středa 20. června 2012

Autodrom Brno na kole

5. 6. 2012
39 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Střední


Brno, Královo Pole-Jundrov-Pisárky-Bosonohy-Veselka-Popůvky-Kývalka po žluté-Masarykův okruh-Ríšova studánka-Rakovec-Bystrc-Komín-Královo Pole

Tenhle vejlet se teda opravdu "vydařil". Původně bylo v plánu najet tak šedesát. Jenže dostat se z Brna se ukázalo jako nadlidskej výkon. Sice jsem věděl, že chci na Žebětín, ale ten zaprve nebyl nikde značenej. Což by ani tolik nepřekvapilo, páč tam z Brna vede hodně cest. Jenže když jsem se ještě chtěl (a musel) vyhnout čtyřproudovejm rychlostním komunikacím, cesta nebyla vsktuku nijak přímá, natož snadná a dohledatelná, vlastně jsem bloudil od toho, co jsem vyjel z areálu VUT. Křiživatku co křižovatku zastavujíc a hledajíc cestu na Žabovřesky a Jundrov jsem se probíjel městskou zástavbou. Ztrácel jsem se, bloudil jsme, vracel jsem se, stopku mi ale vlastně kromě těch silnic co nejsou pro cyklisty vystavil Wilsonův les. Na Jundrov jsem se nicméně dostal, což jsem považoval za úspěch a dobrý znamení. Opak byl pravdou, nechal jsem se svést několika cedulema golf a autodrom a tu jsem jel při řece, což jsem neměl, tu jsem zas stoupal do neznáma, ale pořád v Brně a na sídlišti... To byl zřejmě Nový Lískovec. A dálnice najednou byla nadohled, to už bylo špatný znamení, jenže už jsem měl přes deset kilometrů a původní zamýšlenej okruh se mi rozplynul tim pádem, tak jsem vzal zavděk, teda spíš z nutnosti někam se konečně pohnout jsem jel po hlavní na Bosonohy, Veselku a Popůvky, kde jsem se rozhod stůj co stůj sjet mimo hlavní i za cenu toho, že holt minu autodrom, cíl mojí cesty. Tady se ale poštěstilo, narazil jsem na žlutou. Taky mě zavedla trochu jinam, než jsem chtěl, ale pohoda. Tenhle úsek však byl těžkej terén, bahnitej, kamenitej, kořenovitej, ale rozhodně dobrej. A všude byly srnky, co pět minut jsem nějakou vyplašil, tolik srnek za den jsem ještě nepotkal. Objela jsem pak celej Masarykův okruh a na druhý straně se odvážně vydal po cyklostezce na Ríšovu studánku, což bylo zásadně dobrý rozhodnutí, nádherná asfaltka bez živáčka pěkně se kroutící lesy a pak dlouhej sjezd Kočičím žlebem do Rakovic a k přehradě. Tam už jsem se zas motal městem zpátky, páč jsem nechtěl jet bahništěm mezi polema po zelený přes Komín. Nakonec tedy 39 km a průměrná rychlost 21,73. Dojezd kolem devátý skoro už za tmy, trochu zklamanej z toho hroznýho cestování přes Brno, čímž teda apeluju na rapidní zlepšní značených cyklotras po městě. Ale úsek kolem Ríšovy studánky doporučuju, to je něco výbornýho, krom zpomalovacích prahů asi tak každejch 300m:/


Mapa ze Seznamu, mnohem podrobnější



Žádné komentáře:

Okomentovat