středa 23. října 2019

Česká brána Bělá p. Bezdězem (Mladoboleslavsko)

29. 8. 2019
47 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 600 m
Terén: Lesní cesty, asfaltky
 
Mladá Boleslav - Radouč - Debř - Josefův Důl - Dalešice - Bítouchov - Čistá - Bělá p. B.-žst. - Bělá p. B.-Česká brána - Šibeniční vrch - po modré Sahara, Podolí - po červené Bělá p. B.-žst. - po modré Bítouchov, Zvířetice - Chudoplesy - Kosmonosy - Mladá Boleslav


Kam se tak letos ještě v okolí té Boleslavi podívat? Ještě jsem pořádně nebyl u České brány v Bělé pod Bezdězem. Plánuji cestu pokud možno po méně známých cestách. A tak vyrážím na Radouč, často tu sice běhám, ale zřídka zde projíždím na kole. Z Radouče sjíždím po žluté do Josefova Dolu. Pokračovat chci ale na severozápad, tak se vracím do Debře, odkud jedu podél řeky po louce do Dalešic. Zde začínám prudce stoupat přes ves. Za posledními baráky se cesta srovnává a jede se pěkně až na kraj Bítouchova.

Snažím se lesní cestou podél silnice dostat k Čisté, ale jde to jen první půlku cesty ke státní silnici. Čistou vlastně objíždím ze severu a pokračuji k Bělé, znovu přes silnici na Českou Lípu a pak po červené k nádraží. vedlejší komunikací přes oblast Na Výsluní a Hůrka jedu nad a podél Vlčího Dolu, ale taky jsem si do něj sjel, takže pár výživných kopců mě neminulo. Stejně tak jako před tím, než jsem se dostal do centra Bělé k opevnění, jehož pozůstatkem je i Česká brána.

Nevracím se hned, sjíždím po červené k rybníku Slon a pak prudce a technicky náročně stoupám chatovou oblastí k Šibeničnímu vrchu po modré turistické značce. Kopec za mnou, už je zase líp. Hezkou lesní cestou pokračuji přes rozcestí Sahara - krupská silnice i šestidomí. Následně sjíždím do Vlčího dolu, opět k bělskému nádraží. Aby byla změna, stoupám po silnici směrem na Čistou, ale nahoře odbočuji vlevo na modrou turistickou značku, která mě nakonec dovede přes Bítouchov až do Zvířetic.

Ačkoliv už se stmívá, rozhodl jsem se pro tu horší z variant, a sice přes lávku, prudce do kopce od řeky k Chudoplesům a nejist, zda budu mít kam pokračovat, nejlépe do Kosmonos. Kupodivu jsem trefil správnou z mnoha pěšinek, vystoupal, kam jsem chtěl, křižoval silnici z Bradlce a dokonce projel i loukou na kraj Kosmonos. Poté už jsem sjížděl kolem zámku na kraj Boleslavi a Havlíčkovou a Palackého ulicí dorazil na Staré město.

47 km, dvě a půl hodinky v sedle, 600 m převýšení a 18,8 km/h průměrná rychlost, spokojenost.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati 

Bělá pod Bezdězem, Česká brána
Bělá pod Bezdězem, Česká brána



Žádné komentáře:

Okomentovat