29. 7. 2017
92 km
Obtížnost: Velká
Převýšení: 1800 m
Terén: Lesní cesty
Plzeň-Škoda
park-Slovany-Božkov-V Pytli-Švábiny-po zelené Na Pohodnici, Čílinské
polesí-Němčičky-Pod Kotlem-Kamenný Újezd-Polesí Žďár-Pod Žďárem-po žluté
Svojkovice-po CT 2158 U Chejlavy, Holoubkov, Medový Újezd-po modré Pod
Lesem u Mýta-Přes Trhoň Cheznovice-Pražanka (Štěpánský rybník)-Cheznovice-Osičina-Trhoň-po červené Hůrky-Pod Žďárem-Polesí Žďár-Rokycany-po zelené Klabava-Horomyslice-Kyšice-po CT 3 Červený Hrádek-Újezd-u sv. Jiří-Prazdroj-most Milénia-Bory
Prý
bude party u Cheznovic a mám se stavět na pivo, no tak co mi zbývá,
že... Není to úplně blízko, tak jak to naplánujeme? Z Plzně se vydávám
kolem Škoda parku přes Slovany do Božkova. Pak mě čeká stoupání kolem
Božkovského potoka a chci se dostat k zelené, tak odbočuji vlevo-až
příliš, cesta mě dovedla až na kraj lesa, na Švábiny. Lepší pro příště
jet přes mostek o kus dál. Po zelené pak dále stoupám až na Pohodnici,
kolem které je náročnější úsek lesní pěšiny. Pak už sjíždím k dálničnímu
sjezdu u Ejpovic, a množství ostružin! Zanedlouho zas vjíždím do lesa,
stále po zelené, a stoupám k Čílině. Na vrchol nechci, u poslední
odbočky-vracečky-pokračuji dál na Němčičky u Rokycan. Kousek po hlavní
na Rokycany a kolem skládky stavebního materiálu zas doprava po
neznačené cestě pod Kotlem ke Kamennému Újezdu. Křižuji modrou, dojíždím
k nedostavěné přeložce silnice a vjíždím do vsi.
Dostávám
se přes Klabavu a pokračuji do kopce k Bouchalce. Žďár však objedu
severovýchodem, takže pokračuji přes Polesí Žďár po CT 2157 k hájence
Pod Žďárem, zde se vydávám do táhlého stoupání na východ podél
elektrického vedení. Po více jak kilometru odbočuji vlevo po žluté,
velmi špatné pěšince, která se však záhy zlepšuje. Do Svojkovic se hodně
klesá, zkratka přes ves pak vede kolem koupaliště lesem. Cest je tam
nepočítaně. Do Holoubkova vede krásná stezka pod kopcem Vydřiduch, CT
2158. ta vede až do Medového Újezdu, pak už pokračuji po modré
turistické do prudšího kopce. Modrá se lesem pěkně motá a navíc se musí
přes hluboký potok, který jsem měl teda s kolem na zádech strach
přeskakovat. Odměnou za špatné cesty však byly další výborné ostružiny.
Za rozcestím Pod Lesem u Mýta zkouším, jak se dostanu do Cheznovic
neznačenými cestami. Není to cesta přímá, spíše intuitivní, po těch
aspoň trochu větších cestách, ale dá se projet a není to špatné:) Z
Cheznovic je třeba se kousek vrátit po silnici na Mýto, sjíždět k táboru
Pražanka a až za ním, úplně schované u vody Štěpánského rybníku, jsou parádní party chatky. Tak to je dnešní cíl.
Škoda
že nevede nic podél vody, docela bych to čekal, takhle musím stoupat
zpět do Cheznovic. Až na konci vsi vjíždím do lesa a snažím se vybírat
velké cesty. Dařilo se mi to jen částečně, i když čekal jsem to ještě
horší. Dlouho jsem držel směr i tempo, ale někde za Osičinou se cesta
začala ztrácet a stejně tak moje energie v hlubokých korytech, mechu
bahně a trávě. Naštěstí nešlo o nekonečný úsek, křižuji asfaltku Medový
Újezd-Strašice. Směřuji to opět po hrubé asfaltce na Hůrky, ale ještě si
hodim odbočku na vrchol Trhoň. Proč ne, viď:D 600 m n. m., prudké stoupání, ale jinak hezká příroda a slušná cesta.
Další
úsek se držim po červené. Jakmile to půjde, bude lepší sjet přes ves,
já jel durch, takže jsem drtil brzdy v prudkém kamenitém sjezdu.
Následuje kousek po silnici a pak stoupání po poli. Červená pak odbočuje
vzhůru, já pokračuji na Rokycany sjezdem opět na Polesí Žďár. Zde beru
opět na milost červenou a sjíždím po ní do Rokycan. Z Rokycan jedu po
pěkné stálici-zelené do Klabavy, je to takový pěkně průjezdný singl.
Přes Klabavu projíždím po žluté k Ejpovickým útesům, pak jedu podél
jezírka po původní cyklotrase a musím projet areálem golfu. Z
Horomyslic vede nová asfaltka proti proudu Klabavy. dostávám se tak
snadno k CT 3, po které stoupám do Kyšic a pokračuji přes Holý vrch do
Červeného Hrádku. Pro změnu lepím duši, projíždím kolem potoka do Újezdu
a přes stavbu tunelu sjídžím ke sv. Jiří. Na Bory pak až k Prazdroji po
CT 3, následně přes Šumavskou, most Milénia, U Ježíška, Papírenskou
lávku, kolem stadionu a za nemocnicí na Bory.
Dalších
92 km na kontě. Čím víc se člověk vzdaluje Plzni, vlastně každému
městu, tím hezčí krajina a poježdění. A dokonce s průměrnou rychlostí
lehce přes 20 km/h. Převýšení bylo poměrně značné a terén převážně
slušný s několika výjimkami, zvláště v PP Trhoň.
Štěpánský rybník |
Žádné komentáře:
Okomentovat