čtvrtek 29. srpna 2019

Rozhledna Romanka

18. 7. 2019
62 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 450 m
Terén: Asfalt, polní cesty

Mladá Boleslav - Štěpánka - po NS PP Chlum Nepřevázka - Sýčina - Dobrovice - po červené Pěčice - Ovčárny - PP Jabkenicko - Mcely - Mečíř - Hrubý Jeseník - rozhledna Romanka - Jíkev - Loučeň - Rejšice - Kosořice - po CT 8155 Voděrady, Libichov - Písková Lhota - Bezděčín - Mladá Boleslav


Jak je ještě dlouhý den, vybírám cíle, kde jsem ještě nebyl. To jsem takhle objevil rozhlednu Romanka. Je to tedy až u Nymburka, ale jedu tam. Směrem na jih jsou roviny, bude to (snad) odsýpat. Vyrážím klasicky ze Staroměstského náměstí přes Štěpánku směrem na Jemníky. Hned za dálnicí velmi nenápadnou pěšinou za svodidly po modré turistické a pak kolem pole k naučné stezce PP Chlum. Přes dva kopečky po polní cestě a jsem v Nepřevázce. Odtud vede asfaltová cyklostezka do Sýčiny, rovnou ke kostelu. Na kraj Dobrovic je třeba stoupat, pak mi přijde nejlepší objet centrum Tyršovou ulicí.

Za Dobrovicemi se vydávám po červené prašnou cestou polem do Pěčic. Za vsí v první zatáčce pokračuji rovně na polní cestu směrem k podivné samotě Ovčárny. Odtud pak co nejpříměji a pokud možno po větší cestě k Jabkenické oboře. Kus cesty je přeci jen dost zarostlý, ale kolem obory už se zas jede dobře a za lesem vyjíždím už do Mcel. K rozhledně je to kousek, ale bůh ví... Naštěstí je polní cesta na jih ke Křenické Blatnici průjezdná, ale ústí na dohled k Jíkvi, což přesně nepotřebuji. Vracím se tedy do Mečíře, abych zas objel lán a dostal se do Hrubého Jeseníku, odkud zas po druhém konci lánu můžu k rozhledně Romanka. Rozhledna, tedy spíš za přerozdělené "evropské" peníze vytuněný vysílač uprostřed roviny, je samozřejmě zavřený, ale tak za fotku to stojí.

Rád bych projel do Jíkve, abych zas neobjížděl půl kraje. Cesta se nepřekvapivě ztrácí, chvíli se ještě jede pěšinou mezi poli, ale i ta je za chvíli ta tam a už jedu jen po strništi. Ve vrstvě nezaoraných stébel to opravdu moc nejede. Nakonec jsem se ale do Jíkve probojoval a zas to můžu rozjet směrem na Loučeň. No, rozjet...tu polní cestu jsem hledal asi třikrát. Ale jinak se tudy jede dobře. Až v Loučni se stoupá serpentinami. Měl bych i chuť na zmrzlinu ze stánku, ale není čas, pokračuji přes les podél občasného Smilovického potoka do Rejšic. zde se vracím na silnici, která mě dovede přes Kosořice do Voděrad. Dále mířím po CT 8155 do Němčic a Libichova.

Za hlavní silnicí vede severovýchodním směrem polní cesta, která u Strašnova ústí na křižovatce, kde pokračuji stále ve stejném směru do Pískové Lhoty. Ještě jedna zmrzlina mě tu láká, ale pokračuji do Bezděčína kolem horní části Zámostí. Z Bezděčína po cyklostezce kolem letiště to je asi dva kilometry k cíli v Boleslavi.

Necelých 63 km po práci je poctivá porce. Takový strach jsem měl, abych to stihl do tmy, že jsem průměrnou rychlost vyhnal k 22,1 km/h. Škoda, že ta rozhledna byla zavřená, beztak jsme si ji zaplatili z daní, takže není důvod ji zamykat.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Rozhledna Romanka

Žádné komentáře:

Okomentovat