čtvrtek 27. července 2017

(Asi budoucí) rozhledna Štěpánka, Merklín

4. 6. 2017
65 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Borský park-Slunečná lávka-Výsluní-Tyršův sad-po CT 3 osada Černý Most-Lhota-Měsíční stráň-Dobřany-Vstiš-Vachtlův mlýn-Losina-Pod Křížovým vrchem-po zelené Lažany, Chalupy-rozhledna Štěpánka-Maškrov-Vrabina-Stod-po modré Chotěšov-Zbůch-Úherce-Nýřany-Torovka-Tlučná-po modré Vejprnice-U Brůdku-Slovanské údolí-Techmania-Na Hvězdě-Bory


Vyhlídnul jsem si jakousi (budoucí) rozhlednu nedaleko Merklína, takže jsem z Plzně vyrážel na jih přes Borský park po Slunečné lávce, zahřívacím kopečkem na Výsluní a přes dálniční přivaděč k Tyršovu sadu. Poté jsem sjížděl po CT 3, využil další lávky přes Radbuzu a pokračoval dál proti proudu přes osadu Černý Most do Lhoty po neznačené cestě přes louku.

Ve Lhotě je nejlepší se držet tak nějak při řece, jen k hřišti a na spodní část návsi je třeba vystoupat. Pak už je zas možné se vrátit nad jezem po lávce Járy Cimrmana na pravý břeh Radbuzy, pokračovat osadou Měsíční Stráň a vyjet na nefrekventovanou silnici ze Šlovic do Dobřan. Z Dobřan jsem pak do Vstiše dojel taky po silnici, nic jiného tam vlastně nevede. Do Losiny ale vede pěkná cesta, je tam jen místní značení od Vachtlova mlýna, kde se sjíždí doleva z CT 3 a 2268, ale značení neznačení, není kam sjet. Z Losiny vede táhlé stoupání po NS Stodsko na rozcestí Pod Křížovým vrchem. Po pěkné lesní cestě jsem pokračoval po zelené přes Lažany až k 90° odbočce zelené, kde jsem pokračoval rovně k silnici, abych dojel do Chalup, nad nimiž z této strany polevo na vršíčku byla vidět skromná jednopatrová rozvalina čekající na přestavbu na rozhlednu Štěpánka. Nicméně umístění pěkné, výhled tu stojí za to.

Kudy ale zpátky? Podle mapy vede cesta přes les k Maškrovu. Trochu se to klikatí, člověk si musí dávat pozor na odbočky, ale trefit se dá, bohužel se cesta zhoršuje a posledních tak 300 m je lepší jet po poli, pokud taky není zarostlé. Nebo je to spíš jediná možnost, jak jet. Jiná, lepší cesta tam asi ani za cenu okliky nevede, už jsem ale viděl střechy a tak jsem se nevracel, nýbrž jsem hodil kolo na ramena. Nic moc, ale od Maškrova je to po červené opět pohoda-tedy bez brodění lánem metrových kopřiv, přestože se stoupá dost. Červenou však nechávám odbočit ke Křížovému vrchu, pokračuji po pěkné, ač na mapě pouze čárkované cestě na Vrabinu, kde na křižovatce odbočuji vlevo a sjíždím do Stodu.

Modrou turistickou do Chotěšova si pamatuji, ale že by byla někdy takhle zarostlá? To ani ne. Nemohl jsem se tou pěšinkou probít, ale jde jen o pár metrů. Z Chotěšova se pak boužel musí do první zatáčky po hlavní, pak se dá do Zbůchu dojet přes Starý Důl. Do Plzně jsem to namířil trochu netradičně přes Úherce po polní cestě přes Panská pole. Do Nýřan přes dálnici je to kousíček, pak se projede celá Hřbitovní ulice a za silnicí po pěšince přes Torovku, kde se nachází vysílač, do Tlučné. Do Vejprnic není důvod volit jinou než pěknou lesní modrou turistickou. Ještě kousek směrem na Novou Hospodu ji využiji, ale pak to stáčím více doleva, k Brůdku a na Bory se vracím Slovanským údolím, kolem autobusového nádraží, Techmanie a přes Hvězdu.

Bylo hezké počasí, ač větrné, takže to celý 65 kilometrový výlet ještě vylepšilo. Kupodivu vzhledem k některým pomalým úsekům byla průměrná rychlost 20,77 km/h.


Základy rozhledny Štěpánka

Žádné komentáře:

Okomentovat