pátek 22. června 2012

Josefovské údolí, Křtiny (Brno)

7. 6. 2012
65 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Brno,Královo Pole-Lesná-Obřany-Těsnohlídkovo údolí-Resselova hájovna-Kopaniny-Hornek-Hádek-Březina-Křtiny-Josefovské údolí-Adamov-Kateřinský most-Vranov-Jehnice-Mokrá Hora-Řečkovice-Královo Pole
 

Řek jsem si, že tentokrát nesmim podcenit průjezd městem. No nepovedlo se, Na Lesnou jsem trefil z Krpole ještě dobře, ale dál to zas byla bída, přesvědčen o správnym směru jsem začal bloudit, jakmile jsem natrefil na tramvajovou trať a ta vlaková se ztrácela v hoře. No nakonec jsem zjistil, že jedu úplně jinam, než potřebuju, tak jsem se vydal po pěšince směr "doufam, že jedu do Obřan". Jel jsem, ale takovou brutální cestičkou, že jsem nevěřil, jednak prudká k neubrždění a navíc končila propastí... což byl taky vchod do temnýho vlhkýho podchoidu pod tratí, přičemž jsem si nebyl vůbec jistej, jestli se na druhý straně nevyloupnu v nějakym drogovym nebo bezdomoveckym doupěti. Naštěstí ne a pak už jsem se vymotal na kraj Obřan, kde jsem po bádání v mapě vydal po červený podél řeky...než jsem se napojil asi po kilometru na luxusní cyklostezku, byla to pěšinka centrimetry od břehu Svitavy. Zanedlouho jsem odbočil do Těsnohlídkovo údolí...jeden z nejhezčích úseků dne:) Stoupání lesní pěšinou, ale pěknou, i když náročnou, nebylo nutný slejzat z kola. Pak jsem se napojil na zelenou, která byla řádnej kus skutečněj oříšek, ale i to se zdolalo a zanedlouho jsem se dostal na pěknou cestu a na žlutou turistickou, která mě dovedla ke Hronku. Původně se mi tam nechtělo, ale vydal jsem se odbočkou na vyhlídku a udělal jsem hodně dobře...nádhernej výhled na údolí Říčky (foto), kam jsem taky sjel po pár metrech délkovejch a pár desítek nebo spíš stovek vejškovejch;D To dosvěčujou připravený skokánky pro downhill... U Říčky jsem se dal  po modrý dál proti proudu. cesta byla velmi řekl bych mokrá, bahnitá a tak vůbec nic extra, ale bez lidu a aut:) Můj stálej problém byl najít správnou cestu, takže jsem často stavěl a koukal do map. Bohužel ty na rozcestích byly většinou úplně k ničemu, nakonec jsem ale docela náročnou cestičkou po modré a pak zelené dojel do Hádku. Ale pokračoval jsem pořád po zelený až do Březiny, kde jsem se vydal už po silnici trochu oklikou na Křtiny, kde jsem "objevil" slušně velkej kostel, jak jsem se dověděl později, poutní místo. To už se ale stíny prodlužovaly a já musel rychle zpátky, respektive kousek dál krásným zatáčkovitým údolím s kopce. To údolí má i jméno-Josefovské, vede až do Adamova a projedete ho za chvilku. Za Adamovem jsem jel jako dva dny před tim podél řeky ke Kateřinskému mostu a pak jsem udělal tu osudovou chybu, že jsem se vydal po červené, která nebyla v mapě značená jako nesjízdná neschůdná. Bylo totiž asi tak půl devátý a nebyla moc sranda, že jsem šel s kolem na zádech. Vyhoup jsem se nad Vranov a doufal v nekonečný sjezd do Brna, jenže do Jehnic se přecijenom ještě musel stoupat, naštěstí město je osvětlené, tak jsem viděl na cestu při dojezdu přes Mokrou Horu a Řečkovice. V mapě to vychází na 58 km, což je opravdu rozdíl oproti skutečným 65, ale dávam to na vrub nějakýmu tomu bloudění a velkým nepřesnostem v mapě. Tam, kde je ve skutečnosti hustá síť ulic, je ve zdejší mapě jedna, dvě hlaavní a nazdar, takže trasa je trochu zkreslená, ale i tak mi překvapuje, jak moc. Průměrná se nakonec zastavila na 22,16



Panorama Brna z Lesné

Údolí Říčky

Panorama z Horneku

Křtiny

Křtiny-poutní místo

Žádné komentáře:

Okomentovat