54 km
1. 10. 2023
Náročnost: Střední
Převýšení: 500 m
Terén: Singly, asfaltové cyklodálnice
Plzeň-Pod Záhorskem - Rondel - Kalikovský mlýn - Slovanské údolí - U Brůdku
- Nová Hospoda - U Fulínů - Sulkov - Líně - po CT 2271 Červený Újezd -
letiště Líně - Vodní Újezd - Vstiš - keramička Chlumčany - po CT 2187
obchvat Horní Lukavice - Hradčany - Vysoká - Útušice -
Radobyčice - po NS Údolím Radbuzy Hradiště - Vokounova lávka - Třezalková
ulice - Tyršův most - Doudlevce - po levém břehu Radbuzy
Depo 2015, centrum Plzně - nám. Republiky - Rondel - Pod
Záhorskem
Začíná nám říjen, ale na kolo jsou pořád dobré podmínky. Nebude to dnes na
dlouhý výlet, projedu se k dokončovanému obchvatu Horní Lukavice. Vyrážím
přes Rondel k parku Za Plazou a pak pěšinkou podél řeky ke Kalikovskému mlýnu. Přes Jíkalku se dostávám k Předním Skvrňanům a pak projíždím celým
Slovanským údolím podél Vejprnického potoka, v místech, kde je to možné, po
pravém břehu s nezpevněnou cestou, až pod přemostění Regensburskou ulicí.
Novou asfalku k Brůdku nevyužívám, mnohem raději využívám singlík v louce
pod vedením vysokého napětí. Poté podjedu viadukt U Brůdku a hned za ním
vystoupám prudkým výšvihem do lesa za Novou Hospodou. Pěšinkami mířím k
jihu, vyjíždím až na rozcestí ulic Konečná a K Plzni. Další nenápadnou
pěšinkou lze pokračovat na jih, zanedlouho se stočí do směru dálničního
přivaděče a podél něj vede až na úroveň motorestu. O kousek dále přejedu
silnici na Vejprnice a dál lesní cestou jedu k Fulínům. Odtud se chvíli budu
držet NS Líňská okružní cesta, tedy přes dálnici, kolem Sulkova, až nad pole
nad Líněmi. Zatím je tu pěkná stráň s neznačenou polní cestou klesající na
kraj obce. Do budoucna tu bude možná monstrózní stanice rychlostní
železnice😥
Z Líní jedu po CT 2271 po parádní písčité cestě do Červeného Újezdu, trochu
s úlevou, když byl konečně investorem zrušen záměr vystavět gigamontovnu
místo letiště, a tím pádem si nikdo nebude chtít vykupovat svědomí
asfaltováním téhle pěkné cesty. Celá situace by byla absurdně paradoxní -
vybetonování lesů by bylo kompenzováno asfaltováním cest😳 Teď se ale mohu
radovat dál štěrkovou cestou kolem bývalého lomu v mírném stoupání k
západnímu konci letiště Líně. Vyjíždím u nepoužívané vlečky na větší cestu,
po které dojedu do Vodního Újezdu. Na kraji lesa se povrch mění na panelový.
Ve Vodním Újezdu překonám hlavní silnici do Chotěšova i Radbuzu a pokračuji
mezi pastvinami do Vstiše. Nová cyklostezka z Dobřan je naštěstí vedena skrz
louky, takže asfalt zničil jen docela krátkou část cesty z mého směru. Ze
Vstiše se vydávám ne moc zábavnou rovinkou po malé silničce na jihovýchod.
Za křižovatkou se silnicí na Černotín už je nezpevněná cesta, za mokra pěkně
rozbahněná, jelikož ji využívá těžební technika z přilehlého lomu. Jsem
totiž na dohled keramičce v Chlumčanech. Když projedu jejím areálem,
pokračuji rovnou za nosem do lesa. Na prvím větším rozcestí odbočuji vlevo,
nejedu tedy k rybníku Šavlice, ale ke trati. Za přejezdem na rozcestí
odbočuji vpravo po CT 2187. Stoupám lesem, poté sjíždím mezi poli a už vidím
čtyřproudou silnici, tedy obchvat Horní Lukavice. Nafotím něco na mostu přes
komunikaci a zase pokračuji skrz Horní Lukavici. Až skoro na konci vsi
směrem na Lišice odbočuji vlevo a vyjíždím na polní cestu nahoru k
Hradčanům. Není to úplně přímá cesta, ale nenechá vás to uhnout nikam špatně
v podstatě. Za Hradčany vjíždím do lesa a po necelém kilometru na rozcestí
bohužel opět začíná asfalt. Vystoupám do více jak 500 m n. m., pak mě čeká
doslova Jump Parade, jak se jmenuje segment sjezdu k rozcestí Dlouhá paseka.
Nesjíždím klasicky do Robčic, ještě odbočuji vpravo a vezmu to kolem svatého
obrázku. Tam odbočuji vpravo a teprve začínám sjíždět kousek za Robčice. Ty
se dají takovou hezkou alejí objet vlastně až na okraj Útušic. Dále jedu mou
oblíbenou cestou nad řekou, tentokrát kolem dálniční retenční nádrže a pak
do Lahoště. Už se proslýchá, že se tu bude zase asfaltovat cyklisty
nepoužívaná stezka od Lahoště do Radobyčic. Projekt počítá se 600 m
cyklostezky s přemostěním suché rokličky odstaveným mostkem za 19 milion
korun😵 Takhle se u nás vylévají peníze do kanálu. Zatím je tu ale pořád ta
skvělá nezpevněná cesta, kterou používám téměř sám, na kole tu potkávám
velmi málo lidí. Z Radobyčic už taky léta nelze dojet do Hradiště přírodou,
ale aspoň je to zde bez aut, to je jediná výhoda. Jdu si užít pěkného singlu
nad řekou k Vokounově lávce. I tady je už půl roku rozestavěn nějaký
betonový nesmysl. Je to taková cesta smutku tohle, všude se vyhazují naše
peníze, aby se nám zhoršila kvalita života a životního prostředí. Zlepšit
náladu si můžete za Vokounovo lávkou na levém břehu Úhlavy, kde pokud z ní
sjedete, můžete lukami projet do Třezalkové ulice. Tyršův most je tak
vysoký, že k němu vlastně stoupám. Zborovskou ulicí pak projedu Doudlevce.
Od Malostranského mostu sjíždím na pěšinku k vodácké základně. Je to hezká
pěšinka, jen je tu často bordel a bezdomovci. Po levém břehu se pak jezdím
mnohem lépe než po pravém, protože tu nechodí takové davy lidí. Snad to tak
zůstane i do budoucna. Do Záhorska jedu přes náměstí Republiky, Rooseveltův
most a samozřejmě přes Rondel.
Pěkných 54 km s průměrnou rychlostí 23 km/h, jsem nějaký rozježděný takhle k
závěru sezóny😊 Nastoupáno něco přes 500 m.
Obchvat Horní Lukavice |
Žádné komentáře:
Okomentovat