středa 26. srpna 2015

15. 8. 2015

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Bory-most Milénia-Prazdroj-po CT 3 u sv. Jiří-po červené Chlum, Bukovec-po zelené Zábělá podjezd-po červené Chrást, po modré Dolanský most, Dolany-po zelené Žichlice, Hromnické jezírko, Kosina, Býkov, Horní Bříza-po NS Horní Bříza Na Bohoutově-U Záluží-po modré Krkavec-po zelené Zálužská silnice, Kolomazná pec-Kamenný rybník-Bílá Hora-u sv. Jiří-po červené Chlum-po NS Údolím Berounky MVE Bukovec-u sv. Jiří-po CT 3 Prazdroj-most Milénie-Papírenská lávka-Bory

Poněkud náročné trasování, pěkně nám to zamotali. Bohužel jsem se neúčastnil přímo závodu. V pátek jsem se vrátil z Itálie a dověděl se o Pilsenmanovi. Připojil jsem se tedy aspoň k páru kvadriatlonistů na cyklistický úsek.

Ke sv. Jiří jsem dojel nejkratší cestou kolem Radbuzy, Prazdroje a Úslavy. Chvíli si počkam, než Dan s Martinou absolvují plavecou a kanoistickou část a přidávám se k nim. Hned pěkně zostra po červené na Chlum. Mně se ještě šlape dobře. Po první občerstvovačce následuje sjezd plný kořenů do Bukovce a menší oklikou přes Zábělou-podjezd po zelené a žluté, dokud se nenapojíme na červenou, po níž už dojedeme až do Chrástu. Jede se trochu přes kopec, ale po relativně slušné lesní cestě. S výjimkou kousku po kraji pole podél trati...

Z Chrástu sjíždíme po modré k Dolanskému mostu a opět stoupáme do Dolan, to už po zelené. Té se držíme ve stoupání na Vlčiny i v klesání do Žichlic velmi mizerným korýtkem. V Hromnicích se sjíždí ze silnice a pokračuje se krátkým výšvihem k Hromnickému jezírku a následujícím stoupáním na Kosinu, 456 m.n.m. Na Býkově jsme hned, sjíždí se po zpevněné cestě. Rychlé občerstvění a vydáváme se přes kopec do Horní Břízy. Asi kilometr se jede po silnici, z Břízy se opět odbočuje po NS horní Bříza a bývalé červené na Bohoutov-křižovatku spojky Třemošná-Bříza. Odtud se klesá více a více až k chatové oblasti. Tady pozor na závoru;) Dá se to střihnout přes trať, ale lepší je a trasa závodu vede podjezdem u půl kilometru východněji a vrací se k silnici. Křižovatku v půli cesty mezi Ledcemi a Zálužím vlastně jen projíždíme a pokračujeme stále po bývalé červené až na rozcestí U Záluží, kde se připojujeme na modrou a míjíme bílé útesy z minulého výletu. Netrvá dlouho a dostáváme se za silnicí asi k nejhorší cestě na Krkavec. Tady už někomu neni zrovna hej:D Cesta je to vskutku mizerná, rychlejší je možná ji vyběhnout, ale to jsme nedopustili.

Na Krkavci nabíráme energii a sjíždíme po žluté po asfaltu. Za silnicí už je "jen" lesní cesta, ale rychlost se dá udržet vysoká. Kolomaznou pec tak vidíme jen jako šmouhu:D Ani nestačíme mrknout a už jsme u Kameňáku. Ke sv. Jiří si ale nedojedem jen tak, ještě si dáme stoupáníčko nad Vydymáčkem. Na Bílou Horu už je to pak jednou z mnoha cest celkem pohoda. Jen se nenechat unést sjezdem a sledovat vytyčenou trať... Po CT 2151 a přes louku dojíždíme do cíle cyklistické části, celkem asi 42 km.

Já se nakonec nechal vyhecovat ještě k jednomu kolečku běžecké části-znovu na Chlum po červené, pak k papírně Bukovec a k údajnému brodu přes Berounku. Žádný brod tam není, jen tu prostě vede cesta k řece a tak se tu dá přebrodit. Ale rozhodně ne v sedle kola. Druhé kolo už jsem tedy nedával a posléze vyrazil domů opět kolem Prazdroje a přes Papírenskou lávku, za nemocnicí na Bory.

Pár týdnů bez tréninku, 62 km a 1400 m převýšení a mam toho taky dost. Respekt před kvadriatlonisty, ti se kterými jsem jel, vyhráli závod smíšených dvojic:)

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati