18. 2. 2023
Náročnost: Malá
Převýšení: 400 m
Terén: Asfaltové a lesní cesty
Plzeň-Pod Záhorskem - Kilometrovka - Husovo nám. - Na Hvězdě - Bory -
Borský park - České údolí - Škodaland - po NS Údolím Radbuzy Valcha - po CT
2271 Nová Ves - letiště Líně - Červený Újezd - po CT 2271 Líně - Nový rybník
- pískovna Tlučná - Vejprnice - podél Vejprnického potoka Regensburská - po
západním obchvatu Košutka - Kotíkovskou ulicí Lochotínský pavilon - Pod
Záhorskem
Upřímně, když jezdím na kratší výlety, sotva za město, je už těžké vymýšlet
zajímavé cíle, aby se neopakovaly příliš často. Občas ale lovím něco v
mapách a najednou na mě něco vyskočí. Tentokrát jsem si všiml, že by mohlo
být letadlo na letišti v Líních. Ačkoliv tam jezdím poměrně často, za hangár
jsem nikdy nezajel, tak uvidíme...
Po velmi krátké chvilce, kdy se dalo jet na lyže tedy opět vybírám trasu na
kolo, v takovém šdivém dnu se bude dát projet Kilometrovkou, nebudou tam
zástupy lidí😊 Kolem Kalikovského mlýnu je provoz velký, podobně pak
ještě za Husovo náměstím v Korandově ulici. Pak projedu kolem finančního
úřadu na Hvězdu a přes Bory do Borského parku. Sjíždím do Českého údolí, po
levém břehu stoupám k hrázi Borské přehrady. Od Škodalandu jedu po NS Údolím
Radbuzy k občerstvení U Červa a pak sjezdem k lávce přes přehradu. Za lávkou
mířím přes osadu Černý Most na Valchu. Následuje úsek lesem po CT 2271 a to
k zelené turistické, pak přes dálnici a pak po bývalé silnici rovnou k bráně
líňského letiště. Díra v plotu je lehce zaházená větvemi, ale projít do
areálu se dá asi o dva metry dál😁 Dlouhou rovinkou bojuju proti větru, až
konečně přijíždím k zadní části hangáru. Zastavil jsem a hledam, kudy se
dostat k MIGu 21, který tu opravdu je. Po velké pozornosti, které si letiště
vlivem plánů na beteriovou výrobu získalo, a dnech otevřených dveří, tu
udělali zábrany, aby lidi nelezli na letištní plochu. Doslova tedy prolézám
dírou v plotu, abych zjistil, že z druhé strany hangáru je tam volný
přístup. No nic...😀
Cíle jsem tedy dnes dosáhl a jsem rád, že je takhle zajímavý. Vím, že areál
je v hrozném stavu a ani nechci vědět, co se v bývalých budovách děje. Vraky
a skládky nejrůznějších materirálů jsou tu všude, i tak jsem ale proti
megalomanským plánům na obří továrnu. Už teď velkou rychlostí ubývá
možností, kam vyjet z Plzně do přírody. Z areálu letiště sjíždím do
Červeného Újezdu a pak konečně po větru do Líní. Cesta je ale rozbahněná,
tak to na rekord na segmentu nebude. Z Líní se nicméně ještě nevracím přímo
do Plzně, ještě si trochu zajedu, a sice k PP Nový rybník, od něhož stoupá
polní cesta k zemědělskému družstvu nad Líněmi. Přes dálnici musím po
silnici, následně ale odbočuji k pískovně, která nyní slouží rybářům.
Cesta vedoucí k průmyslové zóně Vejprnice je zatím pořád polní, ale kdo ví,
jak to bude do budoucna, masivně se tu všude staví jak haly, tak obytná
zóna. Sjíždím normálně po silnici ke trati a pak podél Vejprnického potoka
vyrážím k Plzni. Od Brůdku vystoupám na křimická pole a pak podél
Regensburské jedu až k Chebské ulici.
Zítra se otevírá západní obchvat Plzně a tak využiju příležitosti a jednou
si ho projedu směrem na Košutku do kopce. Už jsem tu byl, takže to není
takové terno pro mě. Z Košutky pak sjedu Kotíkovskou ulicí k Lochotínskému
parku a to už je za humny k Záhorsku.
40 km průměrnou rychlostí 23,4 km/h, však jsem je taky hodně po zpevněných
cestách. Jedinou závadou tak byl velký vítr.
Žádné komentáře:
Okomentovat