pondělí 12. září 2011

Kolem Berounky

4. 9. 2011
77 km - těžká

Jedna z nejlepších tras kolem Plzně, která se dá najít v rozumný vzdálenosti, 77 km, to je akorát. Vyrazil jsem asi ve tři odpoledne a na to, že se stmívá v osm, to bylo dost hektický,beztak by to ale byla náročná trasa. Do Koterova pořád stejný,ale potom směr na Letkov, přes vyhlídku a na hlavní asi 20m doleva a pak do roští vpravu, vim z jara, že tam cesta existuje, po létě však brutálně zarostlá ostnáčema, celkem hustý, na mapě tahle zkratka bohužel neni. Projede se lesem v místech zvaných dle mapy V Pytli, nicméně skutečnost je hodně jiná, než mapa bohužel, jede se kus podél silnice k Tescu, ale pak se odboči doprava ještě před přivaděčem, ten se podjede asi o kilometr dál takovym podběhem pro zvířata, k němuž ovšem zcela nově vede široká použitelná cesta, nikoliv  nenápadná kančí stezka, kterou jsem před pár lety zcela šťastně náhodou objevil v pustých lesích. Takže jsme na druhá straně čtyřproudovky vedoucí na Prahu a musíme se vydat vlevo, ať chceme kamkoliv. TO jsem však neproved a narazil jsem po pár stech metrech, cesta zpočátku vyjetá od lesní techniky se záhadně naprosto ztratila v ostružiní a já riskoval mnoho, abych se dostal k nedaleké cestě, kterou jsem tušil na rozhraní pole a lesa...byla tam a tou jsem dorazil na cyklostezku z Hrádku do Kyšic. Přes Kyšice pohoda, potom jsem sjel k Ejpovickýmu jezírku, ale ne úplně, odbočil vlevo, že se vydam druhou stranou, kde to ještě neznam...jenže ouha, golfový hřiště zabralo asi půl kraje. Ač jsem se vydal cestou kolem, stále jsem se nemoh promotat, do Dejšiný se mi pramálo chtělo, tak jsem to vzal napříč doufaje,že mi cesta vyvede úplně mimo hřiště-nikoliv, musel jsem to překrosit a nebyl to dobrej pocit mezi těma nóbl bláznama. Nakonec mi ale jeden poradil, když viděl, jak bezradně bloudim v kruzích. Dojel jsem k Jezírku!:D Pěknej výhled odměnou a pak cesta ke Klabavě, jenže kdo by chtěl jezdit známejma cestama...no doporučuju neriskovat nic novýho v těchto končinách, jakkoliv se to zdá "na dobrý cestě". Vyrazil jsem jednou takovou nebo spíš asi třema...jednou to bylo takový kolečko, vrátil jsem se tam, kde jsem začal, podruhý jsem se vracel docela daleko a potřetí už jsem neměl sílu se vracet, tak jsem jel lesem,no zaplať pámbů, že jsem vyjel. Pak až do Litohlav dobrý, i když vlastně všude spousta náplavy z polí po nedávný průtrži pračen. Cesta ubíhala bez problémů...před Osekem prudce doleva po modrý, pak odbočit v Hudlicích, to je jednen barák, na Nový Dvůr označenej jako Vitínka a pak lesem pěknou cestou na Stupno...tam se zas vyšplhat nahoru a hurá přes Doubravku brutálnim, ale trochu nepřehlednym sjezdem do Vranovic. Tam teče pumpa, takže v horku ideální na spršku. Na mapě však vůbec neni cesta, která pokračuje ve směru, ve kterym se přijíždí...akorát se stoupá, z vesnice přes pole a kus lesa a začíná s eopět klesat chvílema po žlutý takovou starou asfaltkou slibující slušnej úsek. Což akorát zmátlo, páč to bylo klesání jak na sjezdovce až na vyhlídku nad Berounkou a dál korytem zpočátku uklizenym po stahávání dřeva, potom zabordelenym. Dojede se rovnou k řece, s obavami jsem se vydal po červené proti proudu na samém kraji...no nic extra, ale projet se to kupodivu dalo až na pár patálií a výšvihů od řeky do výšin například u Darovanskýho dvoru, kde je mimochodem další golf v cestě:/ Dnes fungoval přívoz v Darový(ten funguje pořád), ale dokonce i v Nadrybech, ale já si chtěl dát terén, tak jsem pokračoval po červený až do Sedlecka, kde mi začal tlačit čas (a světlo) a vyrazil jsem po silnici, nové, hebké:D do Chrástu. Pak už víceménně rutinně přes Dolanský most po zelené na Doubravku a přes město na Bory.
Musim říct, zábavná trasa, fakt paráda, krásný cesty, žádný auta, málo lidí, možnost převozu přes řeku, moje oblíbená od teď, doporučuju:)


Ejpovické jezírko

Berounka u Darové

Sekačka na golfovém hřišti Darovanský dvůr

Žádné komentáře:

Okomentovat