úterý 30. července 2019

8. 6. 2019
Náročnost: Velká
Terén: Asfaltky, polní cesty

Velenovy - Nalžovské Hory - Červený rybník - po CT 2077 Hradešice - Týnec - Horažďovice - po CT 1066 Kozlov, Střelské Hoštice, Horní a Dolní Poříčí, Žižkův most, Katovice, Strakonice - zpět stejnou trasou Horažďovice - Malý Bor - po CT 2077 Břežany, Neprochovy, Těchonice, Velenovy

Sobotní výlet z Velenov ve velké devítičlenné tlupě se naplánoval celkem ambiciózně až do Strakonic. Copak cesta tam, ta je z kopce, ale návrat bude asi krutý, ač se méně trénovaným sliboval vlak, nakonec se jím tak daleko nesvezli.

Vyrážíme tedy pěkným sjezdem do Nalžovských Hor, tím rychle sfoukneme první tři kilometry. Po hlavní silnici nechceme jet, musíme tedy po pěšince přes pole ke žluté turistické. Naštěstí krátký úsek, kde bylo třeba projít houštím a přebrodit potok. Pak už se pokračovalo po polní cestě a přes lesík k Červenému rybníku. Odtud vedla asfaltová cesta s cyklotrasou 2077. Jede se více méně po rovině přes Hradešice a pak bych řekl mírně z kopce do Týnce. CT 2077 mezitím odbočuje jinam.

Z Týnce nejkratší možnou cestou míříme k Otavě, podél níž vede nádherná stezka do Horažďovic. Stavíme se na občerstvení, nabrat trochu energie před tím, než vjedeme na singl na pravém břehu. Dá se jet po místní červené, my to trochu objeli po CT 1066 kolem kaple sv. Anny. A právě za tou začíná pro někoho zábavný úsek, pro jiné trošku náročnější poskakování po kamenech. Nakonec si myslím, že jsme si to užili všichni. Ve Střelských Hošticích se nějak automaticky zastavuje na zmrzlinu, ale zanedlouho zas sjíždíme k řece a pokračujeme s výjimkou jednoho stoupání po břehu přes Poříčí. Za Poříčím míjíme Žižkův most a pokračujeme pod Katovickou horou. Před Katovicemi ještě přes kopec a pak už na silnici, kudy zrovna vede objížďka zavřeného hlavního tahu. Rychle tak musíme překonat dlouhou rovinku do Pracejovic a už bychom chtěli být ve Strakonicích. Ještě se to ale trochu táhne-kolem chatové osady a kempu Podskalí. Pak už se jede příměstským parkem na nábřeží. Strakonice jsou malé a tak jsme se rychle dostali k restauraci Sůl a řepa, kde jsme si dali oběd.

Zjišťujeme, že vlaky nejezdí zrovna moc často a je možné se svézt jen do Horažďovic a to asi za hodinu. Kupodivu jsme tento vlak stihli, až na mně s Adamem, my jsme se rozhodli jet po vlastní ose stejnou cestou zpět. Jedeme v tempu, utíká nám to, ale přeci jen vlak byl rychlejší. Užili jsme se podle mého nejhezčí úsek dne a opět se setkáváme se zbytkem u fotbalového hřiště. Bohužel nás čeká stoupání od řeky. A to po hned pro začátek po hlavní silnici do Malého Boru. Odtud pak do Břežan. Ono to není stále do kopce, ale výšku si ne a ne udržet a vždy co nastoupáme, to si sjedeme. Tempo s ubývající energií klesá, ještě se fotíme v Neprochovech, prudce stoupáme na ves a odbočujeme do sjezdu do Těchonic. Na závěr zbývá táhlé stoupání do Velenov, kde už si každý jede svoje tempo.

Nečekaných 76 km celkem s převýšením cca 600 m. Docela slušný výlet:)

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati