čtvrtek 18. srpna 2016

Zámek Červené Poříčí a hrad Švihov

30. 7. 2016
75 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Velká

Plzeň-Radobyčice-Útušice-Robčice-Vysoká-Hradčany-Lišice-Dolní Lukavice-Vícov-Příchovice-po žluté Lužany-po zelené Nezdice-Jíno-Červené Poříčí-po zelené Švihov-po CT 38 Lhovice, Vřeskovice, Roupov-Horušany-dvůr Horušany-Soběkury-Přestavlky-Dnešice-Černotín-Dobřany-Wartův mlýn-Měsíční stráň-Lhota-Valcha (Černý most)-po CT 3 Tyršův sad-Slunečná lávka-Borský park-Bory


Možná by se tenhle výlet měl jmenovat Jezy Úhlavy, páč jsem jel kolem 6 z nich daném úseku a navíc byly pěkně plné vody...nicméně jel jsem na Švihov. Už je to snad 4 roky, co jsem tam jel naposled, to neskutečně letí. Tentokrát bylo málo času, tak jsem vybral co nejpřímější cestu. Rychle vypadnout z Plzně -> silnice na Radobyčice a Útušice, pak "přímá" cesta znamená cesta přes kopec (zahřívačka do Robčic). Tenhle směr přes Vysokou na Hradčany je jediný, při kterém jsem schopen nezabloudit. Jede přímo od křižovatky z Robčic pořád rovně, případně lehce vlevo na rozdvojení polních cest za vsí. Pak už se nenechat zaskočit mizející cestou a stoupáním, hlavně nikam neuhýbat. Do Hradčan už se sjíždí a tak to pokračuje až do Lišic, ačkoliv tam je dost špatná vymletá cesta.

V Lišicích se musí k řece kolem obchodu a pak nenápadnou cestou před předposledním barákem doprava, která vás dovede k jezu a lávce. Za lávkou je pěkná cesta vedoucí na kraj Dolní Lukavice. Tam stačí pár metrů doprava a zpět do našeho směru po polní cestě k Vícovu. Po CT 2124 a od křižovatky u Přeštic po CT 2124A se jede do Příchovic. Ty už celkem znám, za pozornost tu stojí zámek a pak pěkná cesta po žluté kolem řeky (a jezu) k lužanskému mostu (Lužany). Měníme barvu na zelenou a po starší asfaltce jedem do Nezdice-zvláštní hezká, roztahaná vesnice. Před mostkem vlevo podél řeky vede průjezdná, toho času rozbahněná, neznačená cesta na kraj Borov. A maj tam, světe div se, jez:D Odtud kousek po klikaté silničce do Jína, kde přejíždím řeu na druhý břeh a vydávám se podél, jak jinak než k jezu. Od něj vede pěšinka na cestu do Červeného Poříčí přes louku.

V Červeném Poříčí je pěkný zámek s velkou zahradou. Rekonstrukce ho teprv čeká, ale i tak na mě zapůsobil a zbývá poslední úsek po zelené do Švihova. Zde se najednou objevili zástupy cyklistů a koloběžkářů, doposud jsem nepotkal ani živáčka. Jede se po pěšinkách lukami, je to hezká cesta. Ve švihově procházím areál, chvíli čekam, jestli zapózujou nutrie, ale ostatní mají chutnější dobroty. Cíl splněn, vracíme se po větu domů. přes Mezihoří jsme jel posledně, zkusím cyklotrasu přes Lhovice a Vřeskovice do Roupova. Táhle se stoupá, pak menší odpočinek přes Vřeskovicemi a pak docela náročné stoupání do Roupova. Slunce se opírá do zad, je hic, ale po hladkém asfaltu to jede dobře. V Roupově je krásný výhled do krajiny, případně zřícenina (Roupov).

Následují Horušany, zkusil jsem jednu cestu přes Skočickou mýť a neudělal jsem špatně. Horušany jsem projel a kousek za nimi se vydal po lesní panelové cesta k Horušanskému dvoru. Podle všeho vede cesta skrz něj přímo, ale jedná se o soukromý pozemek, který jde v tomhle případě naštěstí objet po louce:) Mířím tedy přes Soběkury směrem na Dnešice, ale u hřbitova odbočuji vlevo a zkracuju si cestu do Přestavlk. Odtud snad bez šlápnutí díky větru do Dnešic a zkouším polní cestu začínající za Dnešickým potokem do Černotína. A vskutku, dovedla mě k zemědělskému družstvu, mohu tak pokračovat pohodlně do Dobřan. Silnice má na oko nový povrch, ale nerovnosti se spíš schovaly, než že by zmizely. Projíždím přes náměstí a jsem zas u řeky-Radbuzy, na levém břehu. Po lukách pojíždím k Wartovu mlýnu a skrz osadu Měsíční stráň do Lhoty. Ze Lhoty vede více pěkných cest, tímto směrem jsem ještě nejel po levém břehu na Valchu. Je to kousíček, vystoupá se k silnici a pak už po CT 3 přes přehradu a kopec k Tyršovu sadu. Po pěšině na kraji Výsluní sjíždím ke Slunečné lávce a stoupám na Bory.

Zase krásný výlet, byl bych ještě pokračoval dál, mít více času. I když mě zklamalo, že mam jen 75 km-to je jako Švihov tak blízko, jo? Ale vrátil jsem se nadšen:)

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Zámek Červené Poříčí

Hrad Švihov

Roupovské rybníky


Hrad Švihov

Hrad Švihov
 

Žádné komentáře:

Okomentovat