pondělí 27. března 2023

Letiště Líně - Hangár 3

40 km
18. 2. 2023
 
Náročnost: Malá
Převýšení: 400 m
Terén: Asfaltové a lesní cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Kilometrovka - Husovo nám. - Na Hvězdě - Bory - Borský park - České údolí - Škodaland - po NS Údolím Radbuzy Valcha - po CT 2271 Nová Ves - letiště Líně - Červený Újezd - po CT 2271 Líně - Nový rybník - pískovna Tlučná - Vejprnice - podél Vejprnického potoka Regensburská - po západním obchvatu Košutka - Kotíkovskou ulicí Lochotínský pavilon - Pod Záhorskem

 
Upřímně, když jezdím na kratší výlety, sotva za město, je už těžké vymýšlet zajímavé cíle, aby se neopakovaly příliš často. Občas ale lovím něco v mapách a najednou na mě něco vyskočí. Tentokrát jsem si všiml, že by mohlo být letadlo na letišti v Líních. Ačkoliv tam jezdím poměrně často, za hangár jsem nikdy nezajel, tak uvidíme...

Po velmi krátké chvilce, kdy se dalo jet na lyže tedy opět vybírám trasu na kolo, v takovém šdivém dnu se bude dát projet Kilometrovkou, nebudou tam zástupy lidí😊 Kolem Kalikovského mlýnu je provoz velký, podobně pak ještě za Husovo náměstím v Korandově ulici. Pak projedu kolem finančního úřadu na Hvězdu a přes Bory do Borského parku. Sjíždím do Českého údolí, po levém břehu stoupám k hrázi Borské přehrady. Od Škodalandu jedu po NS Údolím Radbuzy k občerstvení U Červa a pak sjezdem k lávce přes přehradu. Za lávkou mířím přes osadu Černý Most na Valchu. Následuje úsek lesem po CT 2271 a to k zelené turistické, pak přes dálnici a pak po bývalé silnici rovnou k bráně líňského letiště. Díra v plotu je lehce zaházená větvemi, ale projít do areálu se dá asi o dva metry dál😁 Dlouhou rovinkou bojuju proti větru, až konečně přijíždím k zadní části hangáru. Zastavil jsem a hledam, kudy se dostat k MIGu 21, který tu opravdu je. Po velké pozornosti, které si letiště vlivem plánů na beteriovou výrobu získalo, a dnech otevřených dveří, tu udělali zábrany, aby lidi nelezli na letištní plochu. Doslova tedy prolézám dírou v plotu, abych zjistil, že z druhé strany hangáru je tam volný přístup. No nic...😀 

Cíle jsem tedy dnes dosáhl a jsem rád, že je takhle zajímavý. Vím, že areál je v hrozném stavu a ani nechci vědět, co se v bývalých budovách děje. Vraky a skládky nejrůznějších materirálů jsou tu všude, i tak jsem ale proti megalomanským plánům na obří továrnu. Už teď velkou rychlostí ubývá možností, kam vyjet z Plzně do přírody. Z areálu letiště sjíždím do Červeného Újezdu a pak konečně po větru do Líní. Cesta je ale rozbahněná, tak to na rekord na segmentu nebude. Z Líní se nicméně ještě nevracím přímo do Plzně, ještě si trochu zajedu, a sice k PP Nový rybník, od něhož stoupá polní cesta k zemědělskému družstvu nad Líněmi. Přes dálnici musím po silnici, následně ale odbočuji k pískovně,  která nyní slouží rybářům. Cesta vedoucí k průmyslové zóně Vejprnice je zatím pořád polní, ale kdo ví, jak to bude do budoucna, masivně se tu všude staví jak haly, tak obytná zóna. Sjíždím normálně po silnici ke trati a pak podél Vejprnického potoka vyrážím k Plzni. Od Brůdku vystoupám na křimická pole a pak podél Regensburské jedu až k Chebské ulici. 

Zítra se otevírá západní obchvat Plzně a tak využiju příležitosti a jednou si ho projedu směrem na Košutku do kopce. Už jsem tu byl, takže to není takové terno pro mě. Z Košutky pak sjedu Kotíkovskou ulicí k Lochotínskému parku a to už je za humny k Záhorsku.

40 km průměrnou rychlostí 23,4 km/h, však jsem je taky hodně po zpevněných cestách. Jedinou závadou tak byl velký vítr.
 


MIG 21 před Hangárem 3, letiště Líně


Žádné komentáře:

Okomentovat