čtvrtek 26. prosince 2019

Nová lávka Litice

19. 10. 2019
47 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 750 m
Terén: Lesní a polní cesty, asfaltky

Borský park - Výsluní - Tyršův sad -  po NS Údolím Radbuzy Černý Most - lávka Litice - Farská hora - Měsíční stráň - Wartův mlýn - Dobřany - Hujáb - Vysoká - Hradčany - PP Pod smutečním koutem - po červené Čižice - Štěnovický Borek - Losiná - po CT 2126 Černice - Čechurov, po CT 31 Doudlevce - Bory


Lávka nad jezem v Liticích je už asi otevřená, tak tam zkusím zajet a porozhlédnout se po okolí. Jedu přes Borský park ke Slunečné lávce, pak nahoru na Výsluní, přes přivaděč k Tyršovu sadu a vezmu to přes kopeček, který se nazývá Chlum. Odtud sjíždím po NS Údolím Radbuzy k první, starší lávce. kolem zahradní osady Černý Most už není nutné jet po silnici, je tu nová stezka vedle. Před hřištěm se dáte tedy přes silnici vpravo a asfaltová cesta vás dovede až ke gigantické lávce. Ve scéně s podzimně zbarvenými stromy to tu hraje všemi barvami.

Tak kudy dál? Vystoupat z říčního zářezu a směrem na Lhotu. Všude se zběsile a bez rozmyslu asfaltuje, i zde. Zanedlouho tedy odbočuji na jakousi sypanou pěšinu, která vede pěkně nahoru dolu a téměř na pomyslný vrchol Farské hory. Zde se cesta prudce stáčí vpravo. Zkouším přímo za nosem projet dolu, daří se a vyjíždím přímo u viaduktu na kraji osady Měsíční stráň, která je součástí Lhoty. Celou osadu projíždím a za dálnicí odbočuji k Wartovu mlýnu. Projíždím areál, ještě kousek přímo pod dálničním mostem a pak po levém břehu Radbuzy lukami k lávce, jejíž jméno je snad Cimrmanova, jestli se nepletu. Tato lanová lávečka není zrovna v dobré stavu, ale jsem na druhé straně a pěkný singlem dojíždím do Dobřan. Z Dobřan mířím po silnici na Chlumčany. Za tratí, naproti průmyslovému areálu, odbočuji vlevo na polní (opět vyasfaltovanou) cestu, na Hujáb. Nevýrazný vršek v poli s výrazným jménem a rozhledem na mor naší krajiny-sklad. Ale i na Dobřany, dobře:)

Nějak jsem se zamotal a když jsem dorazil k cestě na křižovatku tvaru T, vydal jsem se zcela špatně vpravo, zpět do Chlumčan. Samozřejmě jsem chtěl na druhou stranu, kde dříve pěkná polní cesta ústí na silnici k státní silnici na Klatovy. Tu naštěstí jen křižuji a mířím do Hradčan. To znamená vjet na rozbahněnou cestu vpravo a stoupat. Jede se ale dobře, není to příkrý kopec. Koná se tu lov, což mě trochu znejistělo, ale nikdo mě nesejmul a ani když jsem se vyklubal na kraji lesa, kde stálo několik myslivců, obešlo se to bez komentáře.

Z Hradčan bych se rád dostal k Předenicím. Podle mapy to vypadá velmi složitě. Naštěstí to nakonec vězelo především v nalezené té správné cesty na kraji vsi. Je to na nejspodnějším cípu Hradčan a jede se téměř přímo na východ. Přejel jsem louku, další dva myslivci, od kterých mám svolení pokračovat. Jedu tak nějak instinktivně, co nejvíce vrstevnicově a pokud jsem nerozhodný, volím větší cestu. A že tam takových voleb bylo vícero. Projel jsem kolem pár chatek a k mému velkému překvapení jsem to začal poznávat v místech, kde jsem křižoval zelenou turistickou značku. Je to neuvěřitelné, že jsem to trefil, nemusel sjet až k Úhlavě a navíc šlo o moc pěknou lesní cestu. Našel jsem i zkratku k červené turistické, kde začal náročnější úsek, sjezd a pak přes kořeny kolem PP Pod Smutečním koutem. Jde ale o kratší úsek, poté se jede po větší cestě podél řeky až do Čižic.

Vyrážím podél Čižického potoka. Samozřejmě si nikdy nepamatuji, kudy kam, takže je náhoda, kde skončím. Projel jsem nicméně slušně a stoupám k Dolnímu rybníku pod Štěnovickým Borkem. Z Borku jedu jako obvykle na sever přes kopec po polní a lesní cestě do Losiné. Z Losiné pak po silnici, kudy vede i CT 2126, do Černic. Před dálnicí je to ještě do kopce, V Černicích se na oplátku sjíždí. Více méně po žluté pak pokračuji vilovou čtvrtí do Čechurova a nad Vokounovu lávku. Poté po panelové cestě skrz vodárnu do Doudlevec ke Škoda parku. Poslední stoupání, to na Bory, jsem absolvoval v Samaritské ulici.

Opět jsem se vrátil domů pln radosti z nově nabytých zážitků a to mi stačilo 47 km. Průměrná rychlost 19,6 km/h.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati 

Nová lávka Litice

Lávka u hřiště v Liticích přes Radbuzu

Tlustá hora
 

Žádné komentáře:

Okomentovat