čtvrtek 24. srpna 2017

Obora Milovice


26. 7. 2017
56 km

Obtížnost: Velká
Převýšení: 500 m
Terén: Náročný

MB-park Štěpánka-po CT Nepřevázka, Sýčina-Libichov-Voděrady-Luštěnice-po CT 8147 Struhy, Lipník (Radenice)-po červené Milovice-po modré Pozorovatelna, Dubový les-U Kalu-Josefov-Strašnov-Nepřevázka-po CT Bezděčín-MB


Výlet už jsm si vybral pár dní dopředu, když jsem zjišťoval, zda je vůbec reálné dojet z Boleslavi do Milovic, kde je obora turů.

Neni to úplně blízko, tak jsem naplánoval pokud možno přímou cestu. Cestou tam šlo vše velmi hladce, projel jsem Štěpánku, za mostem přes dálnici prudce a nenápadně vpravo po červené. Projede se mezi poli po CT 143. Ta vede do Nepřevázky přes dva krátké prudší kopečky. Následně se jede pěknou cyklostezkou do Sýčiny. Poprve dnes experimentuji a pokračuji kolem hřbitova přes silnici na polní cestu, přes koleje. Cesta ústí na silnici kousek za Libichovem. Z rozmaru zkouším neznačenou cestu do Voděrad, vyjde to nastejno jako CT 8155.

Co nevidět jsem v Luštěnicích po menší silničce, dále jedu do Újezdce kolem čističky. Cyklotrasa 8147 to zbytečně objíždí přes Zelenou, tak se na ní napojuji později. Velmi prašnou štěrkovou cestou jedu po rovince až do Struh, odkud se pokračuje zarostlou, řekl bych sotva používanou silnicí, do Lipníku. Trochu jsem musel hledat cestu dále, vede kolem stájí a pak šikmo vlevo do lesa. Zanedlouho se objeví červená turistická. Vede přes Mordové rokle, kde by mělo vzniknout muzeum v hangárech. Je tu i naučná stezka. Bohužel červená není zrovna moc dobře značená, takže to chce sledovat mapu. Sjíždí se tedy po panelové cestě, na silnici pár desítek metrů vlevo a pak zas pokračovat ve směru na Milovice hezkým lesním singlem. A to už se blížíme k letišti po levé a oboře s koni a pratury po pravé straně.

Velká část obory se dá pěkně obkroužit, nicméně pratury jsem zahlíd skutečně v takové dálce, že jsem si je spíš představoval, než viděl. Cesta do Milovic měla být ta delší. Měl jsem radost, jak to odsýpalo a vypadalo to, že budu doma kolem půl deváté. Problémy se však objevily záhy. Ačkoliv jsem se vydal po značené cestě (modré turistické), navigaci komplikoval bývalý vojenský prostor, kde se cesty dynamicky mění. Mimo to se tu stále jezdí, takže terén je tu extrémní. Když jsem se dokodrcal na vyhlídku Na Skále, doufal jem, že už mam tu pomalou část za sebou. Ale kdeže!

Než jsem se dostal na rozcestí Pozorovatelna i s NS, trvalo mi to věčnost-areál je prošpikován tisíci cestami a značky nejsou schopny to obsáhnout samozřejmě. Co se dá na Pozorovatelně pozorovat, to nevim, ale už se aspoň jelo trochu líp, nicméně modrá stále bídně značená. Kousek před Benáteckým vrchem jsem odhadl, že je to odbočka, kterou potřebuji. Vzhledem ke slibovanému dešti byly mraky skutečně nízko a setmělo se velice brzy. V lese už to bylo špatné s viditelností. Pokračoval jsem kolem další obory, kde jsem opět nic neviděl. Z rozcestí Dubový les měla vést kratší cesta směrem na Luštěnice. No, tak vedla asi tak 300 m. Bohužel čárkovaná na mapě může znamenat od skoro asfaltky po vůbec žádnou cestu...tak tohle byla ta vůbec žádná. A další cesty vedly jen východo-západně, přičemž já samozřejmě potřeboval na sever.

Tak co mi zbylo-jel jsem lesem. Naštěstí jsem nepíchnul, což bylo s podivem. Po další půlhodině jsem se prodral o pár set metrů dál k CT 0038. Dlouho jsem na ní nezůstal, odbočil jsem vlevo k Josefovu. Tato úplně stejně značená cesta byla rychlá a udržovaná. U Josefova jsem si musel cestu opět najít, použitelná byla jen ta kolem statku, ale za odměnu tak 10 cm bahna a nechci vědět, co všechno teklo z kravína, prasečáku nebo co to bylo... Objel jsem tedy les a naštěstí i projel polní cestou ke Strašnovu. Dále, už skoro za tmy, ale měl jsem světlo, jsem pokračoval po silnici, sjezd k Nepřevázce a pak cyklostezkou do Bezděčína. Jenže ouha, nějak moc se mi houpe kolo. Super, právě padla tma, měnim duši a začíná pršet 😣. Tak jsem to vyměnil, na byt je to ještě kus. Cyklostezka ústí na dálničním sjezdu (palec nahoru:D ), pak už ale vedou vesměs cyklostezky podél silnice.

Vypadá to na nejdelší popracovní výlet letoška, celých 56 km. Za úspěšný bych ho nepovažoval, ale potenciál měl...průměrná rychlost 20,59 km/h. To je mi trochu záhadou. A 60 km/h taky ani nevim, kde jsem jel, asi ze Strašnova. Tak jestli pojedete, ať vidíte pratury!


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Obora s tury v Milovicích

Jasně, na závěr v dešti oprava






Žádné komentáře:

Okomentovat