pondělí 22. dubna 2024

Nynice - kaple sv. Kateřiny

54 km
29. 12. 2023
 
Náročnost: Střední
Převýšení: 750 m
Terén: Polní, lesní a asfaltové cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Zavadilka - Malý Bolevec - Košinář - Bílá Hora - po žluté Pod Vysokou - po místní modré Senec - skalní reliéfy Třemošná - po místní modré Česká Bříza - Žichlice - po žluté Chotiná - Jarov - Dobříč - Čivice - Kaceřov - Na Vartě - kaple sv. Kateřiny Nynice - Kostelec - Dolany - Dolanský most - po zelené Zábělá, Bukovec - po CT 2151 u sv. Jiří - Jateční ul. - Zadní Roudná - Luční ul. - Roudná - Pod Záhorskem
 
 
Zdá se, že dvoudenní ochlazení z počátku prosince byl jediný záchvěv letošní zimy. Blíží se Silvestr, ale je teplo, na lyže to není ani v nejvyšších horských polohách. V tom případě je na řadě kolo, už ho ani nezazimovávam, protože se dá obvykle jezdit celou sezónu. Včera jsem dal krátký výlet, dnes se vydám trochu dál, do Nynic.

Stoupám tedy na Zavadilku a přemýšlím, jestli jet raději po zpevněných cestách, nebo to nebude tak nutné. Krásné počasí úplně není, takový normální podzim, takže jsem se rád zahřál při výjezdu k meteorologické stanici. Poté sjíždím do Malého Bolevce, kolem kempu na šotolinové stezky lesem a po těch ke Košináři. Poté projedu lesem na Bílou Horu a pokračuji po žluté turistické trase na rozcestí Pod Vysokou. Zde odbočuji vlevo po nezpevněné cestě mířím do Sence. Projedu obec diagonálně od jihovýchodu na severozápad, do ulice Na Sklárnu. Za posledními domky uznávám, že už je čas sjet na pěšinku. Je to sice jen mírně doprava od asfaltky, ale nasměruje mě to na nejkratší cestu do Třemošné. Sklárenskou ulicí se dostanu k hlavní silnici na Zruč, pak ale odbočím do Lesní ulice a tím se blížím lesíku se skalními reliéfy. Po křivolakých pěšinkách sjjedu na dohled hřbitovu. Následuje úsek po místní modré značce. Ta odbočuje na křižovatce silnic na východ a potom na konci obce do ulice V Chatách. Musím docela intenzivním stoupáním lesem k České Bříze. Bahno ale není extrémní, takže když jsem při průjezdu alejí před Břízou zahlédl pěšinku přes louku, takovou nábližku od lesa k návsi, rozhodl jsem se využít ji. Hezká cesta, propoletete se pak mezi zahradami a já proijedu k rybníčku, za kterým pokračuji neznačenou cestou do Žichlic. Tady trochu podmáčený terén je, ale nevadí, jinak se jede pěkně. 
 
V Žichlicích jsem sjel do údolí a odbočil na žlutou turistickou, která mě podél Třemošné dovede do Chotiné. Asi polovina cesty je po silnici, zbytek pak po parádním singlu. V klidu jsem si jel a najednou se pode mnou houpe kolo. Takže samozřejmě zadní brzo prázdné, měním duši. Ale povedlo se rychle, můžu vyrazit na další cestu. V Chotiné vystoupám dvěma serpentinami směrem k Jarovu, poté ale ze silnice sjíždím na Jarovskou NS. Za Jarovem pak odbočuji vpravo na polní cestu. Překonám údolí Dobříčského potoka, vystoupám ke hřbitovu, za nímž odbočuji vpravo na silničku a čeká mě sjezd. Nechci přímo do Kaceřova, proto ještě jednou odbočuji vlevo, přejedu na takovou asfaltovou zemědělskou cestu a v poryvech větru klesám a klesám až do Čivic. Ves samotnou lze vlastně minout po pěkné polní cestě a vyhnout se tak aspoň části nudné silnice. Za další kilometr je Kaceřov. Zámek už jsem několikrát obhlédl, takže i tady se snažím zkrátit si cestu po nezpevněné cestě. Bohužel v místě, kde dříve cesta ústila znovu na silnici, někdo oplotil pozemek. Musí se tedy kousek přes pole. Tím, že dnes ale není extrémní mokro a možná ani žádná vzrostlá vegetace, dá se to zvládnout. Po silnici pak sjedu kousek znovu do údolí Třemošné. Za řekou na křižovatce odbočuji vpravo. Asi 200 m za mlýnem je cesta vedoucí do kopce do lesa. Odbočuji prudce vlevo a skjíždím na ni. Stoupám pak k vršku Na Vartě. Cesta by mě měla dovést k CT 2304. Z větší cesty musím odbočit na jih na malou pěšinu. Nejhorší je to ale na konci lesa, kde by měla cesta ústit na pole. Tam cesta v podstatě končí, jenže ji nelze dost dobře nahradit. Prodírám se tedy lesem. Díky bohu jsem se probojoval až k oné cyklotrase, po které sjíždím do Nynic. Tak hurá, jsem v dnešním cíli výletu. Mají tu moc hezkou náves s rybníčkem a kaplí sv. Kateřiny. Dlouho se ale nezdržuji, rychle vychládám.

Po silnici následně jedu do Kostelce. Za vsí, v "Kostelecké jámě" za přejezdem Darovského potoka jsem bohužel minul odbočku vpravo. Nakonec jsem se k ní ale vrátil, protože jsem chtěl opustit silnici a pokračovat tudy na jihoozápad. Hodně nepříjemně fouká tady na těch polích. Nakonec vyjíždím na silnici u Čihadla, musím kousek ke křižovatce, kde odbočuji vpravo na Dolany. Čeká mě docela pěkný sjezd krytý lehce za stromy, takže není nutné šlapat proti větru. Po rovince před Dolany už to tak veselé není. Z Dolan jsem se rozhodl jet po zelené přes Dolanský most a pak nádherným singlem nad Berounkou přes Zábělou do Bukovce. Pak už je to jen přes kopec po CT 2151 ke sv. Jiří. Přejedu pak Úslavu, zamířím k Jateční ulici a pak po asfaltce nezábavnou rovinkou do Luční ulice. Přes Roudnou se vrátím do Záhorska. Těmito 54 km jsem uzavřel rok 2023. Včetně cest po městě, které tvoří kolem 10-15% jsem najel za uplynulý rok cca. 3500 km, takže jsem si splnil cíl.

 

 

Kaple sv. Kateřiny, Nynice


Žádné komentáře:

Okomentovat