úterý 21. srpna 2018

Nebílovský běh sady

26. 5. 2018
69 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 1500 m
Terén: Polní cesty, technické sjezdy i výšlapy

Plzeň-Bory – Tyršův most – po žluté Černice – po CT 2126 Losiná – po červené a CT 2124 Nebílovy (Běh Nebílovským sadem), Prusiny, Netunice, Na Mrtoli – po žluté Hájsko – po červené Krasavce, Kucíny, Radkovice – Zálesí – po CT 2189 Horšice, po CT 2291 Dolce – kopec Hájek – po NS Čertovo břemeno Libákovice – po červené Netunice – Předenice – po červené Čižice, Útušice – Radobyčice – po NS Údolím Úhlavy Hradiště – Vokounova lávka – Škoda park – Plzeň-Bory


Tento výlet byl původně jen cestou na běžecký závod nebílovským sadem. Tak ten jsem vyhrál, a protože mi to nestačilo, pokračoval jsem ještě na projížďku.

Do Nebílov jsem tedy zamířil přes Losinou, z Bor přes Tyršův most, po žluté turistické přes Vokounovu lávku, do stoupání na Bručnou a do Černic, poté po CT 2126 do Losiné. Poté jsem se po červené turistické značce mlžným chladným ránem dostal k CT 2124. Ta vede bohužel po úzké silnici, ale šetřil jsem síly na běh, proto jsem nejel lesem.

V nebílovském sadu jsem se proběh, šlo jen o 4 km, ale v pěkně bahnitém terénu nebo vysoké trávě pod nízkými stromy. Naštěstí se ještě udržely zbytky ranní svěžesti, přes den pak bylo horko k zalknutí.

Nebílov jsem pokračoval po červené značce sjezdem kolem zámku a pak stoupáním kolem kostela na Prusinách a dál k samotě Na Mrtoli. Zde ze silnice odbočuje cesta, která vede lesem do Snopoušov nebo Krasavec. Mírně klesá a tak se tu jede báječně. Bohužel tuto cestu potkal mor dnešní doby, kdy se musí všechno asfaltovat (kromě silnic, kde je to skutečně potřeba). Ve sjezdu žlutá prudce odbočuje vlevo, jinak sjedete do Snopoušov. Odtud už vede přirozenější lesní cesta. Za Krasavci je třeba odbočit vlevo, projede se kolem osady Vícov a na kraji lesa pokračuje polní cesta do Kucín. Do Radkovic vede stále po červené nefrekventovaná silnička. Do Zálesí už ale po turistické značce nejedu, ušetřím si tak přes 100 m stoupání a objevím novou cestu pod kopcem. Bohužel ale také minu zříceninu Skála.

Kilometr za Zálesím odbočuji na malou asfaltku. V těchto končinách moc aut nejezdí, takže je tu klídek. Vede mě CT 2189 táhlým stoupáním do Horšic. Měním zde CT na 2291 a táhlé stoupání za prudké po polní cestě, ale líbí se mi to tu. Cesta ústí na kraji vesnice Dolce, jedu jen pár metrů po hlavní a odbočuji prudce vpravo na cestu k NS Čertovo břemeno. A opět táhle stoupám, snažím se držet tempo, ale je hic i v lese. Překonávám kopec Hájek (588 m n. m.) a zvlněnou krajinou pokračuji do Libákovic. To už se opět vracím na červenou turistickou značku, míjím v kopci rozhlednu Kožich a pokračuji zpět lesem s místy náročným terénem až do 7 km vzdálených Netunic. Tentokrát sjíždím po dlouhé době do Předenic po silnici. Bohužel Endomondo poslední čtvrtrok špatně měří a tak maximální rychlost 53 km/h neodpovídá realitě.

Nedávám si pokoj, z Předenic prudce stoupám po červené, přes kořeny pokračuji do Čižic. Do Štěnovic stále po červené turistické značce už vede o poznání kvalitnější cesta. V Útušicích je k překonání Robčického potoka třeba projet celou ves. Do Radobyčic pak rád jezdím po pěšině pod dálnicí, pak vás vlastně všechny cesty dovedou do Radobyčic. Do Plzně jedu po NS údolím Úhlavy, naposled s úsekem parádní polní cesty. K Vokounově lávce jedu podél řeky, pak přes Škoda park.

Noo, myslím solidní den, 4 km běhu a 69 km na kole s průměrem 19,87 km/h.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati
 
Nebílovský běh sady
Nebílovský běh sady

Losiná

Žádné komentáře:

Okomentovat