čtvrtek 30. srpna 2018

PP Chlum, Žerčice

31. 5. 2018
37 km
Náročnost: Velká
Převýšení: 900 m
Terén: Náročný

Mladá Boleslav – PP Chlum u Nepřevázky – Nepřevázka – po NS PP Chlum Na Hrádku, Chloumek – po červené Švédské šance – Bojetice – Týnec – Úherce – Semčice – Hole – Žerčice – Kladěruby – Dolánky – po žluté Kolomuty, Řepov – po NS Řepovem a okolím Vodice – po CT 8184 MB


V PP Chlum jsem našel pár cest, které jsem dosud neprojel. Rozhodl jsem se tedy pro průzkumný výlet, podle toho taky vypadalo moje bloudění a náročné úseky.

Samozřejmě, přes město Štěpánkou po CT 8184 je to bez problému, za dálnicí prudce vpravo, kousek po červené a pak po CT. Ta uhýbá po cca 1,5 km vlevo, já pokračuji rovně, poté cesta sjíždí k dálnici. Kupodivu se dá rozumně projet až ke sjezdu v Bezděčíně a bezproblémově pokračovat po asfaltce přes pole do Nepřevázky.

Nevím, proč jsem si nikdy nevšiml NS PP Chlum, teď ji využívám a v obrovské výhni prudce stoupám více jak 100 výškových metrů na rozcestí Na Hrádku a do Chloumku. Po panelové cestě po červené turistické se jedu schovat do stínu lesa, tam odbočuji vpravo po slušné cestě a rychle dojíždím do Bojetic a Týnce. Příkrým sjezdem se dostávám do Úherec a po silnici do Semčic. Asfaltu už bylo dost, dál jedu po cestě na Kladěruby a odbočuji z ní v půli cesty na východ, kupodivu dost velkou cestou do oblasti Na Holi. Odsýpalo to až nad Žerčice, kde se těžilo dřevo a sjel jsem z cesty. Kolem opuštěných domů je třeba odbočit vlevo dolu.

Pak jsem pokračoval proti proudu Žerčického potoka, bohužel cesty na mapě neodpovídají skutečnosti, takže jsem to tam křižoval sem a tam, kolem potoka to projet nejde. Je třeba vyrazit směrem na Telib a za kilometr odbočit vlevo a vrátit se tak na zpáteční cestu. Na další křižovatce cest je třeba odbočit doprava, abychom se nevraceli k Semčicím. Na dohled už jsou Kladěruby i zábavný technický sjezd po modré do Dolánek.

Do Řepova přes Kolomuty jedu po žluté turistické-polních cestách. V Řepově jsem chtěl zas objevit kus nepoznaného, ale NS Řepovem a okolím je tak mimořádně špatně značená, že jsem ji trefil asi na čtvrtý pokus. Kolem hřbitova se ale stejně dojede do „Vodic“ – jeden statek. Pak už mě čekal poslední úsek přes Boleslav po CT 8148.

Výrazné převýšení na tak krátkém úseku, místy hodně špatná cesta, ačkoliv celkově průměrná rychlost 19,11 km/h, takže rychlé úseky po asfaltu tam rozhodně byly.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Žádné komentáře:

Okomentovat