středa 9. srpna 2017

Rabakov (Mladoboleslavsko)

14. 6. 2017
37 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost:Střední

MB-Štěpánka-po modré Karlův vrch, Boží Voda, Holé Vrchy, Dolánky, Kladěruby, nová Telib, Lhotky, Domousnice-Rabakov-Lhotky-Telibský dvůr-Nová Telib-Kladěruby-Dolánky-po žluté Kolomuty, Řepov, Štěpánka-MB


Sice to bude zčásti ohraný výlet, ale modrá turistická pod Chlumem je zkrátka krásná. Takže už zas vyrážím ze Staroměstského náměstí přes Štěpánku a hned za dálnicí sjíždím prudce vpravo po náspu po modré. Kousek přes pole a postupně začíná stoupání kolem Karlova vrchu. Je tam pár prudkých šťouchů, ale nejsou dlouhé. Před Boží Vodou je trvale i za sucha bažina, pak se ale kousek sjíždí. Do Holých vrchů je to pak v lese také pěkně zvlněné. Až do Dolánek následuje poměrně dlouhý sjezd. Který bych si rád ušetřil, podle všeho ale vrstevnicová zkratka vede před soukromý pozemek, takže pešek. Následně si tedy ztracené metry nahrazuji v měkkém terénu před Kladěrubami, kde se tak 50% energie ztrácí v listech.

Pak už se jede líp, kolem Telibi a do Lhotky, to není problém. Do Domousnice je to lehce přes kopec, ale z téhle strany nebolí. Sjezd je pak prudký a rozbitý. V Domousnici na všechny čeká opravený zámeček, který je uzavřen veřejnosti, ale taky cesta do Rabakova, kde je pro změnu Jawa muzeum. Po hrázi Pilského rybníku se vydávám na cestu zpět. Směrem si nejsem moc jistý, nějak mi to neodpovídá mapě. Ale trefil jsem a jede se dobře, i když je místy cesta zarostlá více, než je zdrávo. Ještě před soustavou rybníků na Trnávce už se jede po velmi pěkné cestě. Jen mi mátl směr, měl jsem za to, že potřebuju mnohem víc západně.

To už jsem se ale pomalu blížil ke Lhotce, kde jsem poznal, že jsem opravdu správně. Zpět na Boleslav jedu po silnici kolem Telibského dvora a do Telibi. Kousek ještě jedu po modré, ale sjíždím z ní na Dolánky. Tam mě čekají pěkné serpentýny ve sjezdu. Z Dolánek už se vracím domů přes Kolomuty a Řepov po žluté, velice prašné cestě. Míjejí mě jen dva panáčkové na domácím prskoletu. Závěrečné metry patří samozřejmě parku Štěpánce.

37 km, 20 km/h průměrná rychlost a spousta přírody.




Žádné komentáře:

Okomentovat