středa 21. září 2016

Rozhledna Vrchbělá (Mladoboleslavsko)

31. 8. 2016
46 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

MB-Radouč-po žluté Michalovice-po červené Čistá-Bělá p. Bezdězem, žst.-Plužná-Bělá p. Bezdězem-po červené rozhledna Vrchbělá-Bělá-po CT 0060 Bělá, žst.-Bítouchov-Dalešice-Debř-po červené vodárna-MB


S rozhlednou Čížovka jsem měl smůlu i napodruhé, tak teď ještě vyzkoušet rozhlednu Vrchbělá v inline parku Bělá. Je to poměrně daleko, takže žádné otálení. Z Boleslavi jsem vyjel přes Radouč, Michalovice a dále po červené přes Zadní Důl do Čisté. Pěkně to tam stoupá v kaňonu. K nádraží do Bělé přejíždím po silnici. Řeknete si-to je to teda daleko. Jenže Bělá má asi deset kilometrů... Navíc jsem netrefil tu nejlepší odbočku a zamířil na Plužnou. Krom kilometrů to byl také nezanedbatelný kopec navíc. Takhle mě čekal sjezd k trati a ještě jedno stoupání zpět k městu.

Z Bělé už je cesta navigačně jednoduchá-jede se po červené až k rozhledně. Asi kilometr a půl se sjíždí od náměstí kolem koupaliště do údolí, pak červená pokračuje do lesa, kde jsem čekal brutální nástup. Nebyl pohodový, ale docela dobře se jelo, cesta nebyla zarostlá a stoupalo se pozvolna-moc hezké:) A vyjede se na konci areálu inline parku, jen kousek od rozhledny s podivným názvem Vrchbělá. A mám štěstí, je otevřená. Vystoupám 22 m a kochám se pohledem od Ještědu přes Ralsko a Bezděz, za nímž se už sklání slunce.

Na cestu zpět vyrážím po příjezdové cestě k motorlandu a pokračuji velmi táhlým údolím periferie Bělé kolem rybníku Slon po CT 0060. Dlouhé snad i desítky minut se jede městem připomínající spíš chatovou osadu mírně z kopce, až se vyjede opět u železniční stanice. Stoupám ulicí Pražskou a nahoře odbočuji k modré na Bítouchov. O té už je známo, že tam to jede jedna báseň. Na Bítouchov není ikdo zvědav, vzal jsem to přímo k zelené do Hrdlořez, ale dál jsem se rozhodl sjet k Jizeře, nejlépe na protější břeh v místech Josefova Dolu. O cestu jsem měl strach, byla jen čárkovaná na mapě. Jel jsem statečně, maje radost, že cestou letim, až jsem se dostal na kraj vsi, ale jaké?:D Ukázalo se, že se jedná o Dalešice, tak mě čekal ještě kus cesty po silnici zpátky do Debře. Do centra jsem to vzal po červené k vodárně a přes Michalovice a Rožátov.

Noo, 46 km takhle po práci, hezký a rychlý výlet-23,71 km/h.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Rozhledna Vrchbělá
Bezděz z Vrchbělé

inline park Bělá

Rozhledna Vrchbělá s Bezdězem

Žádné komentáře:

Okomentovat