středa 4. listopadu 2020

Zámek Kaceřov

28. 8. 2020 

61 km


Náročnost: Střední
Převýšení: 950 m 
Terén: Lesní a polní cesty
 
Plzeň-Pod Záhorskem - Mikulka - Malý Bolevec - Senecký rybník - Zruč-Senec - Druztová - Věžka - Vlčiny - po zelené Žichlice - Hromnické jezírko - Třebekov - Jarov - Kaceřov - Čivice - po NS Kaňonem horní Berounky Kaceřov - Na Vartě - Žichlice - Nadryby - podél Berounky Habrová, Dolany - Dolanský most - po zelené Bukovec - po CT 2151 Doubravka - Jateční - Zadní Roudná - Pod Záhorskem
 
 
Chtěl jsem si projet pár cest kolem Berounky a koukam, že jsem dlouho nebyl v Kaceřově. Jestlipak ještě stojí ten zámek?
 
Stoupám nad nemocnicí na Mikulku, abych se mohl projet bahništěm na staveništi východního okruhu a projet jím k Malému Bolevci. Když není zrovna čerstvě zoráno, dá se projet po pěšince k lesíku naprosti Prokopávce, odkud pokračuji na hráz Seneckého rybníku a dále na severovýchod lesem do kopce na západní stranu Zruče. Kolem pošty pak mířím ke sportovnímu areálu, kde začíná polní cesta do Druztové. Z Druztové jedu po žluté pod Věžkou do vymletého stoupání k rozcestí Dolský mlýn (mlýn samotný leží docela jinde, u řeky), odkud pak po modré nad Drahotínský rybník. Podél lesa se zdá, že vede cesta k zelené turistické značce. Nebylo však asi příliš velkým překvapením, když zakrátko skončila. Vracet se a ztrácet výšku se mi ovšem nechtělo, tak jsem se lesem a polem prodral až na vršek Vlčiny, kde se napojuji na zelenou značku.
 
Přes les, napříč silnicí, přes kořeny vršku U Petra a pak rozbitým sjezdem vede zelená turistická značka a přivádí mě do Žichlic. Zadní ulicí od cesty na Chotinou stoupám k Hromnickému jezírku a dál na Kosinu. Následuje pěkný sjezd k potoku Bělidlo a vyhoupnutí na Třebekov. Jsou tu nějaké naučné stezky, ale navigaci nijak neulehčují. Za Třebekovem směrem do Chotiné je rychlá štěrková cesta, já však po půl kilometru odbočuji doleva do Jarova. Je celkem vtípek, že podle mapy tu vede asfaltka...
 
V Jarově jsem chvíli hledal cestu do Kaceřova, přičemž jsem sjížděl takový násep a asi jsem se unáhlil s výměnou duše, zřejmě byla jen podhuštěná a když na ní byla celá váha, tak vypadala jako po defektu. Na Kaceřov, který je teď jako na dlani, opět nevede silnička, jak je vyznačeno, ale polní cesta😊 Je třeba se jen dostat přes Dobříčský potok, takže jsem sjel do údolí, kde cesta není tolik využívaná, a tedy je zarostlejší. Já zas vystoupám do vsi, ale dalo by se jet podél Dobříčského potoka i na jih k říčce Třemošná. 
 
V Kaceřově omrknu zámek, který je obestavěný cedulemi se zákazem vjezdu-no nevim, jestli tu jsou takové návaly turistů, ale dobře... Pokračuji do Čivic asi 1,5 km po silnici, pak sjíždím k Žikovskému jezu na Berounce. Opět je tu nějaká NS Kaňonem horní Berounky, spíše ale zmateně (ne)značená. Nádherná cesta na břehu ke Kaceřovskému mlýnu dává zapomenout na všechny starosti, škoda, že není o něco delší, po nějakých 2 km se vrací nahoru do Kaceřova. Právě kvůli špatnému značení jsem vystoupal zpět do vsi, ačkoliv jsem mohl jet po louce podél Třemošné až k silnici v údolí, kam jsem stejně sjížděl. Zde právě ústí i cesta od Dobříčského potoka a tak je jisté, že sem ještě pojedu prozkoumat okolí-tuto cestu a pak pěšinu z Plané ke Kaceřovskému mlýnu.
 
U statku před Chotinou, asi za půl kilometru, by měla vést cesta na jih. Skutečně jsem malou pěšinku do prudkého kopce našel. Bohužel končí v lese a nevede dál, jak ukazuje mapa. Nemělo by to ale být daleko k větší lesní komunikaci, tak jedu řidší smrčinou a skutečně se dostávám na štěrkovou cestu, která se stáčí na jih a vede ke žluté turistické z Chotiné do Nynic. Zde mě zlákala "zkratka", která ovšem končí v houští. Pokračuji tedy směrem na Nynice do polí a na prvním rozcestí se vracím doprava na cestu vedoucí do Žichlic. Před Žichlicemi využívám další polní cesty vlastně směrem na Kostelec, přejíždím silnici, odbočuji v lese doprava a přijíždím na malou silnici do Nadryb. Ještě zkouším paralelní lesní cestu, ať nemusím po asfaltu, ale za moc to nestálo. Za chvíli jsem tedy zpět na silnici, která se spojuje s další od Dolan a za zatáčkou ve sjezdu u chatek sjíždím prudce vpravo na obslužnou komunikaci chatové oblasti nad Berounkou. Tudy sjedu až k řece pod hradiště Kozel po louce u řeky, vystoupám ke kapli sv. Peregrina a opět sjíždím, do Habrové.
 
Nechce se mi přes Dolany, tak zkusím, kam mě dovede rybářská cesta nad Berounkou. Ano, dostávám se pod Poradní skálu na druhém břehu a mířím k Dolanskému mostu, kam nakonec i projedu, zřejmě díky tomu, že je pole v dobrém stavu. Od Dolanského mostu volím oblíbený singl po zelené ve stráni nad řekou. Z Bukovce stoupám pod Chlum po CT 2151, ale ve sjezdu využívám cestu na kraji lesa, ke které se přidá červená turistická značka. Od sv. Jiří pak pokračuji přes Masarykův most a Zadní Roudnou zpět do Záhorska. 
 
Sice jsem párkrát zabloudil, ale můžu říct, že jsem se asfaltu sotva dotknul, takhle by to šlo😊 
 
 
 
Zámek Kaceřov

 

Žádné komentáře:

Okomentovat