pondělí 13. dubna 2015

Park Martinská stěna

11. 4. 2015
71 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Bory-po žluté Valcha-Lhota-Dobřany-Vstiš-po CT 2268 Chotěšov-po modré Stod, Hradec-Honezovice-Mířovice-Ves Touškov-po CT 2271 Kotovice, Hoříkovice, Zbůch, Červený Újezd, Líně-Sulkov-Lesov-Borská pole-Bory


Na bike foru jsem se dočetl o nové stezce mezi Lhotou a Dobřanami a tak jsem tam hned zacílil. Z Plzně jsem přes Borský park vyrazil po žluté kolem přehrady na Valchu a pak po NS Údolím Radbuzy do Lhoty, kde mimochodem u rybníčku zmizela značka zákaz vjezdu cyklistům:) Za Lhotou jsem očekával, že začne zmiňovaná stezka, ale marně jsem ji hledal v lesích, objel jsem bývalý lom a vyjel u motokár. Tak jsem se za dálnicí zas vracel k dolu Dobré Štěstí. Kus jsem jel tedy po silnici, hledání stezky už jsem se vzdal a odbočil na louku, když tu náhle na mě začala prosvítat cestička na druhé straně silnice.

Hned jsem se tedy vrátil, zjistil, že se jedná o celý park "Martinská stěna" s naučnou stezkou plný zajímavostí-lom, bývalý pivovar, bludiště... několikrát jsem ho prokřižoval a dost mě to tam bavilo, příkré kopce, úzké pěšinky, mostky, spousta zajímavých zákrut. Byl jsem nadšen, ale vystřízlivění přišlo záhy, když na mě nesnášenlivé babky začaly pokřikovat, že na kole se tam nesmí. Ač jsem jel téměř nulovou rychlostí, nijak je neomezoval, usmíval se a poděkoval, byly nerudné. No a teda skutečně se tam zřejmě na kole nepochopitelně nesmí. Být správný aktivista, hnal bych to k soudu jako diskriminaci:D

A v Dobřanech ještě jedna neskutečná věc-banány zadarmo, jo počkat, těch padesát lidí čeká půl hodiny ve frontě na zmrzlinu, aha! No nic, jedu dál na Vstiš proti mocnému soupeři, větru jako bejk. Probojoval jsem se až do Chotěšova, kde jsem se trochu stočil a schoval k řece na modrou turistickou. Ta je místy poměrně úzká, ale mně se líbí, jen na jednom úseku se musí přenést kolo přes skalku. Kolem Stodu jsem jel podél řeky mimo modrou, ta vede zbytečně po silnici. Poslední úsek před Hradcem, už na turistické, která ovšem nevede po žádné cestě, jsem si užil i podmáčené louky. Modré jsem se držel vlastně až k Hořině, kde přes cestu byly popadané stromy, a tak jsem se radši vydal podél potoka "přímo" na Honezovic. Jednalo se o cestu pro chataře a tak se samozřejmě ztenčovala k poslední chatě. Přesto jsem to nevzdal a i s trochou brodění jsem nakonec do Honezovic přes pole dojel. Nicméně tuhle variantu nedoporučuju, rozhodně lepší držet se modré.

Cestou zpátky mě čekal vítr v zádech, ale nechtěl jsem to mít tak trapný a ještě jsem to z Mířovic zkusil lukama do Vsi Touškov. Moc se to nevyplatilo, víc jsem přenášel kolo a hledal cestu, než abych jel, takže příště radši po silnici. Do Kotovic, Hoříkovic a Zbůchu to jelo úplně samo polními cestami po větru:) Ze Zbůchu přes Červený Újezd do Líní se vlastně ani nedá moc jinak než stále po cyklostezce, ale je to obstojná cesta. Do Sulkova jsem to vzal po asfaltové cyklostezce, dále kolem solární elektrárny a Lesova na Borská pole. Bohužel mi přestalo měřit Endomondo těsně před koncem, takže v celkové vzdálenosti chybí 3 km.

Výlet nakonec byl pořádný náklad, jak 71 km, tak 1500 m převýšení. K tomu ještě přičtěme nelehké stezky podél řek a potoků. Přesto průměrná přes 20 km/h. Jinak velké zklamání, že se do parku Martinská stěna zřejmě nesmí na kole, lepší je zřejmě plést se na silnici.

A narazil jsem na to, že se plánuje cyklostezka Praha-Plzeň-Regensburg, podpořit ji můžete na cyklostezka-ppr.cz

http://app.endomondo.com/workouts/501217374/20482649

Stezky v parku Martinská stěna nemají zrovna cyklistická stoupání
Park Martinská stěna
Vypravujou sem autobusy na exkurzi nebo co?:D

Žádné komentáře:

Okomentovat