pondělí 13. července 2015

Nový rybník, spalovna Chotíkov

9. 7. 2015
57 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Borský park-Škoda land-Valcha-Nová Ves-Líně-Nový rybník-Úherce-Kamenný Újezd-po žluté U Červeného kříže-Kníje-Plešnice-po CT 37 Bdeněves-po zelené Touškov, Komberk, Dolní Vlkýš-spalovna Chotíkov-po červené Chotíkov-Radčice-po NS Údolím Mže Plzeň-Na Hvězdě-Bory


Spalovnu Chotíkov jsem původně vidět ani nechtěl, ale jel jsem celkem bezcílně, takže tu máme kromě Nového rybníku jediný jakž takž objekt zájmu.

Vyrazil jsem Borským parkem přes Slunečnou lávku k Výsluní, ale sjel jsem na hráz Borské přehrady a kolem Škoda landu pokračoval netradičně přímo podél vody značně zarostlou pěšinkou. Projet se to nicméně dalo a tak jsem se přes další lávku dostal po CT 3 na Valchu. Za hlavní silnicí jsem pokračoval směrem na Sulkov. Páč mi ale zviklala odbočka doleva, zkusil jsem se vydat lesem k motokárám. Vyšlo to docela dobře, nejlepší je dojet po asfaltu na silnici, ale já jsem se ještě projel lesem necestou k dálnici. Cesta je tam mnoho, možná některá z nich je dobrá. Vyjel jsem u mostu, který vede jen k uzavřenému areálu bývalého letiště a dojel kolem Novoveských rybníků do Nové Vsi.

Z Nové Vsi vždy vedla pěkná cesta přes pole do Líní, nyní už tam není, což mě dost zmátlo, jel jsem tedy přes pole a připojil se až na lesní cestu o kus dál. Škoda, tím polem mi to bavilo. Za Líněmi se vydávám ulicí Rybářskou k Novému rybníku, kde je vyhlídková věž na přírodní park se vzácným ptactvem (s pozadím velkoskladů:/). Do Úherec už to pak není daleko po polní cestě.

Hodně proti větru jsem dřel k podjezdu pod dálnicí směrem na Kamenný Újezd. I do něj jsem stoupal ztěžka a za ním po žluté jakbysmet, ale jinak cesta pěkná a dobře značená. Za rozcestím U Červeného kříže jsem se rozhodl pokračovat rovně na Kníje...no co si budem povídat, ve středověku tam asi projel jeden povoz a od té doby tam značí cestu. Respektive cesta se rychle ztrácí a pak už jsou tam jen různé stopy od traktorů a těžko se rozhodnout, která neskončí za pár metrů. Proto jsem se taky i kus vracel a nakonec podle orientačního bodu-háje v polích-jsem se prodral do správného směru. Ještě jsem si vytrpěl střešní tašky na cestě a pak už jsme překvapil pár chatařů v Kníjích svým průjezdem.

Dál se musí kousek po hlavní ze Stříbra, ale co nevidět se odbočuje do Plešnice. Z té už vede cyklostezka 37 do Bdeněvsi s možností odbočit na Buben. Do Touškova je to pak kousek po zelené podél říčky Myslinka a Mže. DKe Komberku měla vést polní cesta z Vlkýšské ulice, bohužel však v půlce skončila u lavičky a tak jsem opět jel po zelené přes Kumberk. Stoupal jsem přes Vlkýš, kde se připravuje nová výstavba a tak tam maj dokonce část opravené silnice.

Na Stráži jsem se rozhodl vydat se vlevo, abych se kouknul na tu spalovnu. Je to teda obří dílo, v krajině skutečně necitlivě zasazeno, ale lepší než skládka... Po červené jsem sjel po větru do Chotíkova, po žluté vystoupal nad Radčice a sjel po staré asfaltce. Z Radčic mě čekala pohodová klasika po NS Údolím Mže k autobusovému nádraží a kolem Techmanie na Hvězdu, odkud je to co by kamenem dohodil na Bory:)

57 km, 21,7 km/h, 700 m nastoupáno - odpolední vyvětrání na tři hodinky:)


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Spalovna Chotíkov

Žádné komentáře:

Okomentovat