středa 21. srpna 2019

Nový rybník, Líně

13. 7. 2019
49 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 550 m
Terén: Lesní cesty

Plzeň-Bory - Nová Hospoda - U Suché louky - PR Nový rybník - Líně - Nová Ves - po zelené Martinská stěna - Dobřany - keramička - Horní Lukavice - Hradčany - Vysoká - Robčice - Kotlík - Litice - Výsluní - Plzeň-Bory


Sice to s předpovědí nevypadalo dobře a taky to dopadlo lehkým deštěm, ale vlastně to byla příjemná změna po nekonečných vedrech. Vydal jsem se zas pro jednou k Novému rybníku u Líní. Neměl jsem moc času, takže žádné okounění. K univerzitě se z Bor stále nedá dostat kvůli stavbě tramvajové trati, musím tedy Sukovou ulicí. Obhlídnul jsem právě usazovaný most přes přivaděč a pokračoval ulicí Ke Karlovu na Novou Hospodu.

Kousek, k mýtině, jsem jel po CT 2258 směrem na Vejprnice, pak jsem se vydal pěšinou na kraji lesa mírně vlevo, abych se dostal k průmyslovému areálu za Vejprnicemi a mohl pokračovat rovně k Tlučné. Projíždím oblastí U Suché louky, mezi lomy k silnici na Líně, po které přejíždím dálnici. Hned za mlékárnou ale odbočuji vpravo a po místní červené jedu k Novému rybníku. Bohužel se k této přírodní rezervaci stále více přibližuje mor české krajiny, nekonečné řady neomezeně velkých skladů. Jinak se jedná o velmi pěkné místo s vyhlídkovou věží.

Také se zhoršuje počasí, ale pokračuji spíše po asfaltu centrem Líní a k lesu po CT 2271. Dále se vydávám polní cestou vpravo, přes louky k Nové Vsi. Mám tuhle cestu rád, ač není v nejlepším stavu. Z Nové Vsi se vydávám po zelené k Dobřanům. Ta ústí u parku Martinské stěny, kam tedy oficiálně nesmí kola z nějakého záhadného důvodu, ale dnes tu nikdo není, tak tudy projíždím. Přes dobřanské náměstí a kolem psychiatrické léčebny jedu po silnici ke keramičce. Stále lze projet na kole jejím areále, což je o dost výhodnější, než ji složitě objíždět. Silnici na druhém konci křižuji a vjíždím do lesa. Na první křižovatce se vydávám vlevo, za chvíli křižuji trať a po těžbě bahnitou a rozoranou CT 2187 pokračuji do Horní Lukavice. Jednou z polních cest jsem chtěl pokračovat do Hradčan, a to tou největší, protože je všude dost bahna. Dvě "malé" jsem minul, až jsem byl na dohled Lišicím a tak jsem to vzal třetí, která vlastně ani není značená v mapě. No...byl to celkem boj s mazlavou polní půdou.

Z Hradčan mě čekalo nemilé překvapení, že postupně se téměř včechny cesty kolem Vysoké stávají asfaltovými. Je to zcela nepochopitelné, proč vůbec je toto třeba provádět, takové pěkné cesty tu byly. Zcela absurdní se to pak stává v kopci, kde je tolik příčných, kolmých zákopů, že je tento úsek na Stravě trefně označen jako Jump parade. Takové kanály samozřejmě vodu neodvádí efektivně, asi to tu projektoval někdo s dokončenou základní školou. Zlaté lesní cesty.

Z Robčic stoupám k dálničnímu sjezdu 80, projíždím pod dálnicí i pod přivaděčem a ještě musím na Kotlík do "neskutečných" 392 m n. m.😁 Projíždím kolem Litic a pak po východní straně dálnice na Výsluní. Na Bory zbývá překonat České údolí, takže ještě jeden kopec k Parkhotelu a jsem doma.

Necelých 49 km nenáročným, ale dnes kluzkým terénem v poměrně vysokém tempu 21,2 km/h.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

PR Nový rybník, Líně
PR Nový rybník, Líně
Tramvajový most přes výpadovku na Klatovy

Žádné komentáře:

Okomentovat