sobota 24. září 2016

Zámek Vinařice (MB)

7. 9. 2016
34 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Velká

MB-Štěpánka-po modré Karlův vrch-po červené Švédské šance-po NS PP Chlum Chloumek-zámek Vinařice-Černovna-Sýčina-Libichov-Voděrady-Kosořice-Pěčice-po CT 143 Úherce-Týnec-po žluté U Doubku-po modré Boží Voda-Jemníky-Štěpánka-MB


Zámky v okolí Boleslavi jsou vesměs nepřístupné, přesto se pojedu na jeden z nich podívat, a sice Vinařice. Není to moc daleko, jen se člověk musí vyhoupnout přes Chlum. Vzal jsem to ze Staroměstského náměstí Štěpánkou a po modré pod Chlum, nahoru jsem se vyšplhal po červené. Bylo horko a tak se v tom prudkém stoupání dá pěkně zapotit. Od Švédské šance jsem to vzal po NS PP Chlum, kudy jsem ještě nejel. Do Chloumku je to kousíček a pak ještě jednou tak daleko po silničce do Vinařic k zámku. Nejlépe je ale asi stejně vidět zespoda odněkud z Dobrovic. Kousek se vracím, pojíždím sadem a mířim přes Sýčinu stále za nosem přes trať k Libichovu. Asi tři čtvrtě kilometru jedu po silnici na Dobrovice a pak sjíždím na polní cestu do Voděrad.

Do Kosořice je to jen kousek po silnici a pak už zas odbočuji na prašnou polní cestu do Pěčic. CT 143 mě dovede do Úherec a starou známou stezkou prudce stoupám do Týnce. Směrem ke žluté jsem se pokusil zkrátit cestu, ale nedopadlo to moc dobře. K Doubku jsem ale dojel a vydal se vzhledem k postupnému stmívání po dobře vypadající nábližce směřující na Boleslav. Samozřejmě to s ní bylo tak, že mi pořád dávala naději, že se úplně neztratí, ale byla horší a horší. Překonal jsem několik padlých stromů i mezí značně porostlých ostružinami, takže jsem rád, že to bylo bez defektu a dokonce jsem dojel až k modré-uf:) Jenže to nebylo vše, po modré jsem nechtěl stoupat od Boží Vody, Tak jsem se rozhodl sjet podle mapy úplně jasnou cestou do Řepova. Tak jasná, až jsem ji nenašel a opět se prodíral lesem, až jsem dojel do Jemníků. Lepší než drátem do oka, odtud už je to kousek zpět přes Štěpánku do centra MB.

Relativně náročnější výlet vzhledem k jeho délce-jak převýšením, tak volbou terénu. Hodilo to 34 km a skoro 500 m převýšení s průměrnou rychlostí 18,76 km/h.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Zámek Vinařice u Mladé Boleslavi
 

Žádné komentáře:

Okomentovat