úterý 20. září 2016

Těnovická buddhistická stúpa

20. 8. 2016
58 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

Bory-Škoda park-Slovany-Světovar-Božkov-Buková-Letkov-po žluté a NS Hůrka, Sedlec-po zelené Sedlecká skála, Svidná-Neslivský rybník-po CT 2154 Kornatice-po CT 2039A Lipnice-Těnovice-buddhistická stúpa-Lipnice-Milínov-Šťáhlavice-Vymrovka-Kozel-po modré Šťáhlavy-po červené Starý Plzenec-Plzenecká železnice-PP Andrejšky-Černice-po žluté Čechurov-po CT 3 Škoda park-Bory
 

Po losinském triatlonu jsem využil volného dne a ještě jsem se šel vyjezdit, a to k buddhistické stúpě v Těnovicích, což je první a dosud snad i jediné podobné místo v celé republice.

Vyjel jsem přes Doudlevce na Slovany, pokračoval přes Světovar do Božkova a nakonec jsem se rozhodl jet do Letkova přes Bukovou. Jede se až téměř na kopci poslední ulicí v Božkově doprava. Nastoupané metry zas rychle sjíždím k pár domkům schovaným v hlubokém údolíčku, načež zas prudce stoupám nově po vyspravené cestě k silnici na Letkov. Za Letkovem se táhle stoupá po silnici, podjede se dálnice a po 200 metrech odbočuji po žluté do lesa. Nejprve se stoupá, ale čeká mě i sjezd zarostlým úvozem. Na křižovatce cest pokračuji po "NS Stará Plzeň a kupci" na Hůrku a opět klesám Sedlcem.

Už se můžu těšit na kololezeckou stěnu po zelené k Sedlecké skále. Po pár metrech to přestane být tak dramatické a už se přibližuji Kozlu. Ze Svidné však pokračuji mírně vlevo po asfaltce, kde mě čeká rychlý úsek směrem k Neslivskému rybníku. To už jedu po CT 2154 na Hádek, po pěkné rychlé lesní asfaltce bez aut. Z Hádku jedu stále rovně, do Kornatic. Zde jsem chvíli lovil CT 2039A do Lipnice. Na mapě se mi to zdálo jako kousek, ale i když jsem držel vysoké tempo, cesta mi moc neutíkala, jak se tak táhla do kopce. Z Lipnice už jsem to měl téměř na dohled do Těnovic. Stúpa není nijak označená, ale je na kopečku nad vsí a tak tam lze jednoduše instiktivně dojet. Pokochal jsem se pohledem, nekroužil jsem kolem, abych si naklonil Buddhu. Raději jsem vyhledal a opět risknul cestu-zkratku zpět do Lipnice. Na mapě opět všechno jasné, dvakrát doleva hned jak to půjde a dojedu k silnici.

No...tak nejprve pěkně ostrý sjezd a pak spousty a spousty nejasných cest necest. Nějakou jsem se vydal, vypadalo to nadějně i na druhé odbočce, ale pak cesta skončila u nějakého posedu a kus jsem dojel po louce. Nevyšlo to až tak špatně, ale ideál to také není. Tak kilometr zpět do Lipnice, do Milínova přes kopeček a pak pěknou zkratkou bez aut ke Šťáhlavicím dlooouhým sjezdem. Jen pozor na závory. K zámeckému areálu Kozel projíždím podél řeky kolem chatek na pravém břehu a vyjíždím po modré alejí do Šťáhlav. Ze Šťáhlav už jsem delší dobu nejel po červené do Plzence. bohužel cesta trochu zarůstá, ale stále je sjízdná, takže doporučuji pro ty, kdo nechtějí jet po silnici. Čaká na vás samozřejmě docela náročné stoupání, tomu se vyhnout nedá. Projíždím po lesní cestě na jižní straně Plzence kolem Plzenecké železnice pod Andrejšky. Tam není příliš dobrá cesta, jedná se ale o krátký úsek, než se sjede ke střelnici a přes les do Černic.

Na Bory se vracím po žluté turistické k Vokounově lávce, poté CT 3 ke Škoda parku a Samaritskou ulicí. Tak jsem dokonce po poměrně vyčerpávajícím triatlonu ujel ještě 58 km, průměrná rychlost 20,63 km/h.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Buddhistická stúpa Těnovice

Žádné komentáře:

Okomentovat