úterý 6. října 2015

Vršíček u Rokycan, Slunce ve skle

19. 9. 2015
63 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Škoda park-Černice-Koterov-po CT 2151 Švábiny-Holý vrch-po CT 3 Kyšice, Klabava-Nová Huť-po NS Kokotské rybníky Bušovice-Střapole-Velký vrch-Nový Dvůr-Hudlice-po modré a žluté Litohlavy-po žluté Vršíček-po zelené Rokycany-po červené Němčičky-Tymákov-podél dálnice lom Koterov-Koterov-Černice, Selská náves-Černý les-Losiná


Vyrážim si na výlet, když tu o mě pod kopcem ve Zborovské zastavil Vilda. Doprovodil jsem ho kolem Škoda parku a skrz Čechurov. Zatímco on už vyhlížel to slunce ve skle, já se vydal na původně plánovanou kratší vyjížďku. Přehoupnul jsem se do Koterova, vystoupal na vyhlídku a pokračoval po CT 2151 s menší zkratkou ke skládce popílku. Na Švabinách jsem se vydal kus po zelené a klasicky odbočil u stříšky vlevo a projel pod přivaděčem, abych se nasměroval na Kyšice. Po CT 3 jsem dojel ke Klabavě a vydal se podél trati, kde dříve vedla cyklostezka. Dnes se projede chatovou oblastí, pak nás čeká zákaz vstupu skrz skládku, pak pochybná usedlost u trati a průjezd kolem golfového hřiště Horomyslicemi.

Do Nové Huti už vede normální cesta, CT 2159, pěkně lesem. Do Bušovic se po NS dost stoupá, dokud se nedojede k silnici. Do Střapole sice vede přímá polní cesta, ale lepší je jet kolem nebo po poli. DObré ale je, že se jen překřižuje silnice u Střapole a pokračuje se do lesů, po mnohem lepší, i když stoupající cestě. A nakonec jsem zjistil, že se polesím přes Velký vrch dá dojet docela slušně až do Nového Dvora. Je tam sice mnoho cest, ale dá se trefit směr. Nový Dvůr je tedy slušný konec světa, neměl jsem tušení o jeho existenci. Sjede se ale po pěkné asfaltce kolem Vitínky do osady Hudlice. Do Litohlav se nadá jet přímo, tak jsem to musel objet  přes Osek po modré a žluté zas zpět.

Z Litohlav už je to kousek na Vršíček, nicméně převýšení je 70 m. Ještě více se však sjede cestou do Rokycan po žluté a zelené. Aby toho nebylo málo, do Tymákova se stoupá po červené přes Němčičky a pod Čilinu. Ale stoupání není prudké, takže se jede dobře. Přes tymákovský ďolíček se vydávám směrem na Pohodnici, ale hned za přejezdem přes dálnici se vydávám podél ní-nad Letkovem, kolem betonárky, až na silnici Koterov-Plzenec. Odtud už pokračuji po silnici, z Koterova do Černic na několik pohárků slunce ve skle, ale i pochybných handcrafted moků, které jsme nebyli s to vypít, ač podávaný objem byl 0,2l (Falk off).

K večeru jsme se ještě přesunuli do Losiné na jedno poctivé plzeňské, což některé pěkně rozdovádělo:)


 Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Vršíček u Rokycan,

Slunce ve skle:))

Žádné komentáře:

Okomentovat