čtvrtek 1. září 2016

Rozhledna Čížovka po dvou letech

11. 8. 2016
46 km

Obtížnost: Malá
Technická náročnost: Střední

MB-Kosmonosy-Horní Stakory-Dolní Stakory-Husí Lhota-Obora-Lítkovice-Solec-Malobratřice-Čížovka-Drhleny-Suhrovice-Kněžmost-Žantov-Lítkovice-Chlumín-Žabokliky-Úhelnice-Husí Lhota-Valy-MB


Dva roky zpátky jsem byl na rozhledně Čížovka. Byla zavřená, tak to zkusím znovu. Bohužel je to trochu z ruky, tak jsem to vzal po slušnějších cestách. Vyjel jsem přes mladoboleslavské sídliště do Kosmonos a po silnici přes Horní Stakory do Dolních Stakor. Hned na kraji vsi odbočuji doleva mezi baráky a projíždím polem a přes lesík ke stavení náležící k Husí Lhotě. Kousek za Lhotou směrem na Sukorady vede cesta do polí, kude přesně chci jet. Nechám se jí vést až k Sukoradské stoce, kde to beru prudce vlevo, abych se dostal do lesa a mohl pokračovat podél polygonu jednou z mnoha cest na Oboru. Je to tam poměrně zmatené a bez orientačních bodů, ale projet se dá.

Chtěl jsem do Lítkovic, bohužel jsem nenatrefil na žádnou cestu dřív než za rybníkem Roztěpel, ale aspoň že nějaká cesta tam byla. A dokonce mě vynesla na panelovou cestu vedoucí k polygonu, ze které jsem zanedlouho odbočil doprava do Lítkovic. Projel jsem touhle zapomenutou vsí na Solec, trochu se to táhne, ale rozhledna už se na obzoru ukazuje:) Pár metrů po hlavní silnici a začíná stoupání , které končí de facto až na Čížovce. Solcem se projede za nosem, až se dojede na kraj Malobratřic, načež zbývá poslední půlkilometr stoupání k rozhledně Čížovka-stále zavřené:( Prý majetkové spory, velká škoda.

Začíná tedy cesta zpět dlouhým klesáním do Drhlen. Odbočil jsem zde, abych se projel kolem rybníků s pěkně renovovaným okolím. Vyjíždím v Suhrovicích a pokračuji do Kněžmostu, nejlépe jet po CT 8150, kterou jsem minul. Kněžmost tak není úplně třeba projet a pokračuje se do Žantova. Zde se sjíždí na malinkatou silničku zpět do Lítkovic, pak ještě menčí do Chlumína a úplně mrňavou do Žaboklik!:D Přesně jak to tu vyjmenovávam, tak rychle cesta odsýpá. Přes Úhelnici do Husí Lhoty už po zas o trochu slušnější silničce. Cestou utrhnout nějaké to jablko a hurá do Valů, kde konečně na závěr cesty sjíždím do polí na Chaloupky. Cesta ústí na dálničním sjezdu, což je velké mínus, ale takhle večer to není o život a po Průmyslové se dá jet po cyklostezce. Vracím se na Staroměstské náměstí s 45 km a průměrnou rychlostí 22,2 km/h.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Rozhledna Čížovka

Žádné komentáře:

Okomentovat