pondělí 3. října 2016

44 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

MB-Radouč-po žluté Josefův Důl-po červené Bakov n. Jiz.-Veselá-Ptýrovec-(po CT 17) Mnichovo Hradiště-podél trati Veselá-Buda-Zájezdy-Avion-po modré Baba, Horní Stakory-Chaloupky-MB

Mnichovo Hradiště volá, dny jsou krátké, takže na jakou přímou cestu padne volba? Z Boleslavi podél Jizery, tedy nejprve na Radouč, po žluté sjet po pěšince do Josefova Dolu a pak singlem nad řekou pod Chudoplesy. Je to nahoru dolů, ale zábavná techničtější cesta i s výhledem na Zvířetice. Bakov projíždím kolem trati a za koupalištěm pokračuji štěrkovou cestou na Veselou. Polní zkratka k CT MHC se mi neukázala, takže musím projet ves po hlavní silnici a před průmyslovým parkem odbočit vlevo. Cyklotrasa vlastně značená není, takže k jezu Ptýrov s mlýnem to chce zvolit ty správné odbočky-za Veselkou doprava, ale pak hned doleva na prašnou cestu, podél rybníka, u parkoviště opět doprava a pak ještě jednou-to abyste se nevydali přes řeku. Překonává se tak jen náhon Veselka a to už se blížíme k Mnichovu Hradišti. Po CT se dojede až do centra. Já se podíval od kostela sv. Jakuba na zámek. Kupodivu už se zapadajícím sluncem a rychle se vydal zpět.

Ještě v Hradišti trable-za tratí je pěkná cesta, ale není jak se na ní dostat. Musí se přes most po silnici z Mimoně a pak slézt po stráni na cestu zpět pod most na druhé straně trati -_- Pak už o ale naštěstí jede a cesta skutečně vede tam, kam má-k Veselé. jen podjedu dálnici a cestou pro údržbu pokračuji k Budě. U rybníku Pátek odbočka vpravo na Zájezdy-kus po rozbité silnici, ještě asi 100 m směrem na Horku a pak šikmo vlevo do lesíka s bažantnicí. Vyjede se u Mráchova. Před dálnicí odbočuji na modrou k motorestu Avion a pokračuji stále strmějším stoupáním na Brejlov. Z Brejlova je to asi jen kilometr k Babě. Bohužel už je takové šero, že si to moc neužívám v lese. Zvlášť v prudkém klesání s mnohými nástrahami přes Dědka do Stakor to není ideál. Jak se vyjede z lesa, hned je o se světlem lepší. Už zbývá jen dojet kolem Chaloupek ke sjezdu na Průmyslové v Boleslavi a je to. Blbý, i když krátký úsek přes dálnici. Pak už lze pokračovat po cyklostezce.

44 km s průměrnou rychlostí 19,87 km/h. Vybral jsem trasu s náročnými úseky kolem Jizery a přes Babu, takže občas je potřeba do toho trochu šlápnout a převýšení na krátké trase činí nezanedbatelných 600 m.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati