úterý 9. srpna 2016

Luštěnice (Mladoboleslavsko)

7. 6. 2016
47 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

MB-Sahara-Chrást-Zámostí-po červené Hrušov, Horky n. Jiz.-po CT 17 Dražice, Benátky n. Jiz.-po červené Dražice-po CT 0038 Struhy, Luštěnice-Voděrady-ž. st. Dobrovice-Sýčina-Nepřevázka-MB


Docela dlouho jsem se nesvez, tak abych dneska roztočil nohy... Vyjíždím za polem vlčího máku u Benátek. Kolem Jizery už to dobře znám, tak to beru přes letiště na Chrást a viaduktem projíždím na silnici před Zámostím. Do Hrušova se jede dlouho po lukách na levém břehu řeky po červené, pak se jen přejede na druhou stranu a hezkým rychlým singlem se pokračuje do Horek. Odtud pokračuji po CT 17, za serpentýnou na kopci odbočuje vlevo do polí a za chvíli se vjede do velmi zarostlého úvozu. Když jsem projel všemi hnízdy klíšťat, pavouků a housenek a se štěstím nepíchnul, vyjel jsem v Dražicích, jež od Benátek dělí vlastně jen to pole vlčích máků.

Mám něco přes 15 km, řikám si, že projedu ještě ty Benátky, ať dam celkem nějakých 35 km. Do Dražic se vracím po červené. Dříve velmi zarostlá, nyní nově vyspravená pěkná stezka přímo u řeky. Z Dražic pokračuji po CT 0038. Podjede se dálnice a pokračuje se krásným lesním prostředím po parádních lesních cestách, to vždycky člověka úplně povznese. Trochu se nám to tam motá, směr je mi podezřelý, ale věřil jsem CT, že směřuje do Luštěnic. Nejbližší vesnice jsou však Struhy a do Luštěnic dalších 5 km!:D Jede se po velmi prašné písčité cestě, ale utíká to. Ještě lehce přes Újezdec a pak už přímo do Luštěnic. Cyklotrasa to ještě táhne přes kotěhůlky, tam se mi fakt nechtělo.

Z Luštěnic do Voděrad vede taková nesmělá asfaltka, tak po ní a pak přes pole po CT 8155 k silnici na Dobrovici. Kolem železniční stanice pojíždím na cestu k Sýčině. Tam zase vyrážím po pěkné cyklostezce v polích do Nepřevázky. Ještě se po NS PP Chlum vyškrábat přes dva kopečky a už jsem na kraji Boleslavi, projíždím Štěpánkou a vracím se se 47 km na krku, to docela čumim. Terén povětšinou nenáročný, průměrná rychlost přes 22 km/h, takže výlet na delší dvě hodinky:)

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Maková louka

Žádné komentáře:

Okomentovat