neděle 1. září 2013

Sulislav

27. 8. 2013
72 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká


Valcha-Líně-Červený Újezd-Zbůch-Blatnice-Rochlov-po žluté Sulislav-po cyklotrase 37 Pňovany-Plešnice-Bdeněves-po zelené M. Touškov-Malesice-Radčice-Bory


Asi až v půl šestý večer jsem se rozhod, že vyrazim na kolo a že chci do Sulislavi. Cesta ubíhala poměrně rychle, kolem přehrady na Valchu, dále lesem, přes dálnici a doprava na Líně, tam už je myslim značená cyklotrasa vedoucí po polní cestě do Zbůchu a dál do Týnce a Hoříkovic. Cyklotrasa by měla pokračovat i do Blatnice, kam jsem mířil, ale asi 15 km tam neni ani cedulka, čímž opět zpochybňuje opodstatnění cyklotras. Cestou bylo nepočítaně velkejch i malej odboček a i když už jsem tam kdysi jel, nevěděl jsem dlouho, jestli jedu dobře. Právě tehdy bych očekával, že mi bude "značená" cyklotrasa nápomocna, abych nemusel neustále hledat v mapě. Ale to jsem se mýlil, jen na opravdu malé množství cyklotras je spolehnutí. Až před Rochlovem se najednou zjevila cedule kam co vede, musel jsem se jenom smát... Ale jel jsem po ní a po žluté do lesů, údajných 8 km do Sulislavi bylo nakonec snad 11, což pro mě bylo poněkud nevýhodný, jelikož jsem se chtěl vrátit jaksi za světla a každej kilometr mi bylo jasnější, že to nestihnu.


Sulislav jsem projel a pokračoval k Hracholuské přehradě. Převážně se dost klesalo na mokrejch ostrejch kamenech, nic moc cesta-ale vedla tam cyklotrasa. Což mě přivádí k otázce, pro jakej typ cyklistů je vlastně taková cyklotrasa určená? Zde bych teda moc nedoporučoval jiný, než horský kolo. Když jsem dojel k přehradě, odbočil jsem vpravo a jel podél vody, ač jsem ji vlastně moc neviděl. Cesta vždy vedla hlouběji do lesa v údolíčku z potokem a pak se vracela blíže k přehradě, kde byl hodně prudkej stoupák a pak se zas sjíždělo. To se opakovalo snad pětkrát. Kdybych tolik nepospíchal, přišlo by mi to malebný a moh bych si to víc užít. Dorazil jsem k železníčnímu mostu přes Hracholusky, což jsem vůbec nečekal. Je fakt vysokej:D A nechtěl bych teda stát na tom mostě, kdyby tam zrovna projížděl vlak. Udělal jsem fotku a pokračoval dál, páč bylo zataženo a bylo znát, že bude co nevidět tma.


Při plánování jsem udělal tu chybu, že jsem si splet Pňovany a Plešnici, navíc Pňovany zastávka je sakra daleko od skutečný vsi, takže tenhle úsek, ač pěknej (ale bahnitej), mi přišel nekonečnej. Makal jsem pořád dál bez zastávky, z Plešnice jsem si nebyl moc jistej cestou vedoucí přes les. Už bylo opravdu špatně vidět a já musel jet rychle kořeny nekořeny. Cesta ovšem byla správná (opět spatně značená cyklotrasa), což už jsem záhy poznal. Vyjel jsem před Bdeněvsí, vzal to přes louku po zelený do Touškova a dál už jel po silnici, abych byl co nejrychlejš doma. Už bylo po osmej, kdy zapadalo slunce. Naštěstí moc aut nejezdilo, i když jsem měl světlo, nemam to rád... Do Malesic se to ještě trochu táhne, ale pak už jsou hned Radčice a mezi loukama jsem dorazil k autobusáku a přes Hvězdu jsem dojel na Bory.


Sice jsem původně nevěděl ani kam chci jet, ale nakonec se to skvěle vydařilo, zvlášť úsek u Hracholusek si někdy zopáknu:) Jak jsem to hnal domů, průměrná rychlost vylítla na 23,36:) Chtělo to ale přecijen vyrazit dřív.



Zajímavý profil trasy, nastoupáno 826 metrů

Železniční most přes Hracholusky

Železniční most přes Hracholusky

Žádné komentáře:

Okomentovat