72 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 700 m
Terén: Asfaltky, nezpevněné singly
Plzeň-Pod Záhorskem - Lochotínský park - Sylván - Radčice -
Křimice - Vejprnice - pískovna Tlučná -
Líně-vyhlídka - po CT 2258 Úherce - Hoříkovice - Chotěšov - Stod
- po červené Pod Křížovým vrchem - Černotín - Dobřany -
Robčice - Útušice - Štěnovice-zámek - Losiná - Černý les -
Černice - po žuté a CT 3 Doudlevce (Škoda park), centrum Plzně -
Lochotínská lávka - Pod Záhorskem
Při hledání výletu na pískovnu u Tlučné jsem zjistil, že jsem tenhle
výlet nějak přehlédl, proto trochu se zpožděním... A co si budeme
povídat, nebylo vůbec hezky.
Ze Záhorska startuji k Lochotínskému parku a pěšinkou pod sídlištěm
Sylván
mířím k rozestavěnému obchvatu. Před ním to stáčím kousek po zelené k
Zámečku, ale odpojuji se opět na začátku lesa a po krátkém singlu
projíždím ke stavbě na kraji Radčic. Po zpevněné cestě pokračuji do
Křimic, stoupám až nahoru Prvomájovou ulicí a po poli celkem nepřímo nejprve
na západ k rozcestí a pak přímo na jih do Vejprnic. Držím směr, projedu
vejprnické údolí, vystoupám na Draganec a na dohled k Fulínům odbočuji
doprava právě k bývalé pískovně u Tlučné. Být trochu sluníčka, voda by hezky zmodrala, ale všude je temno,
šedivo, takže to moc atraktivní není😆 K tomu se přidává bahno po
kotníky, takže různě kličkuji mez stromy a jsem rád, když nakonec
vyjíždím na silničku z Tlučné na Líně. Po té se dostanu přes dálnici a u
farmy nad Líněmi odbočuji doprava na CT 2258.
Převážně "překrásným" okolím logistického parku sjíždím k Úhercům. Za
nimi konečně vyjíždím mimo asfalt, po polní cestě. Ona to není v
deštivém prostředí až taková výhra, ale tento pěkný úsek k Jetelovému
vrchu skrz viadukt pod tratí se dá jet. Projíždím lesíkem k relativné
novému rybníčku u rozcestí, odkud je to už na dohled do Hoříkovic.
NS Stodsko vede po silnici, což mi přijde nepochopitelné, ale
bohužel tu není alternativní cesta. Proti silnému větru bojuji se
zbytkem úseku do Chotěšova. Od kláštera sjíždím k jezu, pak
kousek po vyasfaltované modré trase, která před Stodem někam odbočuje.
Já pokračuji po břehu Radbuzy až k lávce a Úzkou ulicí jsem se protáhl
na červenou turistickou trasu. Ta hned na kraji
Stodu
za Novým mlýnem pěkně prudce stoupá lehce blátivou pěšinkou. Následuje
mírnější část kolem rybníků, jak se ale člověk blíží k lesu, i stoupání
je intenzivnější. Asi je tu pak nějaký nesmyslný zákaz vjezdu cyklistů,
ale nevím, kudy jinudy by se mělo jet, a chodci to (snad) chápou
stejně.
Vrchol
Křížového vrchu
objíždím po NS Příroda a lidé a klesám po ní rozbitou cestou do
Černotína. Odtud klasicky mířím do Dobřan po malé silničce, která
nejprve táhle stoupá, v polovině se to zlomí a ke hřbitvu za léčebnou se
naopak klesá. Projíždím
Dobřany
a protože chci do Losiné, musím po hlavní silnici k dálnici. Kvůli
nejistému terénu jsem nevyužil alternativní malou cestu pod
Šlovickým vrchem, ale provoz naštěstí nebyl až tak velký. Po této silnici, kudy kdysi,
než byla dostavěna dálnice, vedl veškerý provoz z Prahy do Německa, jsem
tedy dojel až do Robčic. Zde konečně sjíždím na menší silničku do Útušic
a chci zkusit podjet silniční most pod Dobřanskou silnicí. Vjíždím tedy
do údolí Útušického potoka, bohužel z něj opět musím vystoupat nad
meandrem řeky a pak sotva jetelným sešupem sjíždím na hráz mezi
rybníčkem a Úhlavou. Skutečně tudy projíždím pod zmíněný most a hezkým
okružním singlem objíždím celý meandr pod Štěnovicemi. Zadem se dostávám
ke štěnovickému zámku, vracím se na silnici, stoupám kolem
Lidového domu a pak postupně táhle stoupám do Losiné. Zde si dám chvilku
pauzu a vydávám se do Plzně.
Z Losiné se tedy kolem hřbitova vracím do Černého lesa a přes dálnici
mířím do Černic. Po žluté pak rezidenční oblastí projedu přes Čechurov
až nad Vokounovu lávku. Stále po stejné panelové cestě, ale po CT 3
sjíždím do Doudlevec ke Škoda parku. Po pravém břehu Radbuzy se
pak snadno dostanu až do
centra Plzně
kolem papírny a lokality U Ježíška. Do Záhorska se vracím přes
Lochotínskou lávku.
Poměrně asfaltový výlet, což ovšem patří k tomu podzimnímu marasmu. 72
km převážně po zpevněných cestách a téměř 700 m převýšení. Průměrná
rychlost tím pádem vystoupala na 22,7 km/h.
Žádné komentáře:
Okomentovat