čtvrtek 25. srpna 2016

Zvířetice, Bítouchov (Mladoboleslavsko)

4. 8. 2016
33  km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká
 
MB-po modré Radouč, Bradlec-Jizera-Podhradí-Bítouchov-po zelené Hrdlořezy-po CT 8157 myslivna Důl, Bukovno, hřbitov Vinec-Vinec-po červené Čejetičky-Čejetice-MB


Dnes se mi povedlo naplánovat výlet docela přesně na nějakých těch 35 km. Vyrazil jsem směrem na severozápad, kde jsem byl poslední dobou trochu méně. Nejprve přes město na Radouč, chytit se modré turistické a přes vršek Radouč, kde se hned prověří stoupací kvality, na Bradlec a Chudopleskou ulicí. Po panelové cestě jsem se vydal k Jizeře, ale abych udržel výšku, odbočil jsem zas doprava pěšinkou lesem. Kroutilo se to nad Jizerou. Cest a cestiček je tam velké množství, kupodivu jsem se docela dobře zorientoval a dojel k řece kousek před lávkou do Podhradí.

Nechtěl jsem pokračovat po modré, ale údolíčkem po větší cestě přímo do Bítouchova. Vypadalo to dost nadějně, avšak skutečně je to slepá ulice. V lese někdo využil plotu přes silnici a pojal to zde za soukromý pozemek se zákazem vjezdu-zvláštní. Musel jsem vyběhnout strání až ke Zvířeticím. Chtěl jsem se vrátit zpět, tak jsem sjel hned, jak to šlo. A dojel ke stavení v údolí, kde byli poněkud zlí psi, naštěstí je majitel zahnal k baráku. Projel jsem tedy kam jsem potřeboval, objel plot na druhé straně údolí a za chvilku už jsem byl v Bítouchově. No vracet se sem asi nebudu, ale byla by to hezká cesta.

Z Bítouchova jsem jel po rychlé polní cestě po zelené do Hrdlořez, odkud jsem dlouho pokračoval po CT 8157. K myslivně Důl mírně stoupavou tendencí po nově zpevněné cestě a pak mě čekal úsek do Bukovna, kde značka radí vést kolo. S výsměchem jsem ji minul, jenže po prudkých deštích měla vlastně pravdu...vyjet se to dalo horko těžko. Za Bukovnem už se velí po nefrekventované starší asfaltce, dokud se nedojede do Vince. Pokud to neni proti větru, utíká to rychle:)

Pár serpentýn k Jizeře, po červené na kraj Boleslavi, k nádraží, ale ještě ne domů. Rozhodl jsem se podívat se od Čejetic na hrad. Vystoupal jsem tedy jednou z pěšinek, obhlíd rozrůstající se Česanu s hradem v pozadí a dojel na Staroměstské náměstí.

Pěkný, místy technicky náročnější výlet. Před Zvířeticemi a do Bukovna jsou prudké kopce s kluzkým povrchem, kolem Čejetic se zas jede po prašných úzkých pěšinkách. Poměrně náročných 33 km.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Mladá Boleslav, hrad

Zvířetice

 

Žádné komentáře:

Okomentovat