neděle 18. května 2014

Rozhledna na Kotli

17. 5. 2014
66 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Slovany-Božkov-Koterov-Letkov-po žluté Ejpovice-po CT 3 Klabava, Rokycany-po modré Kotel-Raková-Němčičky-Čilinské polesí-U Zátiší-Tesco-Rolnické náměstí-Baumax-Skvrňany-Borská pole-Bory


Do těch 12°C s vidinou deště jsem nevyrážel zrovna s nadšením, jak to ale bývá, nakonec jsem byl rád, že jsem se dokopal. Do Rokycan jsem chtěl jet podél Klabavy, vyrazil jsem tedy z Bor do Božkova, vyzkoušel jsem novou lávku a přes louky pokračoval do Koterova. Přes vyhlídku jsem pak stoupal do Letkova a směrem na Tymákov. Před dálnicí jsem ale uhnul vlevo a držel se žluté turistické, která vede pěknou stezkou lesem a přes lávku přes přivaděč u Kyšic vlastně až do Ejpovic. Odtud jsem jel podél železnice do Klabavy. Bohužel po zelené do Rokycan to nešlo, pokud by snad tedy někdo nechtěl jet po řetěz v bahenní lázni (fotečka). Vrátil jsem se tedy a pokračoval po cyklostezce kolem výstavby železničního koridoru s absurdně drahým a zbytečným tunelem.

V Rokycanech jsem se u nádraží vydal po modré podchodem a po schodech nahoru-pro příště lepší někudy objet. A za chvíli už jsem stoupal ke Kotli podle vzorného značení. Ani mi to stoupání nepřišlo dlouhé. Ale prudké, to zas jooo. Ačkoliv už jsem letos na Kotli byl, bylo to těsně před tim, než postavili rozhlednu, proto jsem tu zas a musim říct, že rozhledna je to pěkná. A vysoká. Asi tak půlka lidí, co tam zrovna byli, nahoru ani nedošla. A to by pak teprv cítili, jak se konstrukce ve větru mírně pohybuje. Rozhled do okolí ale stojí za to, konec konců Kotel má 575 m.n.m.

Cestou zpátky jsem se vydal jako onehdy lesem vlevo a u pole prudce vpravo do Rakové a pak po silnici sjížděl k Němčičkám. Vystoupal jsem si pod Čilinu a když se začalo sjíždět vydal jsem se mírně vpravo tak, abych za nějaký ten kilometr narazil na zelenou turistickou. Cestou lesem jsem se samozřejmě nevyhnul bahništi, i když jsem vybíral ty lepší cesty. Po zelené jsem dojel skoro až na Pohodnici, ale páč tam probíhala těžba, bez traktoru nebylo možné se po cestě vydat. Aspoň jsem vyzkoušel cestu podél dálnice a ta byla pohodová. Dovedla mi až ke sjezdu na Letkov, odkud jsem pokračoval klasicky lesem po zelené k Tescu.

Musel jsem ještě zkulturnit svůj stroj na chatě za Skvrňanami, tak jsem jel cestičkou na Rolnické náměstí, podél řeky k Baumaxu, přes město až na Domažlickou a pak podél Vejprnického potoka. Cestou zpátky na Bory přes Borská pole jsem si projel rozestavěný most přes Slovanské údolí, kde je překvapivě zajímavý výhled na Plzeň s tyčícím se Chlumem.

66 km s průměrnou rychlostí 20,91 km/h, víc než jsem čekal:) A taky asi o tunu víc bahna, než jsem čekal, na nedostatek vláhy si opravdu nikdo už stěžovat nemůže. I když zemědělci jistě budou potřebovat dotace, protože kdo by čekal, že jednou naprší a pak zase uschne:P



http://app.endomondo.com/workouts/487510973/20482649

Krása...no nejeď do toho
Rozhledna na vrcholu Kotle u Rokycan

Rozhledna Kotel

Slabším povahám asi nebude nejlíp



Most přes Slovanské údolí

Žádné komentáře:

Okomentovat