úterý 13. srpna 2019

Andrejšky quicktrip

7. 7. 2019
31 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 450 m
Terén: Lesní cesty

Plzeň - Tyršův most - Vokounova lávka - po NS Údolím Úhlavy Hradiště, Radobyčice - Valík - Černice - Městský les - Andrejšky - Starý Plzenec - Radoušova skalka - Sedlec - po NS Staroplzenecká Hůrka - po žluté Letkov - vyhlídka Božkov - Koterov - Bručná  -Vokounova lávka - Tyršův most - Plzeň-Bory


Po návratu z dovolené jsem v neděli k večeru protáhl nohy na jižním Plzeňsku. Mířil jsem k Radoušově skalce ve Starém Plzenci.

Vyrazil jsem přes Doudlevce po NS Údolím Radbuzy k Vokounově lávce, nahoru nad řeku a pak do Hradiště. Po jediné, dříve pěkné polní, dnes asfaltové cestě jsem projel do Radobyčic a vystoupal nad Podhájí. Dále jsem se vydal ulicí Pod Valíkem trochu nepřímo do Černic, abych mohl projet přes dálnici do Městského lesa.

Ze samoty u bývalé silnice na Plzenec je nyní občerstvení Krmelec. Tudy pokračuji po žluté k vodohospodářskému objektu, podél nějž vede větší vrstevnicová cesta. Za chvilku však odbočuji vlevo malinkou pěšinkou západně od Andrejšek a sjíždím k rozpínajícímu se Starému Plzenci. A sice přímo k Radoušově skalce. Není až tak zajímavá, jak jsem čekal, ale sjezd se stejně nedá plně využít, protože co pár metrů je třeba dávat přednost zprava.

Naproti benzínové pumpě přesně v místě hranice mezi Plzencem a Sedlcem odbočuji mezi hradbami průmyslových areálů a mířím nenápadnou cestičkou k lávce přes Úslavu a pokračuji přes louku po zelené turistické značce. Pak ale stoupám dál po NS Staroplzenecká prudce do kopce, až k vrcholu Hůrka, do 431 m n. m. Ve směru na Plzeň sjíždím k nejbližšímu křížení cest, kde začínám stoupat do Letkova po žluté remízkem. Zde bývá cesta špatná a právě teď je téměř neprůjezdná-keře s ostny, malý průjezdový prostor, místy nepoddajné dřeviny, čouhající pahýly... Probojoval jsem se až do lesa, kde se konečně dá rozumně jet. U Merfánky vjíždím na silnici, projíždím Letkov a až za kruhovým objezdem, nad Božkovem, odbočuji vlevo na menší komunikaci, která stoupá k vyhlídce. Následuje sjezd do Koterova a pak obligátní přejezd přes Bručnou opět k Vokounově lávce a zpět na Bory přes Tyršův most.

Za hodinku a půl mám na kontě 31 km, to se tak dalo očekávat. 450 m převýšení není málo na tak krátký výlet a místy nebyla cesta úplně med, takže proto celkově střední obtížnost.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Radoušova skalka, Starý Plzenec

Andrejšky



Žádné komentáře:

Okomentovat