54 km
15. 3. 2025
Náročnost: Střední
Převýšení: 750 m
Terén: Lesní a štěrkové cesty
Plzeň-Pod Záhorskem - Štruncovy sady - U Prazdroje - Švábiny
- V Pytli - Letkov - Na Stradišti - PP Sutice -
Tymákov - Mokrouše - Němčičky - po červené Rokycany - po modré Pod
Kotlem - po žluté Rakovský rybník - Lhůta - Lhůtský vodopád -
Sedlec - po NS Staroplzenecká Starý Plzenec - Andrejšky -
Městský les - D5-sjezd 73 - Koterov - Božkov - po CT 9 U Prazdroje -
Lochotínská lávka - Pod Záhorskem
V půlce března, protože vyjíždím, když je zataženo, není moc lepší počasí
než v lednu, se mi tak zdá. Sníh ale bohužel také není, takže zbývá kolo. On
už je doma zcela nový Cube Reaction C:62 Race, ale přeci ho hned nevemu do
jarního bahna! Takže ještě na starém, ale oblíbeném kole vyrážím na
projížďku kolem Plzně a balím i dron. Chystam se totiž mrknout se na
Stradiště, oplocený lom, který jsem už dlouho objížděl a nevěděl, odkud by
se dal vyfotit. Dron takové problémy docela dobře řeší😊
Projet městem tímto směrem není nic moc, žádné hezké cesty na východ
nevedou, je třeba jet po cyklostezkách. Nejprve k centru města přes Rondel
samozřejmě, poté kolem
Štruncových sadů
k
Prazdroji, vystoupat podél celého areálu, překlenout se do údolí Úslavy a pak znovu
stoupat po Rokycanské. Až celkem daleko jde vyjet za autosalon a pár metrů
jet mimo hlavní silnici. Žádnou hezkou polní cestu ale nečekejte, hned jste
v rozšiřující se zástavbě a po asfaltce musíte až na vyhlídku Švábiny. Ze
Švábin se dá jet mezi chatkami a polem po polní cestě a když máte štěstí,
tak potom podél pole pěšinkou k
polesí V Pytli. Přijde mi, že čtvrt výletu je už za mnou a teprv jsem vyjel z města... Po
štěrkové cestě mířím po zelené až za traily ke stoupání, kde se dá odbočit
vpravo a klesat lesní cestou k Letkovu. Rozhodl jsem se neriskovat propustek
podálnicí, který bude asi plný vody, a tak projíždím po silnici až k
dálnici, za níž odbočuji na obslužnou asfaltovou cestu vpravo a trochu se
vlastně vracím.
Asi na druhé odbočce do lesa po levé straně odbočuji a stoupám právě k
horní části oploceného lomu Stradiště. Hledám optimální vzletovou plochu. Objel jsem půlku lomu, cesta se
postupně vytrácí a místy je bahnitá a opravdu nikde se nejde přiblížit tak,
aby bylo vidět dovnitř. Hradba je před ochranným valem. No dobrá, tak
poletim z pařezu. Bílé nebe, žádné listí, ambientní světlo, barvy jsou tedy
pěkně ošklivé, spíš takové podzimní. Trochu to vylepšuje jedině tyrkysové
jezírko. Let proběhl v pořádku, konečně se mi povedlo nastavit vyšší letovou
hladinu než původních 120m😍 Tak jedemem domů, ne? Kdepak, teď ještě
protáhnout nohy. trochu se vracím k žluté turistické trase od Merfánky k
Hůrce. Očekávám velké problémy, protože tady je vždycky 20 cm vody a bahna,
ale někdo tu má maringotku, tak je část cesty zaházená stavebním odpadem a
evidentně ani není tak mokro. U křížku, kde vede žluté doprava, odbočuji
vlevo a jedu k Tymákovu. Sjíždím po polní cestě k silnici, objedu hájovnu a
po hrázi rybníka pokračuji podmáčenou cestou kolem PP Sutice do lesa
za Tymákovem. Novější části vsi projedu do Mokroušů, kde se od kaple na
křižovatce vydávám na severovýchod k Čílinskému polesí. Za vesnicí končí
asfalt a já jsem zvědav, jaká bude cesta do Němčiček. Kupodivu celkem v
pořádku, pořád rovně, méně přes kopec než po CT 2127 a jen posledních 300m
je takových horších. Dá se to ale zvládnout. Z Němčiček vede zatím hezký
singl po červené pásem stromů podél strouhy, ale z obou stran se rychle
blíží stavby. Projíždím jižní části
Rokycan
k modré turistické, bohužel jsem nevěděl, že je jen o kousek dál vystavený
dakarský speciál, takže jsem ho z nevědomosti minul a začal stoupat pod
Kotel. Na vrchol dnes nepojedu, odbočuji na žlutou, začínám se kolem
PR Vojenské cvičiště
vracet k Plzni.
Nejen k
Rakovskému rybníku, ale i potom neznačenou cestou za silnicí pod Maršálem mě čekají hezké
cesty. Po větší z nabízených cest projedu ke křižovatce na Mokrouše na
silnici do Šťáhlav. Do Lhůty bohužel nevede cesta lesem, tak musím kus po
silnici, než odbočím v zatáčce k hájovně a kolem ní projedu na pěknou polní
cestu právě do Lhůty. Za vesnicí pak sjíždím nad údolím
Lhůtského potoka
a
vodopádem
do Sedlce. U soutoku s Tymákovským potokem nejen že jsem se málem zabil na
brůdku, ale zjistil jsem, že by se možná dalo jet stále po levém břehu
potoka místo ulicí Na Potocích. K mému překvapení jsem skutečně projel nad
nějakým táborem a přes pár horších míst se skutečně dostal do Lesní ulice v
Sedlci. Do
Plzence
potom stoupám po
NS Staroplzenecká. Až v lese pod
lomem Hřeben
sjíždím z naučné stezky a pokračuji okrajem lesa na západ k
Andrejškám. Nejdřív si musim něco nastoupat, ale pak se jede dobře. Jedu pořád za
nosem, cesta mě svede k Městskému lesu, kde je stejnojmenné rozcestí s
bývalou silnicí do Plzence. Po štěrkové cestě pak dál klesám k dálničnímu
sjezdu u Olympie. Podél komplikované dálniční křižovatky vede polní cesta,
občas těžko sjízdná, jako třeba teď, protože jsou tu hluboké vyjeté koleje.
Dálnici podjíždím až u trati a poté úzkým prostorem lemovaným z jedné strany
plotem skladů a z druhé trnitým křovím nad Koterov. V Koterově odbočuji
vlevo a po nudné asfaltové cestě musím k Úslavě. Za lávkou odbočuji
na pěšinku vpravo, abych se vyhnul další nudě. Aspoň z Božkova ke střelnici
není na CT 9 asfalt, díky za to😊 U střelnice přejedu na levý břeh Úslavy a
jako obvykle jedu tou hezčí cestou-pěšinkou na poldru. Od Lobezské už taková
pěšinka není, takže rychle k Rokycanské/U Prazdroje, do Tyršovy ulice, přes
Lochotínskou lávku a nahoru do Záhorska.
Žádné komentáře:
Okomentovat