pondělí 13. října 2014

Masarykův most

4. 10. 2014
54 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

CAN Plzeň-po NS Údolím Mže Radčic-po zelené Malesice, Dolní Vlkýš, Kumberk-Čemíny-po modré Košetice, Všeruby-Nekmíř-po zelené Kokořov, Ledce-Dubský mlýn-Záluží-po modré Orlík-Kamenný rybník-Jateční-Bory


Společenská poptávka zřejmě donutila meteorology znovu předpovědět babí léto a už asi třetí den za sebou to nevyšlo. Myslel jsem, že je přecijen trochu tepleji, než 12°C a tak jsem si vyrazil jak na motýli. No aspoň jsem měl o důvod víc udržovat tempo.

Do Radčic jsem jel osvědčenou cestou kolem autobusového nádraží a po NS Údolím Mže. Dále jsem pokračoval po zelené (schovaná odbočka do lesů nad Radčicemi) do Malesic. Vystoupal jsem po záplatované silnici do Dolní Vlkýše a polňačkou, stále po zelené, se vydal dolu ke Komberku (zřejmě dokonce patrné rozvaliny, příště musim prozkoumat!). Cesta ústí na silnici, která mě dovedla do Čemín. Asfaltové cesty jsem si tedy neužil dlouho:)

Pokračování známou cestou po modré do Košetic je příjemné a poměrně rychlé, ač se jedná o lesní cestu. Všude kolem je hodně stezek, které rovněž čekají na projetí. U samoty neznačené na mapě se staví rybníček na Čemínském potoku. Košetice jsem jen líznul, jelikož mi modrá svedla severně do kopce. Cesta lesem je pěkná, štěrková. Zanedlouho se křižuje silnice na K. Vary a už je tu sjezd do Všerub. Jede se ale úzkou zarostlou pěšinkou obklopenou trním, takže rychlost je vykoupena bolestí:D

Ve Všerubech je ideální pokračovat po bývalé zelené kolem školy nahoru po ostentativně označeném soukromém pozemku se zákazem vjezdu. Někde je ještě možné zahlédnout staré značení, snad cesta nezaroste úplně. Zvláště za obchvatem Všerub směrem k Nekmíři to docela hrozí, přitom je to pěkná spojka. Nekmíř je pěkně zrekonstruovaná, jinak ale nestojí za zastávku a tak pokračuji po krásné nové klikatici na Tatinou. Lepší by ale byla opačnym směrem, z kopce. V půli cesty se vydávam do Kokořova po nové zelené, která nahradila tu původní ze Všerub. A čeká mě táhlý sjezd lesem:) Z Kokořova se stále držím zelené, ale nevyplatí se jet po kraji zoraného pole, tak to beru po skutečné cestě víc lesem. Do Ledec už jsem ale sjížděl jak se patří dle značení.

Cestu na Záluží jsem si zpestřil oklikou přes Dubský mlýn. No teda nevypadalo to, že se to dá projet skrz nějakou oplocenou kovovýrobu, ale zkusil jsem to a šlo to. Akorát ten mlýn mě zklamal, nevypadal mlýnsky a byl vlastně úplně pobořený. Do Záluží jsem dojel po silnici, rovněž s novým povrchem (ten náš kraj se vzmáhá:-O). Do Plzně jsem pak zvolil modrou turistickou s brutálním kopcem na úvod a pod elektrickym vedením houpavou cestou ke Kameňáku posléze. Dál jsem zamířil přes Bolevák, kde je u hráze z nějakého důvodu nová asfaltová cesta místo celkem nové štěrkové cesty. A pak přes trojmostí na Jateční, kde už byl v provozu pro cyklisty Masarykův most:) Kolem pivováru, kde už začínal Pilsner Fest, U Ježíška, papírenskou lávkou a zadem kolem řeky k Lidlu a za nemocní jsem dojel na Bory;) Průměrná rychlost přinejmenším 22km/h, to mam velkou radost vzhledem k poměru turistických tras. Zkuste sami, doporučuju:)


http://app.endomondo.com/workouts/474393882/20482649

Masarykův most Plzeň

Žádné komentáře:

Okomentovat