sobota 8. října 2011

Tachovsko

2. 10. 2011
93 km - střední

Pro jednou jsme vyrazili mimo bezprostřední okolí Plzně. Výchozím bodem bylo náměstí v Boru u Tachova. Hned z náměstím jsme se vydali na Nové sedliště. Mapa opět ukazovala cyklostezku, kde nebyla a naopak, takže na to nedoporučeno hledět a jet si podle svýho. Cesta vede po celkem hlavní silnici, nicméně v klidnou podzimní neděli projíždělo málo aut. Pak jsme uhnuli na Maršovy Chody, už po vedlejší. Cesta krásně utíkala, příjemný teplo, okolí se pomalu zbarvovalo do podzimních barev, všude kolem klid:) Kilometry přibejvaly, vesničky jsme rychle projíděli...Žebráky, v Hošťce doprava směr Svatá Kateřina. Tam jedině chce jet opatrně úsekem po hlavní, lemovaný četnými night cluby. Cesta se stáčela doleva, takže za nákupní a klubovou zónou pro Němce jsme odbočili opět vpravo na Dianu. Z Diany už vede jenom asfaltová lesní cesta, kde jsme až na pár houbařů byli sami. Lesem je možné projet mnoha cestičkami, vybrali jsme tu nejkratší a "nejlépe značenou", jelikož jsme už měli po 40 km nemalej hlad a žízeň. Nejbližší občerstvovací bod byl ale až Rybník. Tak jsme projeli bývalou pohraniční vesnicí Waldorf a začali nepříjemně stoupat k Pleši. Čekal tam na nás hodně dlouhej a psychicky nepříjemnej stoupák, kterej utahoval. Nahoře jsem se rozhod, že se vydam až k rzhledně na vrcholu, ale jak jsem vjel do lesa, ztratil jsem ji z dohledu. Na značený trase nebyla a tak jsem se rohod jí najít tak, že pojedu pořád do kopce a tam musí bejt...nebyla, projezdil jsem půl lesa kmeny nekmeny, cesta nebo nikoliv a nepovedlo se, to jsem byl dost zklamanej. Tak jsem se vrátil na původní cestu, aspoň že tu jsem našel...a následoval parádní sjezd, až jsem nevěřil, jak je dlouhej a protože jsem si nebyl jistej cestou (ostatní jeli napřed, když jsem hledal rozhlednu, a tudíž jsem neměl mapu), neviděl jsem takový sjíždění na úroveň moře dvakrát rád:D) Ale nakonec jsem narazil na červenou turistickou, která mi dovedla až do Rybníků, kde ovšem neni nikde signál. Aspoň, že při sjezdu se na mě usmála sedmdesátka...nakonec jsem zbytek našel v hodpodě na konci vsi, kterou bych ale příliš nedoporučil vzhledem k velmi pomalé a nepozorné obsluze a miliónům much všude kolem. To už jsme měli přes 60 km a rychle jsme po silnici frčeli zpátky do Boru přes Nový Dvůr a Smolov Bělou nad Radbuzou. Objevila se tam v jedný zatáčce záhadná cyklostezka,ale nebylo nutný ji využít. Tak jsme si užívali zvlněné krajiny a pomalu zapadající Slunce v krajině nepříliš zasažené člověkem. Za Bělou nás čekalo trochu víc kopců, tedy spíš výšvihů, než jsme čekali, a taky trochu víc aut a nějaký traktory, páč se zrovna sklízelo. Jinak novej asfalt, pohoda. Takže Pavlíkov, Dubec, Malé Dvorce, v Kundraticích menší cestou za JZD doprava na Souměř přes kopeček, v Souměři prudce vlevo na Muckov a poslední kilák dva po hlavní na Bor, to už se dalo dobře dojet. Celej den výbornej, moc se poved, pěkný cesty, málo aut, krásná příroda až na výjimky kolem Kateřiny. Celkem i s nepovedenym výjezdem na Pleš mi to hodilo 93 km, průměrná pak přesně 22,00, takže pohoda, proto střední obtížnost, ale stačí si dát pár lesních cest navíc, nemít na tohle celej den a hned by z toho byla pekelná trasa.

Žádné komentáře:

Okomentovat