pátek 15. května 2015

Zámek Dětenice (MB)

12. 5. 2015
58 km

Obtížnost: Střední
Technická náročnost: Střední

MB-po CT 143 Dobrovice-Týnec-Úherce-po CT 8154 Semčice, Žerčice, Kobylnice, Ujkovice, Prodašice, Dětenice-Osenice-Rokytňany-Domousnice-po modré Nová Telib, Dolánky-po žluté Kolomuty, Řepov, MB


Po roce slýchání, jaké úžasné jsou Dětenice se konečně den prodloužil natolik, abych se tam vydal. Cest není nijak zvlášť na výběr. Pro cestu tam jsem zvolil do Dobrovic CT 143. Musí se přejet Chlum, takže se poměrně dost stoupá zpočátku. V Bojeticích jsem opustil cyklotrasu a pokračoval do Týnce, odkud je to jen kousek do Úherec. Pak už jsem se po zbytek první půle držel CT 8154. Vede převážně po nefrekventovaných silničkách-to není moje nejoblíběnější, člověk monotónně pořád šlape kupředu. Ale výhodou je, že cesta rychle utíká. Semčice, Žerčice, ani kopec do Kobylnice mě nezastavil. Pak kousek lesem do Ujkovic, asi nejlepší část cesty a táhlým stoupáním do Prodašic. Hned za vesnicí překvapivě prudký sjezd...do Královéhradeckého kraje.

V Dětenicích mně ovšem čekalo zklamání v podobě zavřené malé, ovšem zarostlé zahrady, takže jsem zámek ani nemohl spatřit. Mé oči však uzřely nastevřenou bránu, zkusil jsem ji tedy otevřít. V tu ránu se ozvalo od zvonku co prej tam chci-no asi prohlídnout zámek. Neuspěl jsem, avšak byl bych hlupák, kdybych se plahočil 30 km pro nic za nic, objel jsem tedy areál, dokud se neobjevila cesta se zákazem vjezdu a slepou ulicí na jedné značce. No když má někdo takovou starost, aby se tam nejezdilo, zřejmě je tam něco, za čím stojí se tam vypravit. A vskutku, zadní vchod do zahrady, tak jsem přecijen zámek viděl:)

Zpět jsem se vydal po silnici do Domousnice přes Osenici a Rokytňany. Dále po modré. A ta hned zkoušela mojí vůli, jaký ještě kopec vyjedu...no a tak jsem urval řetěz ve spojce. Už byl pochybný, tak jsem s sebou vozil dostatek nářadí k opravě. Naštěstí ani netrvala dlouho a vyrazil jsem po pěkných lesních cestách nahoru a dolu do Lhotek a Nové Telibi. Radoval jsem se, jak jedu správným směrem (posledně jsem se tudy dřel opačně, více do kopce), spíše po větru a kilometry utíkají...tak jsem za sebou nechal pěkný singl do Dolánek a zas se trochu v kopci opřel do pedálů. A už jsem poznal, že je znovu zle s řetězem. Opět jsem ho roznýtoval a spojil, ale nedokonale kvůli pochybné nýtovačce. Dílek jsem sbil dvěma kameny, další nářadí jako kladivo nebo kleště skutečně nevozim. A páč už bylo asi půl deváté, neriskoval jsem náročnější modrou, nýbrž jsem dojel po žluté přes Kolomuty a Řepov do Boleslavi.

Tento výlet se tedy moc nevydařil, aspoň že ten zámek jsem zezadu viděl, jinak by to bylo naprosté fiasko. Aspoň jsem se vyvětral a můžu říct, že jsem byl v těch zázračných Dětenicích. Nakonec jsem měl ale docela vysokou průměrnou rychlost (v polovině cesty téměř 24 km/h) a nebýt poruch, byl bych doma i brzo po těch 58 km.


Odkaz na podrobné statistiky a výškový profil trati

Zámek Dětenice

Zámek Dětenice

Žádné komentáře:

Okomentovat