úterý 20. října 2015

NPR Chejlava, Buková hora, Blovice

11. 10. 2015
76 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Tyršův most-po žl. Olympia-PP Andrejšky-Starý Plzenec-Nezbavětice-Chválenice-Nezvěstice-Žákava-Kamensko-Blovice-po CT 31 Ždírec-po modré Chejlava-po zelené Buková hora-Chocenice-po CT 2145 Bzí-po žluté Chocenický Újezd-Únětice-po CT 2143 Střížovice-po CT 2125 Chouzovy-po modré Pod Nebílovským Borkem-po červené Losiná-Městský les-Černice-Radobyčice-Hradiště-Škoda park-Bory


Cyklistická sezóna se už docela krátí, počasí není tak extrémně teplé jako loni, tak kam se ještě vydáme? Zkusíme Bukovou horu za Blovicemi.

Vyjíždím tedy přes Tyršův most po žluté k Vokounově lávce a do Černic až k Olmypii. Za podjezdem pod dálnicí žlutá odbočuje doprava. Já volím menší cestu mírně vlevo od žluté a směřuji na Plzenec, po půl kilometru křižuji bývalou silnici do Plzence a prudce doprava podél lesa pokračuji směrem k Radyni. Druhou lesní cestou vlevo se dá dojet až k Andrejškám, které se tyčí v krásném podzimním slunci:)

Po cestě pak dojíždím přímo k hornímu konci Plzence a pokračuji po silnici až ke křižovatce do Štáhlav. Tam pokračuji rovně pěknou cestou do Nezbavětic. Stále za nosem přes další silnici a už sjíždím do vsi. Po CT 2128 se dostávám do Chválenic a po silnici do Nezvěstic. Do Žákavy si cestu zkracuji pěšinou a po lávce přes Úslavu, zbytek dojedu po CT 31. Ze Silnice na Štítov na konci Žákavy odbočuji po cestě kolem bioplynové stanice na Kamensko. Cesta je až překvapivě pěkná. A hned se potvrdilo moje podezření, na kraji lesa cesta víceméně končí, tak se prodíram dál, naštěstí se dá pokračovat. Dál je to trochu loterie, klikatými cestičkami se však postupně do Kamenska skutečně dá dostat. Pak je třeba se držet mírně vlevo a chatovou osadou houpavým terénem chatovou oblastí jsem za chvilku v Blovicích. Odtud jsem zamířil do Ždírce a do Mytě po CT 31.

Tam začíná náročná část, vjíždím na modrou prudce do kopce po mokrém kořenitém terénu. Nějakých 100 výškových metrů, pak se krátce sjíždí a už jsem pod táhlým stoupáním po asfaltce po zelené k Bukové hoře. Několikrát jsem doufal, že kopec už končí, ale někončil, opravdu se stoupá do 650 m. n. m. Minul jsem NPR Chejlava, vzánou to bučinu a na druhé straně kopce začal sjíždět po zelené. Před Velkou skalou jsem odbočil na Chocenice. Klesá se dost, takže jsem tam za pár minut. Ale kam se pokračuje? Do kopce na druhé straně údolí po CT 2145 k Bzí. Jak se natrefí na žlutou, vydávám se po ní směrem na Suš a do Chocenického Újezdu, poslední úsek cesty má vést remízkem u pole, kde samozřejmě neni žádná cesta, takže utrpení... Po žluté přes brod jsem ještě objel Podhrázský rybník a chtěl se vydat do Únětic polní cestou. Ta už tedy neexistuje, takže nakonec po CT 2143. Té se držím i dál, přes Hadovku do Střížovic.

Vypadalo to, že tenhle úsek bude rychovka, ves každé dva kilometry, zvlěná krajina-prdlajs, nahoru dolu, horší a špatné cesty, aspoň že značení je dobré:) Na rozcest V Babších už jsem to jednou zkoušel polem a dopadlo to bídně, jedu tedy přes Chouzovy a stoupám poctivě po modré. Polem a lesem spíše horší cestou se vydávám pod Nebílovský Borek, kde přesedlávám na červenou. Do Losiné si to nejde a nejde zkrátit, zkoušel jsem to, dojel jsem k nějakému odkališti v lesích a vracel se zpět k silnici a obloukem zpět dolu do Losiné.

Do Plzně jsem se tentokrát pokračoval po červené k bambousku a podél lesa k chatové oblasti. Lesem po cestě plné suti přijíždím k Městskému lesu a pod dálnicí projíždím do Černic. Nevolím nejkratší cestu, vydávám se ještě přes Radobyčice a po NS Údolím Úhlavy do Hradiště, Škoda parku a pak už mě čeká poslední kopeček na Bory.

75,5 km, více, než jsem čekal. Tempo jsem udržel velmi dobré (20,56 km/h), přijel jsem zničený. Chejlava je cílem spíše formálním, jakkoliv je to tam pěkné, za delší zastávku to tam asi nestojí, jen si užívat té klidné atmosféry:)

 Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Andrejšky

Podzimní NPR Chejlava, Buková hora


Žádné komentáře:

Okomentovat