úterý 31. října 2017

Zámek Bělá pod Bezdězem

22. 9. 2017
36 km

Obtížnost: Střední
Převýšení: 900 m
Terén: Náročné lesní stezky a silnice

MB-Podlázky-po červené Debř-Hrdlořezy-U Obrázku-po modré Bělá pod Bezdězem-po zelené Bělá p. B. žst.-po žluté Březinka-po modré plužná, Myslivna Důl, po CT 8157 Bukovno-Michalovice-Podlázky-po červené MB


Nebyl jsem zrovna rozhodnutý, zda dnes vyrazit. Objevila se nějaká ta rýmička a ačkoliv jinak celý den svítilo slunce, jen co jsem vytáhnul paty z práce, zatáhlo se. Nakonec mi při rozhodování pomohl zkracující se den a ubývající možnosti si letos zajezdit za světla.

Cílem pro mě ještě nikdy nebyla Bělá pod Bezdězem, centrum města. Vydal jsem se ze Staroměstského náměstí přes Podlázky po červené do Debře, ale do Hrdlořez jsem nejel po silnici, zvolil jsem "ozkoušenou" cestu první viaduktem vlevo za Debří, směr Bakov. No-zjara, nebo kdy jsem tam jel-to bylo výrazně lepší. Nyní je to kupodivu ještě zarostlejší, rozryté od divočáků a rozbahněné. Stoupalo se tedy velmi nepříjemně. Projel jsem vsí, ačkoliv po zelené by to nakonec bylo asi lepší. Na rozcestí jsem však nepokračoval po zelené do Bítouchova, ale vlevo podél hlavní silnice. Přes rozcestí U Obrázku, stále rovně za nosem, jsem se dostal na lesní turistickou modrou, po které jsem dojel do Bělé a projel celým neskutečně roztahaným městem až k zámku v bídném stavu a na náměstí, které je naopak velmi pěkné-radnice, roubenky, altán, kašna...:) Projíždím po červené Českou branou, ale dále pokračuji po zelené kolem stadionu první výšvihem. Ještě přes hlavní tah na Českou Lípu a pak už do lesů, kde se cesta výrazně zhoršuje a před tratí je do už docela hardcore. Mění se turistická značka na žlutou, ale v nejbližším stoupání se vůbec nemění náročnost terénu. Asi kilometr se pak jede pěkně, před Březinkou je však zase sotva sjízdný padák.

naštěstí se pak pokračuje po modré, zpevněné cestě údolíčkem až k silnici, po níž se vystoupá následně do Plužné. Jen krátce modrá vede po silnici, pak zas hurá na polní cestu doprava, k lesu a trochu rozbitou cestou a kamenitým sjezdem k myslivně Důl. Odtud vede velmi špatná cesta po CT 8157 do Bukovna. Mně při snaze jet zasekl klacek do přehazovačky i do brzdy! po překonání tohoto úseku jsem už zvolil silničku do Michalovic, po té to jede jedna radost. Zpět do centra Boleslavi se vracím opět podél Jizery po červené. Mám to akorát už se stmívá. Ujel jsem pouhých 36 km. Na to vzdálenost náročný výlet a prý i 600 m převýšení, to se mi zdá hodně. Průměrná jen necelých 18 km/h.

Náměstí v Bělé pod Bezdězem
Zámek Bělá pod Bezdězem

Žádné komentáře:

Okomentovat