neděle 6. dubna 2014

Rozhledna Dobříč

5. 4. 2014
73 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Vysoká

Nová Hospoda-Křimice-Malesice-po žluté Chotíkov-Šídovák-Pod Krkavcem-po červené Horní Bříza-po zelené Býkov, Kosina-Třebekov-Dobříč-Jarov-Chotiná-po žluté Žichlice-po zelené Dolany, Doubravka-Bory


Zamířil jsem na rozhlednu v Dobříči, cesta k ní však nakonec vůbec nebyla snadná. Vyrazil jsem přes Novou Hospodu na chatu na Vejprnický, kde jsem si umyl a promazal kolo, aby se mi jelo jedna radost. Jak tušíte, jelo mi to skoro samo, takže jsem projel polema, v Křimicích byl co by dup a do Malesic pokračoval pro mě dosud neznámou cestou podél Mže, dokonce tudy vede NS údolím Mže:) Z Malesic jsem jel po žluté turistické, jejíž část lesem přes kořeny jaksi nelze vyjet, ale jedná se o pár metrů. Pak už se jede pěkně lesem kolem Malesické skalky, polema a sjíždí se do Chotíkova, aby se pak mohlo zas stoupat pod Krkavec. Vydal jsem se asfaltkou vedoucí k silnici na Záluží, jenže na ypsilonce jsem jel doprava a byl línej se vrátit, že vyjedu holt kousek blíž Plzně...hmm, u Šídlováku no:/ Sice hezký stezičky jsem našel, kousek po Sigmondově stezce, ale zajel jsem si skoro 5 kiláčků. No dobrý, tak jsem se konečně vrátil na původně plánovanou trasu Pod Krkavcem na červenou turistickou, sjel k Ledcům a zas stoupal k Bříze, kde už jsem si uvědomoval časovou ztrátu a tak jsem dal svačinku za jízdy a pokračoval po zelené turistické na Býkov a pak do prudkýho stoupání na kopec Kosina, kde jsem pro změnu ztrácel čas hledáním té správné odbočky, jelikož jsem se chtěl lesem dostat do Jarova. Dojel jsem až k hájovně Třebekov, ale pak už to nešlo tak hladce, nějak jsem se zamotal v lese, kde bylo mnohem víc cest než v mapě a tak bylo těžký se orientovat. Každopádně jsem asi po čtvrthodině jízdy lesem dorazil opět k té samé hájovně z druhé strany:D Tak jsem se od ní zkusil vydat na druhou stranu a spíš podle intuice a po větších cestách mířil zhruba žádoucím směrem. Vyjel jsem u křižovatky mezi Oborou a Dobříčí, takže to po těch peripetiích dobře dopadlo.

Teď ale najít tu rozhlednu...rozhlížim se po okolních kopcích,ale nikde nic, ukazatele taky žádný, tak to stáčim na Jarov a tam se zjevila...pár stlučenejch prkýnek na poli u lesa. Čekal jsem trochu víc, v okolí neni ani nijak zvláštní krajina, ale ok, místní maj kam se cournout v líném odpoledni. Já však spěchal, tak jsem se moc nezdržel, Jarovem jsem projel na Chotinou a po žluté se proti proudu potoka vydal do Žichlic, kde jsem zas dlouze a poměrně prudce stoupal nad Dolany. Bohužel se mi vybil telefon a tak zde končí vejlet na Sportstrackeru, ale já nepolevil a uháněl dál lesem a prašným polem po zelený k Dolanskýmu mostu. Chtěl jsem si dát pivo, jenže v kempu s občerstvením nečekali tak brzký příchod léta a bylo ještě zavřeno. Na Doubravku jsem jel klasicky podél Berounky po zelený a přes město se motal kolem Rapidu a most Milénia.

Hodně slušnej výlet, nohy moc nechápaly, náročnost jsem dal střední, ale ve vysokym tempu bych spíš řek velká, měl jsem toho dost. Průměrná rychlost 20,31 km/h na 73 kilometrech převážně v terénu je dobrá:)


http://app.endomondo.com/workouts/487288719/20482649

Malesická skalka

Rozhledna Dobříč

Žádné komentáře:

Okomentovat