pondělí 6. srpna 2018

NS Okolo břehů, Třemošná

28. 4. 2018
59 km

Náročnost: Střední
Převýšení: 1100m
Terén: lesní a polní cesty, náročný terén Ledce-Krkavec

Plzeň-bory – Papírenská lávka – Prazdroj -  u sv. Jiří – po CT 2151 Bukovec – po zelené Dolanský most, Dolany, Žichlice – Na Vartě – po žluté Chotiná, Hromnice, Bílý potokNS Okolo břehů – Horní Bříza – po místní červené a zelené Nad Ledeckou silnicí, Ledce – Pod Krkavcem – Malý Krkavec – PR Petrovka – po červené Šídlovský rybník – Bolevec – Bolevecký rybník - po NS Údolím Berounky Roudná – po CT 3 Doudlevce - Bory


Řikal jsem si, že jsem už nějakou dobu nebyl u Třemošné u vodní nádrže na Bílém potoce, tak jsem ji vzal jako dnešní cíl.

Přes město jsem se vydal za nemocnicí k Radbuze, k pivovaru po Šumavské a pak po cyklotrase 3 ke sv. Jiří a pod Chlumem do Bukovce. Dále jsem pokračoval po zelené nad Berounkou, snad jsem ani nikoho nepotkal, takže paráda. Stále po zelené turistické značce jsem vyjel do Dolan a po polní cestě pokračoval ve stoupání nad Drahotínský rybník. Překonal jsem silnici a dojel až do Žichlic. Teprv tam jsem sjel ze zelené a pokračoval mezi poli směrem na Nynice. Chtěl jsem se vyhnout silnici, nakonec jsem po ní krátký úsek absolvoval, nicméně na kraji lesa před Nynicemi jsem se vydal opět od polí, dokud jsem nenarazil na žlutou turistickou značku.

Před Chotinou si místní udělali v lese soukromou skládku vraků a parkoviště, ani se tam nedalo projet… Za Chotinou jsem společně se žlutou obrátil směr a jel parádní lesní cestou proti proudu Třemošné přes Žichlice a Českobřízský mlýn až k vodní nádrži na Bílém potoce. Zde jsem se vyškrabal na hráz a objevil na dříve zarostlém břehu vymazlenou stezku, která pokračovala údolím Bílého potoka. Ačkoliv už vypadala funkční a dokončená, v mapě NS Okolo břehů dosud není zanesena. Možná dobře, je tu míň lidí a tak se tu dá rozumně jet. Stezka se ale vrací, já chci k Horní Bříze, takže stoupám do stráně, abych se dostal k silnici na Most. Tu naštěstí pouze křižuji, za ní se cesta zhoršila, ale stále zůstala průjezdná. Hezkým lesem se tak dostávám k místní značce a NS Horní Bříza, po kterých pokračuji ke hřbitovu Na Bohoutově. Cesta se ještě chvíli vlní a po kvalitní štěrku pak klesá k trati a k silnici ze Záluží. Po místní zelené, která je za Ledeckou silnicí velmi náročná jak terénem, tak strmostí a navíc se její pozice liší od mapy, stoupám ke Krkavci. Jenže značka mě zavádí k Ledcům, takže výšku opět ztrácím.

Znovu a definitivně stoupám po regulérní zelené. Na kraji lesa z ní nicméně sjíždím vpravo po slušné neznačené lesní cestě k rozcestí Pod Krkavcem. Pokračuji rovnou za nosem, takže míjím snad všechny barvy turistických značek a objíždím Malý Krkavec jednou z mnoha cest, načež asi za dva kilometry přijíždím právě na kraji PR Petrovka k červené. Po té pokračuji na Košutku. Na Šídlováku jsem shlédl rallye RC modelů a pokračoval ještě přes Bolevec, podél trati k Ostende a lesoparkem nad Bolevákem k NS Údolím Berounky.

Vracím se tedy do Plzně přes Roudnou, podél Radbuzy kolem Depa, stoupám k Lidlu a za nemocnicí opět na Bory. 59 km s průměrnou rychlostí 20 km/h (Endomondo špatně načítá svoje data, pracujou na nápravě už čtvrt roku, data jsou ze strava.com) a opět několik nově objevených úseků. Náročný terén je především pod Krkavcem, jinak dobře sjízdné s převýšením 1100 m.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati 

RC závody ranč Šídlovák



Žádné komentáře:

Okomentovat