pondělí 24. října 2016

Kopec Hájsko nad Hájemi

25. 9. 2016
66 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Plzeň-Tyršův most-Vokounova lávka-Černice-Černý les-Losiná-Štěnovice-Štěnovický Borek-Čižice-po žluté Vysoká-po zelené Předenice-Snopoušovy-Háje-Osek-Řenče-Plevňov-Štihlov-Čertovo břemeno-Únětice-po CT 2143 Střížovice-V Babších-Chválenice-Nezbavětice-Losiná-Černý les-Černice-po žluté Vokounova lávka-Tyršův most-Plzeň



Kus cesty jsem měl obyčejný, to než vyjedu z Plzně, ale pak jsem začal objevovat. Do Losiné jsem tedy jel rychlostním způsobem přes Tyršův most, po NS Údolím Radbuzy k Vokounově lávce, po žluté skrz Černice, kde už je dokončená nová silnice včetně oduševnělých zácpotvorných zastávek a na Černý les po silnici na Štěnovice-do nich mířím, ale daleko zajímavější trasou přes chatovou oblast pod Losinou. Cesty vás pak s největší pravděpodobností svedou kolem myslivny do Štěnovic. Nad školou jsem je projel k Borecké cestě, abych se vyhnul silnici a následně u Borku mohl pokračovat kolem Dolního rybníku po příjezdové polní cestě k Čižickému potoku. Těsně před ním vidím zákazovou značku před sebou, tak to stáčím doprava a už už si myslím, že jsem zas v pasti soukromých pozemků. Naštěstí tam někomu ještě zbyl rozum a tak přeskakuji potok a dostávám se na cestičku vedoucí do Čižic.

Tam mi začíná první z několika náročných stoupání-po žluté. Terén se zhoršuje a sklon se zvětšuje. Naštěstí v lese je celkem příjemný chládek. I tak ze mě za chvíli leje. A na Vysoké jak jinak-nevím kudy kam. Dvě mapy a jedna skutečná situace okolí-tři reality-vyber si. Tu je čárkovaná cesta asfaltkou, tu neznatelnou kančí stezkou, tu zas neodpovídá směr a támhle zas je vyznačená sotva pěšinka na Google mapách, která takové drobotiny vůbec nebere v potaz. Dopadlo to tak, že jsem vyjel skoro až na Jelení vrch, "zkratkou" sjel až pomalu k PP Pod Smutným koutem, zas vystoupal k zelené turistické, ale odbočil moc brzo a místo do Snopoušov sjel do Předenic:D Kousek po silnici a vrátil jsem se do plánované trasy...

Ze Snopoušov jsem objevil jednu dost tajenou cestu vedoucí k nějaké samotě a do Hájů. V mapách.cz není od samoty žádná cesta značená, ale Google tam má skoro dálnici-prověříme. Nooo, pro hardcoráře:D Stoupá se na takový nenápadný vršíček o 524 m n. m., Hájsko, co je vyšší než Vysoká! A sice korýtkem od lesní techniky. Z Hájů do Oseka z kopce na srovnání po tom zápřahu, trochu proti větru na Řenče a takovou asfaltovou spojkou do Plevňova. Z jakéhosi centra vsi vede cesta dokonce s malým ukazatelem na Dolce. Jak se cesta stáčí, pokračuji kolem dvora Štihlov a vytrvale stoupám nad Libákovice horší cestou opět až do 570 m n. m. Asi půl kilometru je třeba sjet po silnici směr Letiny, kde začíná pěkná lesní asfaltová cesta se spoře značenou NS Čertovo břemeno a v mapě nevyznačenou CT, která vede až do Únětic. Projedu kolem Hadovky po CT 2143 do Střížovic přes malý vršek a pokračuji stále za nosem. Na konci vsi na křižovatce vjíždím do zemědělského družstva, abych se dostal na polní cestu, co vede k Babším. Chce to volit rozumně, posledních pár set metrů se cesta ztrácí, tak je dobé mít ověřeno, že je pole sklizené. Pak už se bez problémů sjíždí do Chválenic. Do Nezbavětic po silnici, strmým výšvihem k silnici č. 19 a dál rovně po polní cestě s očima na šťopkách, jestli nenarazim na zkratku k Bambousku. Narazil, ale na vracečku až skoro u silnice na Šťáhlavy. Beztak jsem ji zkusil, motal se lesem a lukami, ale dorazil jsem:)

Sjíždím do Losiné a do Plzně se vracím, jak jsem přijel-Černý les, Černice, po žluté Vokounova lávka, Tyršův most, Bory. Celkem 66 km s dramatickým převýšením přes 1000 m a to často v náročném terénu. I tak průměrná rychlost dosáhla skoro 21 km/h:)

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Žádné komentáře:

Okomentovat