úterý 12. září 2017

Kopec Chlum u Volduch

19. 8. 2017
72 km

Obtížnost: Vysoká
Převýšení: 1500 m
Terén: Lesní cesty

Bory-Škoda park-Slovany-Světovar-Božkov-V Pytli-Letkov-Tymákov-po zelené Čílinské polesí-vodní nádrž Klabava-po CT 3 Rokycany-PP Rokycanská stráň-Díly-Volduchy-PP Niva u Volduch-Chlum-Těškov-po CT 2153 PP Radeč-Rumpál-Březina-Dolní Stupno-Přešov-Střapole-Bušovice-Smědčice-po červené Chrást, Bukovec-po NS Údolím Berounky u sv. Jiří-Masarykův most-po NS Údolím Berounky Štruncovy sady-Plzeň-Bory


Koukam takhle na mapu a u Volduch je nějaký kopec Chlum. Tak uvidíme, co se z něj vyklube...

Už zase sjíždím z Bor do Doudlevec ke Škoda parku a pak zas stoupám na Homolku, abych přes Světovar sjel do Božkova. Potřebuji se dostat do Letkova a jek je vidět, nemusím podél Božkovského potoka, zkouším nenápadnou pěšinku těsně vedle a pak ještě nemám dost, tak jedu po kraji "skládky" podél lesa po cestě až do lokality V Pytli a tam zas jedním z trailů stoupám. Vyjíždím u potoka těsně před Letkovem, křižuji silnici, projíždím celou vsí až ke žluté turistické těsně před dálnicí. Odbočuji na cestu údržby přímo podél dálnice a pokračuji až k ejpovickému dálničnímu sjezdu, kde zas k rozcestí Čílinské polesí využívám zelenou turistickou. Zhoršující, ale už projetou cestou do kopce pokračuji nad dálnicí, dokud nedorazím přes pár kaluží na asfaltku vedoucí na Čílinu.

Cestu do Rokycan jsem nechával osudu, nakonec mě zlákala cesta přímo dolu ke Klabavě. Možné je dočasně průjezdná podél železničního koridoru, ale já využil tunel pro potok jako podchod a raději se tak dostal pod železnicí i dálnicí na CT 3, která už mě dovedla bez aut na kraj Rokycan. Kolem Penny jsem pak projel zpět ke Klabavě, vystoupal PP Rokycanská stráň k letišti a po silnici pokračoval do Volduch přes samotu Díly. Za Volduchami pár set metrů po modré, dokud nenarazíta n PP Niva u Volduch se studánkou s pitnou vodou. Po půl kilometru se vydávám vzhůru. Dokud nepokračuji po zelené, cesta je rozumná, ale pak se stává extrémní a pak na samé hranici sjízdnosti prudkostí i vymletým terénem. Dosáhnout vrcholu Chlumu však za námahu stojí, je tu i výhled na Radeč a neskutečný klid. Sjezd druhou stranou je stejně extrémní jako výjezd, chce to sedlo dolu... Plzeňský vrch objíždím z jihu, odbočuji tedy ze zelené. Zde už se cesta opět zlepšuje a za chvíli jsme na silnici. Chci na kraj Těškova, takže doleva a na křižovatce doprava. U prvních domků pak ostře vlevo na CT 2153 a pak zvlněnou lesní asfaltkou pod Radčí. Je to úplně horská atmosféra, tak si ji užívám.

Rozhodl jsem se vzít to ještě přes Rumpál. Není to nijak významný kopec, jen vysoký. Měl jsem se kousek za silnicí za Sklenou Huť vydat po žluté. To jsem udělal, ale na špatnou stranu:D Tak jsem se vracel zrovna ve výživném kopci. Vyjel jsem si tedy do nějakých 600 m n. m. Pak už mě čekal příjemný sjezd po žluté na rozcestí Polesí Hradiště a ještě úsek po červené. Nemorduju se přes Hradiště, držím větší a příjemnější cestu a sjíždím do Březiny. Následuje taková místní komunikace do Dolního Stupna. Ještě váhám, jestli to nevzít do Chrástu po hlavní, ale to se mi moc nechce, tak nakonec volím cestu přes Přešín. Je mi jasný, že tam zabloudim, ale holt nějak se to tam musim naučit projet. Nejdřív mě tedy čeká táhlé stoupání zcela mimo můj směr-na Vítinku. Pak prudce vpravo, téměř zpět. Cesta se pak k mé libosti stáčí doleva, až to vypadá, že vede přesně kam potřebuju. Bohužel se mění v těžko průjezdnou, vracet se mi nicméně nechce, tak přežiju pár set metrový úsek a nakonec dojíždím na křižovatku lesních cest nad Střapolem, kterou už poznávám. Sjíždím tedy na kraj vsi a ač mám s ní mám špatné zkušenosti, vydávám se přes kopec do Bušovic bývalou alejí, dnes úvozem téměř bez cesty. No projel jsem, ale nic moc. Z Bušovic do Smědčic jedu po silnici, hned na kraji vsi jsem ale vyhledal zkratku k červené turistické, abych neztrácel výšku, a dojel tak o něco snadněji do Chrástu. Musí se přes Klabavu, takže se musí prudce stoupat. Dále už je červená příjemnější, za přejezdem se vjíždí vpravo do polí a pak lesem přes Zábělou do Bukovce. Přes Plzeň to táhnu dnes po NS Údolím Berounky, takže podél trati ke sv. Jiří, pak přes lávku, k Jateční, přes Masarykův most, doleva k Roudné zpět na NS Údolím Berounky a mezi lukami na Štruncovy sady.

Po nábřeží Radbuzy projíždím centrum Plzně, kolem Depa 2015, zimního stadionu a za nemocnicí na Bory. 72 km, průměrná rychlost 19,56 km/h a opět celkem značné převýšení.



Pohled z Chlumu u Volduch na Radeč a vrchol Brno

Ejpovice-pod dálnicí, tratí i pod vodou



Žádné komentáře:

Okomentovat