středa 8. března 2023

6. 11. 2022

Náročnost: Malá
Terén: Lesní a štěrkové cesty

Plzeň-Pod Záhorskem - Mikulka - Malý Bolevec - Košinář - menhir - Senecký ryb. - Hurvínek - po žluté Orlík - Třemošná - po zelené Záluží - Záluží-chaty - Třemošná - po místní modré Česká Bříza - po místní zelené U Petra - po zelené silnice u Zruče - Zruč - Pod Vysokou - po žluté Bílá Hora - Bolevecký ryb. - Zavadilka - Pod Záhorskem

Tak pomalu už se začíná ochlazovat, začátek listopadu už je podzimní, vyjíždím tedy jen krátce, kousek za Plzeň. Ze Záhorska, abych se zahřál, vystoupám na Mikulku. Taky je to jedna z mála cest tak nějak trochu mimo asfalt. Protože z jižní strany už se nelze k Boleveckému rybníku dostat, objíždím to podél protihlukového valu do Malého Bolevce a pokračuji kolem Prokopávky ke Košináři. Hned vidím zástupy lidí na cestě, takže neváhám a stoupám do lesa k "menhiru"-takovému bezprizornímu kamenu uprostřed lesa. Kousek dál na rpozcestí objevuji náznaky nějakých trailů, tak lesem sjíždím k Seneckému rybníku a pak už po CT 2151 k Vydymáčku, kudy vede také Zážitkový okruh Spejbla a Hurvínka. Od podjezdu pod tratí pokračuji po žluté turistické trase na Orlík, který sousedí s Třemošnou. Ulicí U Vodárny vedou asi tři nějaké trasy. Na regulérní zelenou se připojuji ale až u Tatranu, po lávce překonávám obchvat a za lesem už mě čeká Záluží.

Od té doby, co jsem objevil cestu ke hřišti, které je asi kilometr za vsí, už jinak nejezdím. Za hřištěm už není třeba jet moc daleko ke křižovatce, kde odbočuji vpravo směrem na Horní Břízu. V další zatáčce silnice ale pokračuji rovně k drážnímu domku, odkud jedu podél trati až zpět do Třemošné (po místní zelené). Tam přesedlávam na místní modrou trasu, která za městem odbočuje vpravo a stoupá do České Břízy. Opět mě čeká místní zelená, ta vede po polní cestě, kde je už trochu bahno. Ještě projedu po zelené od Petra k silnici a pak už se chladným odpolednem v zapadajícím slunci vracím do Zruče nejkratší cestou.

Ze Zruče k Senci vede ještě pár metrů cesty mezi poli, ale rychle se zástavba rozšiřuje. Za silnicí projedu lesem ke žluté a pak za rozcestí Pod Vysokou následuje pěkná cesta lesem na Bílou Horu. Do Záhorska se vracím kolem Boleveckého rybníku a přes Zavadilku. Natočil jsem 34 km průměrnou rychlostí 21,4 km/h.