čtvrtek 6. května 2021

Pískovna Tlučná

31. 10. 2020

Terén: Asfaltky, nezpevněné singly

Plzeň-Pod Záhorskem - Lochotínský park - Sylván - Radčice - Křimice - Vejprnice - pískovna Tlučná - Líně-vyhlídka - po CT 2258 Úherce - Hoříkovice - Chotěšov - Stod - po červené Pod Křížovým vrchem - Černotín - Dobřany - Robčice - Útušice - Štěnovice-zámek - Losiná - Černý les - Černice - po žuté a CT 3 Doudlevce (Škoda park), centrum Plzně - Lochotínská lávka - Pod Záhorskem

Při hledání výletu na pískovnu u Tlučné jsem zjistil, že jsem tenhle výlet nějak přehlédl, proto trochu se zpožděním... A co si budeme povídat, nebylo vůbec hezky.

Ze Záhorska startuji k Lochotínskému parku a pěšinkou pod sídlištěm Sylván mířím k rozestavěnému obchvatu. Před ním to stáčím kousek po zelené k Zámečku, ale odpojuji se opět na začátku lesa a po krátkém singlu projíždím ke stavbě na kraji Radčic. Po zpevněné cestě pokračuji do Křimic, stoupám až nahoru Prvomájovou ulicí a po poli celkem nepřímo nejprve na západ k rozcestí a pak přímo na jih do Vejprnic. Držím směr, projedu vejprnické údolí, vystoupám na Draganec a na dohled k Fulínům odbočuji doprava právě k bývalé pískovně u Tlučné. Být trochu sluníčka, voda by hezky zmodrala, ale všude je temno, šedivo, takže to moc atraktivní není😆 K tomu se přidává bahno po kotníky, takže různě kličkuji mez stromy a jsem rád, když nakonec vyjíždím na silničku z Tlučné na Líně. Po té se dostanu přes dálnici a u farmy nad Líněmi odbočuji doprava na CT 2258.

Převážně "překrásným" okolím logistického parku sjíždím k Úhercům. Za nimi konečně vyjíždím mimo asfalt, po polní cestě. Ona to není v deštivém prostředí až taková výhra, ale tento pěkný úsek k Jetelovému vrchu skrz viadukt pod tratí se dá jet. Projíždím lesíkem k relativné novému rybníčku u rozcestí, odkud je to už na dohled do Hoříkovic. NS Stodsko vede po silnici, což mi přijde nepochopitelné, ale bohužel tu není alternativní cesta. Proti silnému větru bojuji se zbytkem úseku do Chotěšova. Od kláštera sjíždím k jezu, pak kousek po vyasfaltované modré trase, která před Stodem někam odbočuje. Já pokračuji po břehu Radbuzy až k lávce a Úzkou ulicí jsem se protáhl na červenou turistickou trasu. Ta hned na kraji Stodu za Novým mlýnem pěkně prudce stoupá lehce blátivou pěšinkou. Následuje mírnější část kolem rybníků, jak se ale člověk blíží k lesu, i stoupání je intenzivnější. Asi je tu pak nějaký nesmyslný zákaz vjezdu cyklistů, ale nevím, kudy jinudy by se mělo jet, a chodci to (snad) chápou stejně.

Vrchol Křížového vrchu objíždím po NS Příroda a lidé a klesám po ní rozbitou cestou do Černotína. Odtud klasicky mířím do Dobřan po malé silničce, která nejprve táhle stoupá, v polovině se to zlomí a ke hřbitvu za léčebnou se naopak klesá. Projíždím Dobřany a protože chci do Losiné, musím po hlavní silnici k dálnici. Kvůli nejistému terénu jsem nevyužil alternativní malou cestu pod Šlovickým vrchem, ale provoz naštěstí nebyl až tak velký. Po této silnici, kudy kdysi, než byla dostavěna dálnice, vedl veškerý provoz z Prahy do Německa, jsem tedy dojel až do Robčic. Zde konečně sjíždím na menší silničku do Útušic a chci zkusit podjet silniční most pod Dobřanskou silnicí. Vjíždím tedy do údolí Útušického potoka, bohužel z něj opět musím vystoupat nad meandrem řeky a pak sotva jetelným sešupem sjíždím na hráz mezi rybníčkem a Úhlavou. Skutečně tudy projíždím pod zmíněný most a hezkým okružním singlem objíždím celý meandr pod Štěnovicemi. Zadem se dostávám ke štěnovickému zámku, vracím se na silnici, stoupám kolem Lidového domu a pak postupně táhle stoupám do Losiné. Zde si dám chvilku pauzu a vydávám se do Plzně.

Z Losiné se tedy kolem hřbitova vracím do Černého lesa a přes dálnici mířím do Černic. Po žluté pak rezidenční oblastí projedu přes Čechurov až nad Vokounovu lávku. Stále po stejné panelové cestě, ale po CT 3 sjíždím do Doudlevec ke Škoda parku. Po pravém břehu Radbuzy se pak snadno dostanu až do centra Plzně kolem papírny a lokality U Ježíška. Do Záhorska se vracím přes Lochotínskou lávku.

Poměrně asfaltový výlet, což ovšem patří k tomu podzimnímu marasmu. 72 km převážně po zpevněných cestách a téměř 700 m převýšení. Průměrná rychlost tím pádem vystoupala na 22,7 km/h.