pondělí 24. září 2018

Dobrovice, Dětenice (Mladoboleslavsko)

24. 7. 2018
53 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 700 m
Terén: Asfalt, 20% polní nebo lesní cesty

Mladá Boleslav – Štěpánka – Řepov – po CT 8148 Kolomuty, Březno, Dlouhá Lhota – Petkovy – po zelené Čížovky – Domousnice – Kopanina – Bačalky – Osenice – Dětenice – po CT 8154 PP Dymokursko – Ujkovice – po CT 8154 Kobylnice, Žerčice, Semčice, Úherce, DobroviceVinařice – po červené Švédské šance, Karlův vrch, Štěpánka – MB


I když jsem věděl, že bude problém se dostat k zámku, vyjel jsem si dnes do Dětenic. Je to celkem daleko, takže jsem si dával pozor na zajížďky. Z Boleslavi jsem tedy zamířil přes náměstí Republiky ke Štěpánce a pak do ulice Na Celně. V první zatáčce směrem na Jemníky se nechávám vynášet na polní cestu do Řepova. Dále se dlouho dobu držím CT 8148. A sice přes Kolomuty, do Března a přes Matrovice do Dlouhé Lhoty po polních cestách. Do spojené vsi, Petkova, je to po silničce, následně pokračuji po zelené do Čížovek. Mam za to, že po zelené jsem jel až do Domousnice, ale asi jsem z ní sjel a pokračoval po paralelní cestě.

Následoval jediný horší úsek tohoto dne, prudší stoupání po modré kolem zámku, odkud pak po hřebínku kopce Kopanina měla pokračovat ucházející cesta do Bačalek. To se tak úplně nepotvrdilo, nicméně pole bylo sklizené, tak se dalo jet. Z Bačalek se dá neznačenou cestou, místy takovou vymletou pěšinou, sjet do Osenice. Do Dětenic je to pak necelý kilometr z kopce po silnici. Zámecký areál už je skutečně zavřený, ačkoliv jsou prázdniny. Vydávám se tedy na cestu zpátky, a to po CT 8154 proti větru po klikaté silničce směrem na Prodašice. Abych ale neujížděl pryč a více se blížil k Boleslavi, za Hasinským potokem jsem odbočil vpravo do lesa k PP Dymokursko. Chtěl jsem projet do Ujkovic, ale nějak jsem ztratil orientaci ve spletitém terénu bez cest, tak jsem jel poněkud oklikou kolem Borečovského rybníku. Poté jsem se vrátil na CT 8154 a po pěkné cestě vedoucí lesem jsem dojel do Kobylnice. Další úsek byl mírně nezábavný, samá silnice, naštěstí téměř bez aut-Žerčice, Semčice, Úherce, Dobrovice.

Velké rozptýlení způsobil moc pěkný kopec do Vinařic. To už mířím po červené, všude cestou plno jablek, která mě zachraňují od hlaďáku. Z Chloumku vede panelová cesta, od Švédských šancí spousta singlů z prudkého kopce ke Karlovu vrchu. Červená turistická značka mě dovádí až k bazénu ve Štěpánce, pak dojíždím pod hrad parkem podél Klenice, pak už zbývají poslední dvě zatáčky na Staroměstské náměstí.

Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Dobrovická radnice


Žádné komentáře:

Okomentovat