23. 7. 2020
51 km
51 km
Náročnost: Střední
Převýšení: 850 m
Terén: Lesní cesty
Převýšení: 850 m
Terén: Lesní cesty
Plzeň-Bory - Doudlevecká lávka - papírna - Slovany - Božkov - Koterov
- vyhlídka Háje - letiště Letkov - Letkov - Stradiště - hájovna
Tymákov - Sutice - Tymákov - Lhůta - Maršál - Potoky - po
žluté Neslívský rybník, Lopata - po modré Hájek, Vymrovka,
Kozel, Šťáhlavy - po červené Starý Plzenec -
Andrejšky - po žluté Městský les - Černice - Radobyčice - po
NS Údolím Úhlavy Hradiště, Doudlevce - Bory
Dnes bych dal něco kratšího, chtěl bych se podívat na zříceninu Lopata.
Vyjíždím z Bor přes Samaritskou k Doudlevecké lávce a protože bych chtěl
něco koupit v cykloobchodě v Papírnické, mířím podél Radbuzy k bývalé
papírně. Zboží, jehož dostupnost mi potvrdili po telefonu, bohužel nemají, a
tak pokračuji zpět přes Jiráskovo a Čapkovo náměstí do Brojovy a pak přes
Kterovskou do ulice Na Růžku, kudy se dá dobře projet do Božkova pod
tratí.
Následuje přejezd úslavskou nivou po asfaltové cestě právě k mostu přes
Úslavu, pak po polní cestě do kopce do Koterova. Ulicí Pod Kopcem stoupám ke
kopce
Háje, kudy projíždím k menší polní cestě vedoucí pod letiště. Vyjíždím kousek
před Letkovem, přes kruhový objezd vjíždím do vsi, načež bývalou plzeneckou
cestou mírně stoupám k dálnici. Propustí pro potok se dá podjet a dostat se
tak na štěrkovou cestu. O kousek dál od betonárky vjíždím do lesa, kde už
vím, že vede cesta nad pískovnou. Projel jsem pod Stradiště, kde už je mi to
povědomé, ale to bych to nebyl já, abych nezkusil zas něco nového. Vidím
cestu rovně přes vrchol Stradiště, tak jedu. No, celkem rychle jsem se zas
vracel a objel to klasicky z jihu, tím jsem se dostal k hájovně nad
Tymákovem, ještě o kus níže ke stejnojmenné autobusové zastávce. Asi 200 m
pokračuji po silnici na Tymákov, ale hned odbočuji vpravo pod
rybníček.
Stoupám na Sutici, ideálně abych projel na Lhůtu. Nakonec cesta byla
moc špatná, tak jsem vyjel na jižní okraj Tymákova a projel na Lhůtu kolem
střelnice. Ze Lhůty stoupám k
Maršálu
přímo od křižovatky s hlavní silnicí. Vždycky to tak nějak nechtěně jedu
jinou cestou. Tentokrát jsem jel přímo za nosem pořád, nikam jsem neuhýbal,
na čas se cesta skoro ztratila, stálo mě to dost sil, ale těsně pod Maršál
jsem se dostal, aspoň jsem měl zpestření.
Směrem na Potoky je třeba jet kousek po červené směrem na Rakovskou
hájovnu, ale ve správnou chvíli sjet vpravo z hřebínku a pak se napojit na
asfaltovou cestu, která pěkně klesá až do Potok. Po žluté kolem
Neslívského rybníku a i pod Lopatu na rozcestí to jede téměř bez
šlápnutí. Ke zřícenině je to sice nedaleko, ale cesta je tam náročná,
vymletá a tak dá zabrat. Z
Lopaty
toho bohužel moc nezbylo a tak asi nejzajímavější je dřevěný mostek😆
Začínám se vracet po modré, tedy zpět sjezdem ke Kornatickému potoku, pak
vystoupat k Hájku a pak sjíždět po modré na Vymrovku. Kolem
Lopatského rybníku pokračuji přes inundační most k dubové aleji, která mě po asfaltu dovede až
do Šťáhlav. Z nich pak stoupám mezi poli po červené turistické značce.
Nejvyšší bod je někde v lese před Starým Plzencem, kde jsou stále popadané
stromy přes cestu. Nahoře nad
Starým Plzencem
u prvních baráků odbočuji na lesní cestu směřující k
Andrejškám, vede pod starým lomem, kolem vysílače, kousek po
NS Skalní stezka a je to pěkná cesta jen s jedním kopcem. Hned za
vodojemem odbočuji vpravo na žlutou a sjíždím rozbitým singlem na rozcestí
Městský les.
Ještě se mi úplně nechtělo domů, tak jsem nejel přímo přes Černice, ale z
ulice Do Haček do ulice K Brdci. Ta je sice slepá, ale několikrát už jsem tu
projel i na kole. Trochu se to tu změnilo, přibyly nějaké domky něbo je to
tu víc zarostlé, ale nakonec jsem projel až do Radobyčic. Do Hradiště jedu
samozřejmě po NS Údolím Úhlavy a pak po CT 3 ke Škoda parku. Na Bory stoupám
Samaritskou ulicí.
Hezký výlet na tři hodinky, 51 km, ale celých 850 m nastoupáno a kopce byly
poměrně technicky náročné.
Žádné komentáře:
Okomentovat