62 km
Náročnost: Velká
Převýšení: 1250 m
Terén: Lesní cesty
Abertamy - Hřebečná - Ryžovna - Myslivny - Boží Dar - trojmezný
kámen - po CT 3000 Loučná - po CT 3002 Česká Hamry - Vejprty - Bärenstein -
Berg Bärenstein - Kretscham Bahnhof - po Flößzechenweg
Oberwiesenthal - po Alte Poststraße celnice - Boží Dar - Myslivny - Ryžovna
- Hřebečná - Abertamy
Na Velikonoční pondělí jsem klasicky neměl dost času, odpoledne jsem jel do
Plzně, neplánoval jsme tedy nic významného a po včerejší zkušenosti se
sněhem jsem se ještě více soustředil na to, abych jel po velkých cestách.
Vynechal jsem tedy cestu kolem Mrtvého rybníku a do Božího Daru jsem se
přesunul přes Hřebečnou, proti silnému větru přes kopec na Ryžovnu, po
silnici ještě na Myslivny, poté podél lesa k CT 23. Po cyklotrase jsem dojel
až do Božího Daru, je tu dost lidí, ale až od bývalého Nového mlýna. Mezitím
jsem opět projížděl úseky po sněhu. Nejelo se ale jinak špatně.
Stoupat na Neklid se mi moc nechce, ale zpět přes Fichtelberg nepojedu a
abych nejel stejnou cestou, nakonec si raději vystoupám po silnici k větrným
elektrárnám a pak se hlubokým sněhem bořím k trojmeznému kamenu. Tady je
ještě poctivý půlmetr sněhu-na drnech a trávě, takže se jede opravdu špatně.
Trochu lepší je to až v prudkém sjezdu, tam to není aspoň tolik náročné, ale
rozhodně si člověk neodpočné, pořád v maximálním střehu, napjatý, úzkostlivě
svírající řidítka a snažící se udržet směr, rovnováhu a rychlost. Je to
boj... Ale je to vlastně zábavné, tohle se jen tak nezažije. Už se těším na
odbočku na CT 3000, kde by buď nemusel být sníh nebo by aspoň mohl být
urolbovaný. B je správně, jedná se o východní stranu a sněhu je tu habaděj.
Docela to z kopce jede, ale stačí špatně nakloněný podklad a hned mířím
někam do lesa, také se v té rychlosti bojím, aby se mi neprobořilo přední
kolo třeba po náboj...to by byl let! O tom, jak dlouho bych brzdil do
zastavení ani nemluvím. V prudších pasážích, v zatáčce a na ledu hodně
bojuju, abych neslezl z kola😓 Nakonec jsem to sjel, ale byly to nervy.
Poněkud jiný zážitek z dlouhého prudkého sjezdu do Loučné, než jsem čekal,
rozhodně ale ne méně intenzivní.
Z Loučné se vydávám po nefrekventované silnici dalších v podstatě 10 km z
kopce údolím Polavy. No, i když s Českých Hamrů už jezdí aut víc. A pořád
fouká pekelný protivítr, už se těším na cestu zpět, to pojedu zadarmo. Ve
Vejprtech přejedu řeku do Německa, posilním se před stoupáním a pak se
vydávám prudce vzhůru městečkem Bärenstein na vrchol Bärenstein. Naposledy
jsem tu byl zřejmě před 6 lety při Stonemanu. Docela to stoupání bolí a to
dnes pojedu o 100 km méně než tehdy. Nahoře je parkoviště a hotel, tlačí mě
trochu čas a nechci vystydnout, takže zas brzy sjíždím a snažím se trefit
jakousi modrou trasu nad přehradou Cranzahl k Neudorfu. Nevím, to německé
značení se mi nikdy nedostalo pod kůži. Za těch 6 km k železniční stanici v
Kretschamu jsem koukal na mapu několikrát, abych trefil. Modré značení vede
na rozcestí pěti cest do čtyř směrů... Tady jsem to ještě celkem trefil, ale
z Kretschamu jsem se chtěl vydat podél trati do Vierenstraße a pak údolím
Weiße Sehma do Oberwiesenthal. Ale je to těžké, když dvě mapy ukazují něco
jiného než je značení v terénu, takže jsem se opět vydal někam jinam -
nevědomky po Flößzechenweg. Nechtěl jsme po ni hlavně kvůli tomu, že jsem měl obavy, že
tam bude hodně sněhu. To se naštěstí nepotvrdilo, ale stejně bych raději jel
původní trasou.
V prudkém a dlouhém stoupání lesem k Waldecku jsem taky měl jet pořád za
nosem po největší cestě, ale stalo se opět, že jsem co kilometr koukal do
offline mapy a nedokázal jsem ani určit, kde jsem, protože to zkrátka vůbec
neodpovídá😔 No trefil jsem to, byla to hezká cesta, ale to značení je
zkrátka k vzteku a je spíš dezorientační. Ve Waldecku vyjíždím z lesa a
vydávám se pod skokanské můstky. Odstrašující případ, jak zde vypadá
architektura - nevkusné hotely. Kéž by takhle nedopadla česká Loučná o 40
let později (právě nyní se usilovně pracuje na její přeměně na sídliště).
Přes sjezdovky "vrstevnicově" vede pěšina, po sněhu tak ušetřím trochu
stoupání. V serpentině u hotelu Ahorn přejíždím silnici a stoupám k celnici
po Alte Poststraße. Postupně to dost utahuje, nahoře je navíc opět závěj
sněhu. Poté sjíždím po žluté do centra Božího Daru a po CT 23 k Myslivnám
konečně cítím ten vítr v zádech. Jak na Ryžovnu, tak přes sedýlko k
maringotce, nemluvě o sjezdu do Hřebečné, to jede samo. Zpět v Abertamech
jsem tak opravdu rychle.
Moc hezký výlet. Pořád je studený vítr, ale sluníčko má sílu. Moc hezké
Velikonoce zakončené 62 km dlouhým výletem s překvapivým převýšení 1250 m.
Stejně jako včera, ale to jsem absolvoval o 10 km delší trasu. Průměrnou
rychlost jsem tedy čekal větší, je jen 18,0 km/h. Jestli jsem někde jel 65,2
km/h, to tedy nevím.
Žádné komentáře:
Okomentovat