středa 7. října 2015

Stříbro

2. 10. 2015
79 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Borská pole-Křimice-po CT 37 Vochov-Myslinka-Doubrava-U Červeného kříže-po žluté Harabaska-Lhota u Stříbra-po CT 37 Sytno, Svinná, Stříbro-po červené Stříbrský vodopád, Vranov, Flaška, Beraní dvůr, Pňovany, Jezná-po CT 37 Plešnice, Bdeněves-Kozolupy-Malesice-po NS Údolím Mže Křimice-Plzeň, CAN-Na Hvězdě-Bory


Dny už jsou zatraceně krátké, takže vyjíždět ve tři odpoledne znamená cestou se moc nezdržovat. Zpočátku nebyl problém, na Borská pole, po Regensburské asfaltovou cyklostezkou do Křimic, po CT 37 do Vochova, to bylo jako nic. Pak už jsem vjel do polí, ale cestu už jsem přecijen jednou projížděl opačným směrem, tak jsem aspoň tušil. Do Myslinky jsem tedy dorazil relativně přímo.

Koukám, že i do Doubravy se nemusí po silnici, ta je ale naprosto minimálně frekventovaná, takže žádný problém. Cesty z Doubravy se za neproblémové označit ale nedají, dvě nejpřímější v mapě zanikly, takže se musí louky objíždět. I tam jsem už jednou jel, tak jsem se orientoval, směr se trefit dá a jednou zkrátka narazíte na žlutou turistickou. Třeba U Červeného kříže. Vyplatí se jí držet, já moc nedával pozor a tak jsem k Harabasce vyzkoušel jinou lesní cestu, ta je poněkdu více terénní:)

Z Harabasky jsem pokračoval po CT 2204, ta pak ale pro mě zbytečně odbočuje do Sulislavi, zatímco přímo rovně vede užitečná pěšinka (nic moc cesta, ale kdo by to objížděl) směrem na Lhotu u Stříbra. Po CT 37 se z ní dojede přes kopec do Sytna a už mimo silnici do Svinné. Ze Svinné jsem se vydal po bývalé CT kolem kopce Evangelista, kde je skutečně mizerná cesta s náročným profilem. Pod Křížovým vrchem se vracím na CT 37 a postupně sjíždím kolem mnoha štol do Stříbra. Značení není ideální, ale nevadí, projel jsem historickou brankou a zamířil do centra Stříbra. Náměstí je nádherně opravené, vévodí mu radnice. Zajel jsem ještě ke kostelu, ale na věž jsem nešel, neměl jsem zámek na kolo:(

Náměstí je od divokého údolíčka odděleno jen klášterem. V tomto parku se nachází i vodopád, k němuž jsem se bohužel nedostal, příště to vyjde! Pokračuji tedy po červené kolem hornického skanzenu podél téměř vyschlé Mže. Slunce se už schovává a začíná být chladno, pokračuji tedy rychle dál, dokud se mi nadobro neztrácí cesta-to se ve mě zase v nepravou chvíli probudil dobrodruh a risknul jsem průjezd do Vranova romanticky přímo podél řeky-no nevyšlo to. Pokračuji tedy po červené, opět po asflatu a rychle se přibližuji k Hracholuskům.

Stále po červené, brutálním terénem do brutálního dlouhého kopce. Odměnou mi není ani vyhlídka, vše je zalesněno. Stejný kopec mi čeká ještě jednou, to už nevěřím, že je kam stoupat. Cesta se hodně klikatí, je dost náročná, ale dobře značená, dojel jsem tedy přes Flašku (500 m. n. m.) do Pňovan a po silničce, zároveň po CT 37 do Jezné, pak Plešnice, už bez červené, a klasikou do Bdeněvsi. Z Kozolup jsem zvolil cestu kolem řeky a přes pole do Malesic, odkud už vede NS Údolím Mže do Křimic. Lukami jsem dojel k autobusovému nádraží a přes Hvězdu už za šera na Bory.

Nerozumím, že GPS ukazuje jen 700 m převýšení, když si jdu zaběhat na 10 km, ukazuje 500, tak to je dost nepoměrné, zvlášť když jsem dnes jel asi 5x od řeky k výšinám. Možná jsem jen ale dlouho nebyl na kole a vracel se proti větru, tak mě to unavilo. Stříbro mě ale nadchlo a vrátím se tam za vodopádem:)


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Renesanční radnice ve Stříbře

Stříbro z protějšího břehu

Jez na Mži ve Stříbře

Mostní brána z 16. století

Mže u Vranova

 

Žádné komentáře:

Okomentovat