středa 17. srpna 2016

Tunel Chlum u Plzně, Maršál, Mariina vyhlídka, Kozel, Čílina

9. 7. 2016
69 km

Obtížnost: Velká
Technická náročnost: Vysoká

Bory-Papíenská lávka-U Ježíška-Šumavská-Prazrdoj-po CT 3 u sv. Jiří., tunel Chlum-Újezd-Červený Hrádek-po CT 3 Kyšice, Ejpovice-Pod Čílinou-Čílina-po zelené Němčičky-po červené Maršál, Svidná, Kozel-hájovna-Hájek-Vymrovka-soutok Úslavy a Šťáhlavice-částečně po modré Pod Lopatou-Kohouty-po žluté Nezvěstice-Olešná-Chválenice-Losiná-Štěnovice-Robčice-Litice-Tyršův sad-Výsluní-Borský park


Juhů, ještě jeden výlet na kole před dovolenou. jen na chvilinku samozřejmě... A pro změnu na Maršál a taky teda k prvnímu hotovému tubusu vlakového tunelu pod Chlumem.

Mířím na Doubravku z Bor za nemocnicí, kolem papírny k Ježíškovi, po Šumavské k pivovaru a kolem teplárny do Doubravecké a ke sv. Jiří. Za chvilku jsem u staveniště. Razicí štít se akorát rozebíral a pohled na obří jeřáb upoutal kde koho. Přecijen se to nevidí každý den. Cesty kolem jsou dobře zorganizovány, takže oblíbená rekreační oblast pod Chlumem je příštupná. Přejíždím do Újezdu a alejí Na Háji do Červeného Hrádku. pro zpestření nejedu po cyklotrase, ale ulicí Ledovou-stoupá se tu tak nějak příjemněji. Do Kyšic se člověk přehoupne raz dva. Zkouším to a projíždím již po asfaltce k Ejpovickému jezírku. Zdá se, že kopec je tu ještě větší než před přeložkou. Momentálně v pořádku, ale cestou nahoru jsem ten kopec neměl rád už dříve.

Záhy se dostávám do Ejpovic a ulice K Mazínu mi pro příště bude jistě dostatečným vodítkem, abych lépe trefil stoupající cestu, která křižuje silnici a pokračuje k podjezdu dálnice v Čílinském polesí. Vydávám se vlevo, mizerná cesta mě vede lesem, ale já vím, že se dostanu až k hrubé asfaltce, po které vydupu tři zatáčku, dokud se nedostanu k zelené. Ta mě už dovede k Čílině, 523 m n. m. Kopec je to tedy logicky nezanedbatelný, ale jede se dobře, ve stínu a klidu, jen ke konci přes kořeny. Odměnou jsou v tuhle dobu kvanta borůvek. Po zelené sjíždím do Němčiček, to je příjemný úsek, i když v jednom místě poměrně kamenitý a se závorou.

No a po červené na Maršál. Jo aha, počkat, ona je tak špatně značená, že jsem ji ztratil. Porovnávám trasu s aktuální mapou a moc neodpovídají, asi se tam cesty vlivem těžby rychle mění, trefil jsem nějakou jinou cestu o kousek dál. Kolem Maršálu už bojuji s kořeny po správné trase a pak brutálně klesám ke Svidné. Dále k NS F. X. France po zelené. Odtud jsem chtěl kolem Neslivského rybníku k Lopatě. Hm, ale to bych nesměl být teprve u NS Okolo Kozlu, beztak je tam všechno značeno velmi zmateně. Dojel jsem k Hájku a za Lopatský rybník po modré. Chatovou oblastí se dá jet podél Úslavy k brod přes Šťáhlavici. Zůstávám ale na pravém břehu a "zaručeně průjezdnou" cestou pokračuji mezi chatami..ano, takže po kilometru se vracím a musím celou oblast nadjet opět až k modré turistické. Konečně se dostávám pod Lopatu a mířím přímo vzhůru. Žlutou nechávám, ať si udělá odbočku k Mariině vyhlídce, však ona se vrátí. Sjíždíme společně (s tou žlutou:D) do Nezvěstic. Z Olešné jdu po dříve asfaltové cestě v polích. Nedávné přívalové deště s sebou odnesly celé pláty povrchu a vymlely obří koryta. Projíždím Chválenice, za nimiž je v zatáčce na kopci další tutovka-zkratka k červené. Tak se pro změnu prodírám lesem, načež se dnes po sto padesáté vracím na silnici. Červenou využívám jen pro poslední úsek do Losiné, v hospodě Pod Lesem doplňuji vitamín B a chystám se na poslední etapu. Ta vede přes Štěnovice, prý se tam dá jet kolem chat lesem. Od čističky v Losiné šikmo do polí k chatám je to stará známá, ale pak? Asi naštěstí vedou všechny cesty do Štěnovic, jinak počítam, že bych tam dnes netrefil. To je den, jedno velké bloudění. A ještě se zastavilo Endomondo.

Ze Štěnovic, kde jsem se namlsal lesní cesty, pokračuji po frekventované silnici do Robčic vstříc zarostlému úvozu a poli do Litic. Ale ejhle! Je tu nová cesta, v první části dokonce asfaltová. To mam obrovskou radost, že je konečně průjezdná:)) Do Tyršovo sadu tedy jak jinak než po silnici a následně přes Chlum (zase:D) na Výsluní a do Borského parku. Uf, tak asi 3 hodiny za plánem jsem doma, snad bude příště lepší orientace a plynulejší jízda. Přesto průměrných 19,5 km/h je dobrá hodnota:)


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Ražba železničního tunelu Chlum

Žádné komentáře:

Okomentovat